Leadgeneration

Leadgeneration

U kunt op verschillende manieren onze media inzetten om leads te genereren: bijvoorbeeld via een e-mailcampagne, whitepaper, enquête, sponsored seminar of deelname aan een beurs met stand. In alle gevallen garanderen wij u kwalitatieve leads, doordat Vakmedianet een zakelijke relatie heeft via contentabonnementen of losse producten op hun specifieke vakgebied.

Naast de inzet van losse uitingen, bieden wij ook basic en premium leadgeneration. Hiermee werft u een gegarandeerd aantal leads tegen een vast bedrag per lead. Premium leadgeneration (lead nurturing) is onze intensieve en geavanceerde manier om leads door middel van content en selectieve campagnes optimaal te kwalificeren tot leads van zeer hoge waarde. Wij kunnen u hierbij volledig ontzorgen, zodat u zich kunt concentreren op het opvolgen van de beste leads.

Basic leadgeneration

Wat is het?

Wilt u op korte termijn en tegen een relatief geringe investering kwalitatieve leads werven?

Met een basic leadgeneration campagne werft u een gegarandeerd aantal gescreende leads, tegen een vaste prijs per lead, met uw eigen kennisdocument.

Hoe werkt het?

Een basic leadgeneration campagne bestaat uit de volgende stappen:

1. Afstemmen doelgroep, content en doelstellingen
We stemmen eerst met u af:

  • wie u precies wilt bereiken
  • aan welke criteria een lead voor u moet voldoen
  • met welke content we de leads gaan werven
  • hoeveel leads we gaan werven en in welke periode

2. U levert uw content aan (bv. een whitepaper)

3. Wij brengen uw whitepaper onder de aandacht bij uw doelgroep via onze online kanalen, zoals:

  • Onze whitepaper library
  • Onze eZine
  • Onze communitywebsite

4. Geïnteresseerde lezers downloaden de whitepaper in ruil voor hun contactgegevens.

5. Wij screenen de downloads en leveren de leads die aan uw criteria voldoen aan u uit

6. We gaan net zolang door tot we het afgesproken aantal leads aan u hebben geleverd.

Wat voor content hebben jullie nodig?

Voor een basic leadgeneration campagne maken we doorgaans gebruik van whitepapers. Een whitepaper is een diepgaand kennisdocument van ca. 4-10 pagina’s waarin u antwoord geeft op een specifiek probleem of prangende vraag van uw potentiële klant. Download de onderstaande checklist voor meer informatie over whitepapers.

Download de checklist "Zo maak je een effectieve whitepaper"

Wilt u weten waar een goede whitepaper aan moet voldoen? Download dan onze checklist “Zo maak je een effectieve whitepaper”. Daarin krijgt u antwoord op de vragen:

  • Wat is een whitepaper?
  • Wat zijn de kenmerken van een goede whitepaper?
  • Wat is het doel van een whitepaper?
  • Wat is een whitepaper niet?
  • Hoe bereid je een goede whitepaper voor?
  • Wat is de opbouw van een goede whitepaper?
  • Wat zijn voorbeelden van goede whitepapers?

Moet ik de content zelf aanleveren?

Nee, optioneel kunnen we in overleg met u een professionele whitepaper voor u ontwikkelen. Daarbij zetten we de expertise van onze redacties in. Zij weten precies wat er speelt binnen uw doelgroep en kunnen als geen ander een relevante whitepaper voor u ontwikkelen over een thema dat aansluit op de oplossing die u uw klanten biedt.

Wat kost het?

U betaalt een vast bedrag per lead. Dit bedrag hangt sterk af van uw doelgroep en de criteria die u aan een lead stelt. We bepalen vooraf samen met u hoeveel leads we voor u gaan werven, over welke periode en voor welk bedrag. Zo weet u precies wat u krijgt en waar u aan toe bent.

Wat levert het op?

Een gegarandeerd aantal kwalitatieve en gescreende leads die voldoen aan uw criteria.

Hoe kan ik de leads het beste opvolgen?

Van de leads die u werft door middel van een whitepaper weet u:

  • dat zij zich doorgaans aan het oriënteren zijn op een oplossing van het probleem waar uw product of dienst de oplossing voor kan zijn.
  • dat de lead voldoet aan de criteria van uw ideale klant

Maar u weet nog niet:

  • Of de klant interesse heeft in uw specifieke product
  • Of de klant klaar is om met u in gesprek te gaan

Daarom adviseren wij om de leads niet direct op te volgen met een commerciële aanbieding. Ze hebben via de whitepaper kennis gemaakt met uw deskundigheid. Nu is het eerst zaak om de behoefte van uw leads verder te identificeren en te bouwen aan vertrouwen.

Lees in het artikel “Hoe genereer ik snel veel leads met content marketing?” op onze B2B Content Marketing Blog, waarom het belangrijk is om alleen gekwalificeerde leads snel telefonisch op te volgen en de rest eerst verder te bewerken.

Wat is het verschil met premium leadgeneration?

Bij premium leadgeneration brengen we uw content gericht onder de aandacht van individuele lezers die op dit moment artikelen lezen over onderwerpen die aansluiten bij uw content. Hiermee genereren we leads van nog hogere kwaliteit. Vaak ontwikkelen op deze manier leadgenerationprogramma’s, waarmee we gedurende een langere periode structureel gekwalificeerde leads genereren.

Heeft u vragen over basic leadgeneration?

Wil u weten hoe u leads kunt genereren vanuit een specifieke doelgroep? Kijk dan of wij uw doelgroep bereiken en neem contact op met onze specialist voor die doelgroep.

Heeft u algemene vragen over leadgeneration of wilt u graag vrijblijvend advies? Neem dan contact op met Pieter van Diggele, content marketing director via 088​ ​584​ ​09​ ​87 of pietervandiggele@vakmedianet.nl.

Premium leadgeneration

Wat is het?

Wilt u structureel de allerbeste leads werven?

Met een premium leadgeneration programma werft u structureel een gegarandeerd aantal gescreende leads van hoge kwaliteit, tegen een vaste prijs per lead, met uw eigen content.

Het unieke van een premium leadgeneration programma is dat we uw content gericht aanbieden aan potentiële klanten die op dit moment geïnteresseerd zijn in het onderwerp van uw kennisdocument. Dit doen we op basis van actueel leesgedrag op onze community websites. Zo bieden we uw content via een exclusieve e-mail op precies het juiste moment aan als verdieping en genereren we leads die zich op dit moment actief oriënteren.

Vaak bieden we uw content gedurende het programma in meerdere fases aan, afgestemd op het aankoopproces van uw potentiële klant. Zo leveren we alleen die leads die zich echt oriënteren op een aankoop en die uitgebreid kennis hebben genomen van uw content. Zo kunnen we dus (een gedeelte van) uw leadnurturing traject voor u verzorgen.

Wanneer is premium leadgeneration voor mij de beste oplossing?

Een aantal voorbeelden van situaties waarin een premium leadgeneration programma een goede oplossing is:

  • U wilt structureel gekwalificeerde leads werven.
  • U wilt structureel gekwalificeerde leads werven die weinig tot geen voorbewerking vereisen via uw eigen marketingcampagnes.
  • U heeft zelf (nog) geen mogelijkheid voor het opzetten van een leadnurturing programma en wilt leads die snel door sales kunnen worden opgevolgd.
  • U wilt optimaal gebruik maken van de kracht van onze merken om vertrouwen op te bouwen bij uw prospects, voordat u ze rechtstreeks benadert als lead.

Kortom: wilt u over een langere periode structureel gekwalificeerde leads werven? Dan is een premium leadgeneration programma de beste oplossing.

Hoe werkt het?

De start van een premium leadgeneration campagne bestaat vaak uit de volgende stappen. Het is echter altijd maatwerk, waarbij we in meerdere fases verschillende content aanbieden om uw leads verder te kwalificeren:

  • Afstemmen doelgroep, content en doelstellingen
    We stemmen allereerst met u af:
    - wie u precies wilt bereiken
    - aan welke criteria een lead voor u moet voldoen
    - met welk thema/welke content we de leads gaan werven
    - hoeveel leads we gaan werven en in welke periode
  • U levert uw content aan (bv. een of meerdere whitepapers)
  • Wij brengen uw whitepaper doorlopend via een gerichte en exclusieve mail onder de aandacht bij elke lezer van artikelen die aansluiten bij uw whitepaper.
  • Geïnteresseerde lezers downloaden de whitepaper in ruil voor hun contactgegevens.
  • We bieden de downloaders van de eerste whitepaper automatisch een of meerdere volgende whitepapers aan, waarmee we de behoefte van de leads verder identificeren.
  • Wij screenen de downloads en leveren de leads die aan uw criteria voldoen aan u uit.
  • We gaan net zolang door tot we het afgesproken aantal leads aan u hebben geleverd.

Wat voor content hebben jullie nodig?

Voor een premium leadgeneration programma maken we doorgaans gebruik van meerdere kennisdocumenten, zoals whitepapers. Een whitepaper is een diepgaand kennisdocument van ca. 4-10 pagina’s waarin u antwoord geeft op een specifiek probleem of prangende vraag van uw potentiële klant. Uw kennisdocument kan echter ook een andere vorm hebben, zoals een case study, checklist of stappenplan.

Download de checklist "Zo maak je een effectieve whitepaper"

Wilt u weten waar een goede whitepaper aan moet voldoen? Download dan onze checklist “Zo maak je een effectieve whitepaper”. Daarin krijgt u antwoord op de vragen:

  • Wat is een whitepaper?
  • Wat zijn de kenmerken van een goede whitepaper?
  • Wat is het doel van een whitepaper?
  • Wat is een whitepaper niet?
  • Hoe bereid je een goede whitepaper voor?
  • Wat is de opbouw van een goede whitepaper?
  • Wat zijn voorbeelden van goede whitepapers?

Moet ik de content zelf aanleveren?

Nee, optioneel kunnen we in overleg met u meerdere professionele kennisdocumenten voor u ontwikkelen. Daarbij zetten we de expertise van onze redacties in. Zij weten precies wat er speelt binnen uw doelgroep en kunnen snel relevante content voor u laten ontwikkelen over een thema dat aansluit op de oplossing die u uw klanten biedt.

Wat kost het?

U betaalt een vast bedrag per lead of per periode. Dit bedrag hangt sterk af van uw doelgroep en de criteria die u aan een lead stelt. We bepalen vooraf samen met u hoeveel leads we voor u gaan werven, over welke periode en voor welk bedrag. Zo weet u precies wat u krijgt en waar u aan toe bent.

Wat levert het op?

Een structureel aantal gescreende leads van hoge kwaliteit, die voldoen aan uw criteria.

Hoe kan ik de leads het beste opvolgen?

Dat hangt volledig af van uw product, uw doelgroep en de mate waarin wij de leads voor u hebben voorbewerkt.

Als we de leads na het downloaden van één kennisdocument aan u uitleveren, zult u hen vaak zelf verder moeten bewerken, voordat u een commerciële aanbieding kunt doen.

Als we de leads in meerdere fases hebben voorbewerkt, dan zal er veel minder voorbewerking nodig zijn, voordat u hen kunt benaderen met een commerciële aanbieding. U ontvangt dan minder leads, maar de leads die u ontvangt zijn van veel hogere kwaliteit.

Lees in het artikel “Hoe genereer ik snel veel leads met content marketing?” op onze B2B Content Marketing Blog waarom het belangrijk is om alleen goed gekwalificeerde leads snel telefonisch op te volgen en de rest verder te bewerken.

Wat is het verschil met basic leadgeneration?

Bij basic leadgeneration brengen we uw content onder de aandacht via onze bestaande uitingen en niet via exclusieve e-mails aan individuele lezers op basis van actueel leesgedrag. We bewerken de leads dan ook niet verder voor, door hen aaanvullende content aan te bieden. De leads die u genereert met een premium leadgeneration programma hebben doorgaans dus minder nabewerking van uw eigen team nodig.

Meer informatie of vragen?

Heeft u vragen over leadgeneration?

Wilt u weten hoe u leads kunt genereren vanuit een specifieke doelgroep? Kijk dan of wij uw doelgroep bereiken en neem contact op met onze specialist voor die doelgroep.

Heeft u algemene vragen over leadgeneration of wilt u graag vrijblijvend advies? Neem dan contact op met Pieter van Diggele, content marketing director via 088​ ​584​ ​09​ ​87 of pietervandiggele@vakmedianet.nl.

Hebben jullie goede voorbeelden van premium leadgeneration programma's?

Onderstaand praktijkcases van contentmarketingprogramma's waarin premium leadgeneration een belangrijke rol speelt.

Case: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads

Case: hoe zorgverzekeraar VGZ dé HRM-specialist
wordt door content marketing

"Vroeger gingen we zelf op zoek naar de doelgroep, nu vindt de doelgroep ons.” Jacob van Lier, marketeer zakelijke markt bij VGZ, heeft om die reden contentmarketing hoog op de agenda staan. “Het is eigenlijk de enige aanpak die werkt." Download nu de praktijkcase en lees waarom:

  • Positionering als dé HR specialist bij HR beslissers
  • 246 kwalitatieve leads

Info Alert

Info Alert is een e-mailing met informatieve content, zoals whitepapers, video's of casestudy's (maximaal 3 items om de focus te waarborgen) en staat in het teken van een actueel, redactioneel thema.

7 redenen om te kiezen voor Info Alert

  • U profiteert van de redactionele A-reputatie van onze merken
  • Uw kennisdocument in de context van onze redactionele thema’s
  • U biedt potentiële klanten waardevolle informatie en wekt daarmee vertrouwen
  • U positioneert u als kennispartner
  • Kwalitatieve leads die u direct met uw eigen campagne kunt opvolgen
  • Extra thought leadership: uw document blijft in de whitepaper library staan.
  • Een lage investering

Whitepaper

Verschillende websites van Vakmedianet beschikken over een whitepaper database. Een whitepaper is een document waarin organisaties en personen laten zien welke kennis zij (als bedrijf) in huis hebben. Over het algemeen bestaan whitepapers uit 5-15 pagina's, hier zijn uitzonderingen op afhankelijk van het onderwerp.

Wanneer u in deze database een whitepaper plaatst, wordt dit door middel van een nieuwsbericht in ezine en op de website onder de aandacht van de bezoekers gebracht. Zij kunnen de whitepaper dan dowloaden na achterlaten van hun gegevens. Wanneer dit uw whitepaper betreft, ontvangt u deze gegevens. Waardevolle leads die u zelf kunt nabewerken.

E-mailcampagne

Relaties van Vakmedianet geven aan dat zij op gezette tijden (e)mail van geselecteerde aanbieders willen ontvangen. U kunt deze relaties via emailnieuwsbrieven, themanieuwsbrieven, targetmails of een infoalert bereiken. Ideaal als u direct respons wilt of een product wilt introduceren vanwege de hoge attentiewaarde. U ontvangt een rapport met zgn. Open en Clickratio's. Via de infoalert ontvangt u direct leads. Informeer naar de mogelijkheden.

Stand

Een stand op een beurs zorgt voor face-to-face contact met uw doelgroep. Daarmee kunt u waardevolle leads genereren.

Enquête

Heeft u specieke vragen voor uw doelgroep? Informeer dan naar de mogelijkheden om een gerichte enquete te versturen naar een specifieke groep lezers of emailontvangers. De onderzoeksresultaten ontvangt u in rapportvorm. Over de respons zijn diverse afspraken te maken afhankelijk van het onderwerp van de enquete en het soort leads dat u wenst.

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwberichten Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online OR informatie Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW De Gids RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap