Online bannering

Online bannering

Online bannering is een krachtig instrument om awareness te genereren door de vele, herhaalde zichtbaarheid. Vaak ingezet om een campagne te ondersteunen en extra attentiewaarde te creëren. Bannering op websites zorgen voor een enorm groot bereik en in combinatie met de wekelijkse nieuwsbrieven zelfs voor een zeer hoge attentiewaarde. Naast de reguliere banners bestaan er mogelijkheden voor opvallende banners die door hun vorm of formaat voor extra impact zorgen.

Homepage takeover

Volledige aandacht van de bezoekers, dat bereikt u met een homepage takeover. Uw boodschap komt in één keer minimaal drie keer voor op de homepage van de titel die u kiest. U heeft de keuze uit verschillende bannerformaten, een advertorial en een wallpaperpositie (de volledige achtergrond van de website).

Een homepage takeover is uiterst geschikt om de boodschap in één keer krachtig over de brengen. De verschillende posities kunnen elkaar opvolgen en versterken. Zowel geschikt voor lancering als branding doelstellingen, maar zeker ook voor actiematige campagnes.

 

Roadblock

Twee of meer bannerposities tegelijk.

Layer

Ook wel screen ad. 100% zichtbaarheid. Banner die gedurende enige tijd verschijnt, wanneer de bezoeker op de bewuste webpagina is aangeland.

FloorAd

Verschillende formaten mogelijk

Continu zichtbaar. De FloorAd staat altijd onderaan de pagina in het beeldscherm en scrollt met de bezoekers mee naar beneden. Er zijn diverse formaten mogelijk, denk aan een full banner of leaderboardformaat, maar ook afwijkende formaten zijn eventueel mogelijk.

Fullbanner

Formaat: 468x60 pixels

Eén van de meest gebruikte uitingen op websites en in e-mailnieuwsbrieven is de full banner. De full banner is een horizontale advertentie (468 x 60 pixels).

In de e-mailnieuwsbrieven staat deze banner vaak bovenaan de redactionele content. Het grote voordeel van deze positie is dat de banner in Outlook in de preview pane staat bij de ontvangers.

Op websites kan de full banner zowel bovenaan, halvewege (tussen de redactionele content) als onderaan de pagina staan. Dit is afhankelijk van de indeling van de website.

Halfbanner

Formaat: 234x60 pixels

Een half banner is - zoals de naam al doet vermoeden - half zo groot als een full banner. Op een aantal websites en e-mailnieuwsbrieven van Vakmedianet is deze positie beschikbaar.

De half banner is geschikt voor logovermelding, call-to-actions of opvallende visuals.

Leaderboard

Formaat: 728x90 pixels

Een leaderboard is een bijna paginabrede advertentie die bovenaan en onderaan de pagina wordt vertoond. Dit formaat leent zich uitstekend voor tekst. Door de grootte en positie een aantrekkelijke positie die de aandacht van de bezoeker trekt.

Tip 1> positie vraagt om snelle, heldere boodschap
Tip 2> onderaan de pagina scoort ook goed

Rectangle (large/medium)

Formaten:

Large: 336x280 pixels
Small: 300x250 pixels

De rectangle is een vierkante/rechthoekige banner te midden van de webpagina tussen de redactionele content. Het formaat van de banner leent zich uitstekend voor rich media, video advertising en interactie.

Voordelen

  • Net boven de fold
  • Tussen de content
  • Gemakkelijke adaptie bestaand campagnemateriaal zoals een video of printadvertentie
  • Streaming video mogelijkheden zorgen voor meer engagement
  • Interactie middels een invulformulier of kortingscoupon

Skyscraper

Formaat: 120x600 pixels

Een skyscraper is lange, verticale banner. Deze wordt altijd links of rechts langs de content aan de zijkant van een website gepositioneerd. Vaak beweegt de skyscraper mee in het beeld op moment dat de bezoeker naar beneden scrollt. Hierdoor blijft de banner lang(er) onder de aandacht.

Voordelen

  • Continu zichtbaar
  • Meer geschikt voor animatie of foto's


Tip1 > minder geschikt voor tekst
Tip2 > geschikt voor branding doelstellingen

Button

Formaat: 120x60 pixels

Een button is een kleine banner die op verschillende posities op een pagina worden getoond. De posities variëren per website.

Banner App

Vakmedianet ontwikkelt steeds meer Apps, waar u uw banner in kunt laten meelopen. Informeer naar de mogelijkheden.

Wallpaper

Een wallpaper is het virtuele behang ofwel de achtergrond waarop de website geprojecteerd staat. Een wallpaper heeft extra stopkracht omdat u uw boodschap buiten de kaders van de website kunt plaatsten, links en rechts van de content.

TIP> Door de wallpaper met kleinere formaten banners te combineren vergroot u de conversiekracht van uw campagne.

Expandable

Een banner die uitklapt zodra de bezoeker met de muis over de uiting beweegt of op de uiting klikt. Op iedere bannerpositie is een expandable te plaatsen.

TIP> Expandable banners zijn zeer geschikt voor actiematige campagnes. Zo kunt u bijvoorbeeld een invulformulier opnemen in de banner waarmee u het conversiemoment naar voren haalt.

Corner Ad

Een unieke en opvallende bannerpositie in de rechter bovenhoek van een website. Op het moment dat de sitebezoeker met z'n muis over de banner gaat, ontvouwt deze zich over de hele website en slaat als het ware een pagina om. De Corner Ad is geen standaard optie. De accountmanager van het mediamerk van uw keuze kan u hierover nader informeren.

Banner i.c.m. whitepaper

We zetten banners ook steeds vaker in als onderdeel van content marketing en leadgeneration trajecten. Uit de praktijk blijkt dat banners waarin we bv. een relevante whitepaper promoten, een hogere CTR hebben dan banners met een algemene boodschap.

Zo slaat u twee vliegen in één klap: u creëert relevante awareness en thought leadership voor uw merk en u genereert kwalitatieve leads.

Een voorbeeld van een banner i.c.m. een whitepaper:

Neem voor meer informatie contact met ons op.

Download de checklist "Zo maak je een effectieve whitepaper"

Wilt u weten waar een goede whitepaper aan moet voldoen? Download dan onze checklist “Zo maak je een effectieve whitepaper”. Daarin krijgt u antwoord op de vragen:

  • Wat is een whitepaper?
  • Wat zijn de kenmerken van een goede whitepaper?
  • Wat is het doel van een whitepaper?
  • Wat is een whitepaper niet?
  • Hoe bereid je een goede whitepaper voor?
  • Wat is de opbouw van een goede whitepaper?
  • Wat zijn voorbeelden van goede whitepapers?

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwberichten Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online OR informatie Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW De Gids RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap