BrandVeilig.com

BrandVeilig.com is het gezaghebbende medium voor brandpreventisten, architecten en installateurs. Naast een zeer actief bezochte website brandveilig.com is het vakblad de autoriteit op het gebied van brandpreventie.

Gedegen brandveilig gebouwontwerp en goed gebouwbeheer, waarbij het nieuwste Bouwbesluit het uitgangspunt is, zijn belangrijke voorwaarden. Het magazine wordt derhalve zeer goed gelezen door alle partijen (van architect tot en met eindgebruiker / gebouwbeheerder), die betrokken zijn bij brandveilig ontwerpen, bouwen en beheren.

Meer weten? Download de complete mediakit!

Redactionele formule

Redactionele formule

Zowel online (website, e-zine en onze social kanalen) als in ons magazine Brandveilig.com publiceren we vakinhoudelijke informatie over brandveiligheid van gebouwen. Met nieuws, achtergronden en technische artikelen over installatietechnische, bouwkundige en organisatorische maatregelen op het gebied van brandpreventie.

Thema's

  • Bouwkundige brandpreventie
  • Isolatie en afdichting
  • Noodverlichting en vluchtwegen
  • RWA/BMI
  • Brandwerende deuren
  • Blusmiddelen

Nieuws en achtergronden

  • Producten
  • Interview industry & opinionleader
  • Innovatie & trends
  • Wet- & regelgeving
  • Branche-informatie

Technische informatie

  • Productontwikkeling
  • Projectdetails
  • Innovatieve concepten

Bereik

Brandveilig.com richt zich op beslissers, verantwoordelijk voor brandpreventie en veiligheid. Deze professionals zijn actief in de gehele bouwkolom als preventist, kwaliteit- en/of facilitair manager, te weten bij:

  • Projectontwikkelaars
  • Architecten
  • Aannemers
  • Installateurs
  • Facilitair managers van grote ondernemingen (500+ werknemers)
  • Preventisten bij gemeenten
  • Brandweer
  • Leveranciers van brandveilige producten, oplossingen en diensten

Het magazine Brandveilig.com heeft een volledig dekking in bovengenoemde kerndoelgroepen.

Verspreide magazines: 3.000
Aantal (mee)lezers: 13.800

Online bereik

Statistieken Brandveilig.com

Website: oktober 2017   Website: oktober 2017
Bezoeken 27.027   Terugkerend bezoek 34,1%
Unieke bezoekers 20.706   Pagina’s/bezoek 1,60
Paginaweergaven 43.321   Tijd op pagina/minuut 1,20

 

Website: juni t/m september 2017
Gem. per maand
  Website: juni t/m september 2017
​Gem. per maand
Bezoeken 19.792   Terugkerend bezoek 33,3%
Unieke bezoekers 14.249   Pagina’s/bezoek 1,57
Paginaweergaven 31.146   Tijd op pagina/minuut 1,15

Nieuwsbrief Brandveilig.com

Frequentie: 1x peer week
Verschijnt: woensdag
Aantal abonnees: 5.313 (oktober 2017)

Het aantal nieuwsbrief abonnees groeit maandelijks. (ter vergelijking: oktober 2016: 4.601 abonnees )

Twitter: 1.225 volgers (oktober 2017)

Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration

Van thought leadership tot gekwalificeerde leads

Het oriëntatieproces van brandpreventisten, architecten en installateurs voor aankopen vindt steeds meer online plaats. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.

>> Lees meer over contentmarketing

>> Lees meer over leadgeneration

Wat wilt u bereiken met contentmarketing?

Snel meetbaar resultaat boeken. >> Basisoplossingen voor leadgeneration
Structureel kwalitatieve leads genereren. >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. >> Oplossingen voor contentmarketing
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. >> Oplossingen voor brand awareness
Gericht thought leadership opbouwen. >> Oplossingen voor thought leadership
Traffic genereren naar mijn eigen content. >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek

Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads

Profileer uzelf als kennispartner

Profileer uw organisatie als kennispartner en plaats uw content binnen één van onze doorlopende thema's:

  • Bouwkundige brandpreventie
  • Noodverlichting en vluchtwegen
  • Brandwerendheid deuren en glas
  • Blusmiddelen
  • Isolatie en afdichting
  • RWA en BMI

Inhoud partnerpakket

De content heeft de vorm van projecten en productnieuws, met een redactionele toetsing, waarbij de content eventueel als sponsored gelabeld kan worden indien het te commercieel is.

  • Content wordt op themapagina geplaatst en op homepage (in carrousel)
  • Eigen partnerpagina met info over organisatie en opname van uw geplaatste berichten
  • Banner positie op de thema pagina
  • 2 maanden bannering op de homepage
  • 1x per jaar thema nieuwsbrief op basis van leesgedrag

Pakketprijs: € 6000 voor 12 maanden

Profiel lezers magazine

De lezer van Brandveilig.com is werkzaam oa. als directeur/eigenaar, adviseur, hoofd inkoop en preventist bij aannemers, architecten, installateurs, brandweer, gemeentelijke overheid en alle sectoren van het bedrijfsleven.

Lezersonderzoek

Beslisbevoegdheid

48% van de respondenten is betrokken als eindbeslisser/mede-beslisser of adviseur bij de aanschaf van producten.

45% van de respondenten geeft aan dat ze Brandveilig.com gebruiken bij het voorzien in de informatiebehoefte mbt het aankoop & beslissingsproces.

beslist rechtstreeks over de aanschaf van producten. De overige respondenten hebben een sterk adviserende rol. Brandpreventie is een werkgebied waar intensief overleg en afstemming plaatsvindt met de betrokken functionarissen. Zo spelen de gebouwbeheerder, de preventist en de expert /adviseur een grote rol.

Budget

62% geeft aan niet formeel een budget te hbeschikken (hier vallen ook de adviseurs onder).
25% heeft beschikking over budget tot €100.000
9% heeft beschikking over budget tussen €100.000 - €1.000.000
4% heeft beschikking over budget groter dan €1.000.000

Lezen en waarderen

De leesduur en waardering voor het magazine van BrandVeilig.com is hoog te noemen. De waardering is gemiddeld een 7,4 en de leesduur ruim 61 (!) minuten.

Gemiddeld lezen 4,6 collega's het vakblad mee.

Type artikelen

De lezer wil graag geinformeerd worden door middel van praktijkcases (56%), vakartikelen (50%), nieuws (42%) en onderzoeken (40%)

Interessegebieden

De interesse ligt vooral op het gebied van brandveiligheid (74%), wetgeving bouwbesluit (68%) en bouwkundige bouwpreventie (57%)

Aanbevelen aan collega's

De mate waarin lezers het blad zouden aanbevelen aan collega's & relaties is, op schaal van 1-10, een 7,2

Brandveilig.com magazine: thema's en planning 2018

Nummer Thema Verschijnt Sluit advertenties
1 Blusmiddelen 13 februari 23 januari
2 Vluchtwegen en RWA/BMI 24 april 3 april
3 Bouwkundige brandpreventie 19 juni 29 mei
4 Branddeuren en brandwerend glas 18 september 28 augustus
5 Isolatie en afdichting 23 oktober 2 oktober
6 Bouwkundige brandpreventie 11 december 20 november

Advertentiemogelijkheden - Print

Een uiting in een printuitgave is uitermate geschikt voor branding.

Product- en personeelsadvertenties

Een beeldadvertentie gericht op branding of recruitment. Dit is een duidelijke en creatieve manier om uw boodschap te delen met de duizenden professionals die Brandveilig.com lezen.

Advertorials

Tekstadvertentie met logo die qua opmaak sterk lijkt op een redactioneel artikel. Dankzij deze opmaak worden uw commerciële uitingen goed gelezen en gewaardeerd door de lezers van Brandveilig.com

Inserts, outserts en bijlagen

Zeer opvallende manier van adverteren om uw boodschap over te brengen in de brandpreventie doelgroep. U bepaalt zelf de opmaak en het formaat van uw uiting. Ideaal voor de branding van uw merk of een (nieuw) product.

Expert artikel

Een expertartikel is de manier om uw bedrijf te profileren als kennispartner/expert. Een expertartikel beslaat 2/1 pagina A4 full colour en wordt in samenwerking met onze redactie geproduceerd. Het onderwerp wordt vanuit uw visie gezamenlijk bepaald, de expertise wordt geleverd door u en de redactie zorgt ervoor dat de inhoud door de lezers als waardevolle content wordt ervaren. De voordelen van een expertartikel zijn het informatieve karakter, u profileert uw organisatie als expert, en uw organisatie komt als enige aan het woord. Juist doordat de redactie waakt over de lezerswaarde, komt uw kennis uiteindelijk altijd het best tot zijn recht bij de lezers.

Onze redactie wil graag over u schrijven

Heeft u een interessant project of nieuw product? Denk dan eens aan een project- of profielpagina. Deze nieuwe mogelijkheid biedt u de kans om meer vanuit de inhoud te communiceren. Onze redactie schrijft het artikel, op basis van een telefonisch interview. Laat de kwaliteit van uw project of dienst zijn werk doen.

Formaten magazine

Formaten magazine

Advertentieformaten Brandveilig.com magazine (breedte x hoogte)

Bladspiegel 210 x 297 mm
Zetspiegel 185 x 265 mm

 

Formaten Staand Liggend
2/1 pagina spread** 420 x 297 mm -
1/1 pagina* 210 x 297 mm -
1/2 pagina 90 x 265 mm 185 x 130 mm
1/4 pagina 90 x 130 mm 185 x 65 mm

* 1/1 pagina aanleveren op formaat bladspiegel + 3 mm afloop rondom.
**Spreads aanleveren als twee losse pagina's.

Tarieven magazine

Bij de promotie van producten en diensten zal BrandVeilig.com streven naar een crossmediaal dienstenpakket.
Een op maat gesneden publiciteitspakket, waardoor uw communicatie-inspanningen optimaal kunnen renderen.

Magazine:

  • Advertenties / Advertorials
  • Productnieuws; 1/4 pagina met uw product. Dit wordt ook doorgeplaatst op de site www.brandveilig.com en in de e-mailnieuwsbrief. Pakketprijs: € 750
  • Branded content; uw bedrijfs- presentatie en/of succesvollecase
  • Inserts / bijsluiters
Full-Colour /
Frequentie
1x 3x 6x
2/1 pagina (spread) € 4.030 € 3.868 € 3.707
1/1 pagina € 2.619 € 2.515 € 2.411
1/2 pagina € 1.702 € 1.634 € 1.565
1/4 pagina € 1.106 € 1.061 € 1.018
1/8 pagina €    719 €    690 €    662

Toeslagen:
Achterpagina +25%
Advertorial of omslag binnenwerk  +15%

Advertentiemogelijkheden - Online

Uitingen op de website en in emailnieuwsbrieven zijn uitermate geschikt voor branding, conversie naar uw website en het onder de aandacht brengen van een product/dienst.

Vacatures

Bereik met uw vacatures de brandpreventist/architect/engineer/brandpreventie-adviseur. Op de website en in de nieuwsbrief wordt er aandacht besteed aan actuele vacatures.

Prijs per vacature: € 350

Bannering

Op www.brandveilig.com kunt u diverse banners op basis van IAB formaat inzetten. Hieronder ziet u de prijzen. Onderaan deze mediakit ziet u hoe uw banner op de website eruit komt te zien.
De prijzen zijn per maand, tenzij anders vermeld

Partnerschap met bedrijfslogo € 1.500 per jaar
Logolink met productvermelding € 650 per jaar
Productinfo € 750 per plaatsing
(incl. 1x doorplaatsing in print & nieuwsbrief)
Leaderboard XL € 2.000
Leaderboard € 1.250
Header € 1.700
Rectangle € 1.000
Halfpage € 1.750
Blockbuster € 1.100
Full banner € 650
Advertorial € 995
Floorad € 2.000
Layer € 2.000

E-mailnieuwsbrief (wordt wekelijks verzonden)

  • Advertorial € 650 per plaatsing
  • Banner € 650 per plaatsing

Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW

Native advertising - Sponsored content (beschikbaar vanaf januari 2018)

UW sponsored content bericht wordt geplaatst op de homepage van Brandveilig.com

Voorbeeld: homepage

Voorbeeld: homepage

Voorbeeld: nieuwsbrief

Voorbeeld: nieuwsbrief

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap