Service Management

Service Management is al meer dan 30 jaar dé bron van vakinformatie voor facility managers, schoonmaakmanagers en schoonmaakprofessionals. De onderzoeken (Top 50 schoonmaakbedrijven Marktoverzicht in omzet / Nationaal toiletonderzoek en het MVO-onderzoek) zijn toonaangevend in de branche en worden breed opgepakt in de media.

Sinds 2015 organiseert Service Management de Golden Service Awards. De bedoeling van de Golden Service Awards is een bijdrage te leveren aan de kwaliteit in de schoonmaaksector. Het is dé stimulans in het kwaliteitsbewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers. De uithangborden zijn hierin:

  • MVO award
  • Innovatie award
  • Schoonmaker van het Jaar verkiezing

Kortom; met Service Management kiest u voor een kwalitatief platform dat de schoonmaakbranche omarmt.

8 andere redenen om voor Service Management te kiezen:

  • U kiest voor het grootste cross-mediale schoonmaakplatform van Nederland. Zowel in print als in nieuwsbriefabonnees; de grootste van Nederland
  • Het vakblad verschijnt maar liefst 10x per jaar. Hierdoor hebben we een hoge binding met de lezer waardoor uw advertentie intensieve aandacht krijgt
  • U kiest voor een vakblad met een stevige abonnementenbasis. Dit levert u een kwalitatief bereik op. Immers, abonnees zijn actief betrokken lezers
  • 75 procent van de 301 respondenten geeft aan aan van alle schoonmaakmedia een voorkeur te hebben voor Service Management
  • Up to date. Onze redactie plaatst dagelijks nieuwe berichten. Daarnaast brengen we unieke blogs, checklists, interviews en onderzoeken uit
  • Service Management voert waardevolle onderzoeken voor de sector (Marktoverzicht in omzet, Groothandelsonderzoek, Nationale toiletonderzoek, MVO-onderzoek) uit. Dit maakt Service Management tot een autoriteit en hier profiteert uw campagne van
  • U kiest voor een vernieuwend platform. Zo kunt u leads genereren via whitepapers of kiest u voor een thought leadership campagne
  • Onze redactie is benaderbaar voor uw content.

Wist u dat?

In 2016 maar liefst 73 adverteerders voor Service Management hebben gekozen?

Facto Magazine en Zorginstellingen (binnen de zorgbranche) de grootste platformen zijn op het gebied van facility professionals- en managers?

Meer weten? Download de complete mediakit!

Redactionele formule

Redactionele formule

Service Management is al meer dan 30 jaar dé bron van vakinformatie voor schoonmaakmanagers en -professionals. Dankzij o.a. de succesvolle redactionele formule en de hoge betrokkenheid van de abonnees is Service Management een autoriteit in de schoonmaakbranche. Het blad bevat reportages, onderzoeken (o.a. MVO en toiletonderzoek) verslagen van (inter-)nationale vakbeurzen.

De redactie voorziet de schoonmaak-branche ook van het laatste nieuws binnen het vakgebied; in de e-mailnieuwsbrief (Elke maandag en donderdag) en op de veelbezochte website www.servicemanagement.nl

Service Management Platform

Marktgids Schoonmaak

Marktgids Schoonmaak

Onmisbaar voor elke manager en beslisser in de Schoonmaak- & Hygiënebranche: De Marktgids Schoonmaak geeft een helder overzicht van leveranciers van diensten en artikelen in de branche waarin u opereert. Ideaal dus voor facility managers, inkopers, directeuren en managers
van schoonmaakbedrijven, fabrikanten, distributeurs, leveranciers, dienstverleners, brancheorganisaties en facilitair adviseurs.

Lees uitgebreide informatie en meer over uw mogelijkheden. (PDF)

Breng uw bedrijf/producten en/of diensten extra onder de aandacht.

1 pagina in de marktgids PLUS online vermelding: € 1.750

Planning 2017

​Thema's 2017

Nummer Thema Focus Bijzonderheden Verschijnen Sluiten
1/2

Ondernemen
(inclusief CAO)

Schoonmaak en facilitaire dienstverlening
(one fm)

Verslag vakbeurs Facilitair (25, 26 en 27 januari)

Facility for Future 2017 (18-20 januari)

Oproep en uitleg Golden Service Awards combinatie innovatie/mvo

14 februari 24 januari
           
3 De markt (met het marktoverzicht van Service Management) Machines

Marktonderzoek

Onderzoek NVZ naar schrob-, veeg- en schrobzuigmachines

Big five en mkb over toekomst schoonmaak
14 maart 21 februari
           
4

Glas en gevel (inclusief werken op hoogte)

Hygiëne

Vooruitblik glas- en gevelbeurs in juni

Handhygiëne

25 april 3 april
           
5 Digitaal en financiering Vloeronderhoud

Finalisten Golden Service Awards innovatie/mvo

30 mei 8 mei
           
6

Digitalisering / robotisering

Microvezel

Automatisering, apps, , sensoren en robotisering

Onderzoek naar digitalisering in mkb

Pulire (Italië, 23-25 mei)

20 juni 29 mei
           
7/8 Hospitality Opleiden

Verslag glas- en gevelbeurs
Verslag Golden Service Awards

Aankondiging schoonmaakgolfdag (15 september).

11 juli 20 juni
           
9 Middelen en materialen Groothandel

 

12 september 22 augustus
           
10 Aanbesteden Advies

Verslag schoonmaakgolfdag
(19 september)

Verslag CMS Berlijn
(19-22 sept)

Global handwashing day 15 oktober

World toilet day (VN) 19 november

10 oktober 25 september
           
-

Marktgids schoonmaak

2017-2018
  Thema-artikelen en adressen van de totale schoonmaak- en hygiënemarkt. 10 oktober 1 september
           
11 Sanitair Stofzuigers

Nationaal Toiletonderzoek 2016, Design, inrichting, papier en katoen, Focus op Facility

14 november 24 oktober
           
12

MVO / Social return

Ziekteverzuim

Verslag Schoonmaker van het Jaar verkiezing

MVO-onderzoek

Vooruitblik Vakbeurs Facilitair januari 2017, Facility for Future

Focus op Facility

22 december 1 december
           
Rubrieken Bijv. De Groothandel, De Case etc.   Terugkerende rubrieken in elke uitgave    

 

​Thema's 2018 (onder voorbehoud)

Nummer Thema Focus
1/2 Ondernemen One FM
3 De markt - incl. marktonderzoek Service Management Machines
4 Glas & gevel Hygiëne
5 Digitaal en financiering Vloeronderhoud
6 Digitalisering & robotisering Microvezel
7/8 Hospitality Opleiden

Profiel lezers

Onderstaande profielen zijn gebaseerd op het lezersonderzoek (sept. 2015, 301 respondenten).

Lezen en waarderen

Het imago van Service Management wordt door de meeste lezers als (zeer) goed beoordeeld. De inhoudelijke waardering is gemiddeld een 7,5, de algehele waardering zelfs een 7,6. De leesduur per editie bedraagt 34 minuten. Gemiddeld wordt elke editie van Service Management gelezen door 4,2 schoonmaak professionals.

Service Management is het grootste schoonmaak-vakblad met betaalde abonnees. Daarnaast wordt het vakblad deels gratis verspreid richting schoonmaak-professionals.
Het vakblad wordt door de schoonmaak professionals goed gewaardeerd. 75% van de lezers prefereert Service Management ten opzichte van Cleantotaal & Professionele Schoonmaak

Website

66% van de respondenten geeft aan ook regelmatig servicemanagement.nl te bezoeken. Het liefst (86%) wordt nieuws uit de schoonmaakbranche wordt veel gelezen. Tussen de 27% en 42% geeft aan het tevens het liefst nieuws over ondernemen, sanitair, middelen, machines & materialen te lezen.

Het gemiddelde rapportcijfer voor de site is een 7.5. Ook geeft bijna 80% van de experts de voorkeur aan deze site. Bijna 80% van de respondenten leest de wekelijkse e-mailnieuwsbrief.

Voorkeursmedia

Op de vraag 'Via welke manier ontvangt u het liefst vakinformatie? - max. 3 antwoorden mogelijk' geeft 64% de voorkeur aan online informatie, 54% de voorkeur aan vakbladen in print en 28% geeft aan dat ze zich het liefst laten informeren vanuit de leveranciers .

Beslissingsbevoegdheid

Praktisch alle lezers (92%) zijn onderdeel van het beslissingsproces. Maar liefst 30% van de respondenten heeft een budget van meer dan minimaal € 100.000,- ter beschikking. Waarvan 13% een budget van minimaal € 1.000.000,-
Vooral schoonmaakartikelen, - middelen schoonmaakmachines, sanitaire producten en reinigingsdiensten zijn de belangrijkste aankopen.

Bereik - op aanvraag

Service Management is het blad met de hoogste (betaalde) oplage van alle bladen op het gebied van schoonmaak. Dat maakt Service Management tot een autoriteit in de schoonmaakbranche en vormt daarmee een uitstekend advertentieplatform.

De website wordt zeer goed bezicht en e-mailnieuwsbrief wordt wekelijks gelezen door vele managers en professionals in de schoonmaakbranche.

Vakblad Service Management (10x per jaar) Aantallen:
Aantal oplage: Bereikscijfers op verzoek
Aantal lezers: download de mediakit
   
Website www.servicemanagement.nl  
Bezoeken per maand:  
Unieke bezoekers per maand:  
Paginaweergaven per maand:  
   
Wekelijkse e-mailnieuwsbrief  
Aantal abonees:  
   
Social media:  
Twitter volgers  

U bereikt via de media van Service Management niet alleen de meeste personen, maar ook de juiste personen die deel uitmaken van de DMU als het gaat om aanschaf van schoonmaakproducten en -diensten. Denk aan functies als facilitair managers, manager civiele en interne diensten en hoofden huishoudelijke en -schoonmaakdiensten. Daarnaast bereikt u schoonmaakdiensten en -producten, intermediairs en adviesbureaus.

Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration

Het oriëntatieproces bij aankopen van facilitymanagers vindt steeds meer online plaats. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.

Wat wilt u bereiken met contentmarketing?

1. Gericht thought leadership opbouwen

Door structureel relevante content te publiceren en onder de aandacht te brengen bij uw doelgroep, leren zij u kennen als een kennisleider, bouwt u vertrouwen op. Zo ontwikkelt u een voorkeur voor uw merk als uw potentiële klanten op zoek zijn naar een oplossing.

2. Structureel kwalitatieve leads genereren

Het unieke van een leadgeneration programma is dat we uw content gericht aanbieden aan potentiële klanten die op dit moment geïnteresseerd zijn in het onderwerp van uw kennisdocument. Dit doen we op basis van actueel leesgedrag op onze community websites. Zo bieden we uw content via een exclusieve e-mail op precies het juiste moment aan als verdieping en genereren we leads die zich op dit moment actief oriënteren.

Indien gewenst bieden we uw content gedurende het programma in meerdere fases aan, afgestemd op het aankoopproces van uw potentiële klant. Zo leveren we alleen die leads die zich echt oriënteren op een aankoop en die uitgebreid kennis hebben genomen van uw content. Zo kunnen we dus (een gedeelte van) uw leadnurturing traject voor u verzorgen.

Met een leadgeneration programma werft u structureel een gegarandeerd aantal gescreende leads van hoge kwaliteit, tegen een vaste prijs per lead, met uw eigen content.

Meer lezen over contentmarketing en leadgeneration?

>> Lees meer over contentmarketing

>> Lees meer over leadgeneration

Snel meetbaar resultaat boeken. >> Basisoplossingen voor leadgeneration
Structureel kwalitatieve leads genereren. >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. >> Oplossingen voor contentmarketing
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. >> Oplossingen voor brand awareness
Gericht thought leadership opbouwen. >> Oplossingen voor thought leadership
Traffic genereren naar mijn eigen content. >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek

Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads
 

Event - Golden Service Awards

Event - Golden Service Awards

Vanaf 2015 worden de Golden Service Awards jaarlijks georganiseerd door Service Management.
Deze dag zal in het teken staan van de 'schoonmaker van het jaar' en genomineerde bedrijven + winnaars binnen twee categorieën (MVO & Innovatie). Er zijn diverse mogelijkheden voor sponsoring in de media en op de bijeenkomsten zelf.

Onderdelen:

  • Golden Service Award Innovatie
  • Golden Service Award MVO
  • Schoonmaker van het Jaar verkiezing

De Golden Service Awards (en ambassadeurs en sponsoren) krijgen brede aandacht in het magazine Service Management, op www.servicemanagement.nl en op www.goldenserviceawards.nl (deze website wordt ook vanuit de Golden Service Awards mediapartners en richting de schoonmaakbranche gepromoot.)

Neem contact op om de mogelijkheden van sponsor en ambassadeur te bespreken.

Klik hier om naar www.goldenserviceawards.nl te gaan

Branded content: klantcase of expertartikel

Wilt u uw kennis, expertise en/of klantcase delen met schoonmaak verantwoordelijken, beïnvloeders en adviseurs? Dat kan uitstekend door middel van een klantcase en/of expertartikel. Deze dubbele pagina maken we door middel van een interview met jullie expert. Dit interview plannen we met u of uw klant zodat er storytelling ontstaat.

Waar staat uw bedrijf voor? Wat is uw visie op het gebied van bijvoorbeeld MVO en innovatie?

De Service Management community biedt u een zeer relevant platform om uw branded content onder de aandacht te brengen bij schoonmaak- en facility-professionals.

We kunnen de case/verhaal afdrukken in het Service Management magazine maar ook online doorplaatsen op de site en in de e-mailnieuwsbrief zetten. Zo is jullie content cross mediaal in de Service Management community zichtbaar.

Mogelijkheden
Dubbele pagina in Facto magazine: € 3.750,-
Doorplaatsing op site in rubriek verdieping a € 500,-
Doorplaatsing in de Facto e-mailnieuwsbrief a € 745,- onder nieuws

Pakket prijs € 4.995 euro

Voorbeeld:

Advertentiemogelijkheden - print

Een uiting in een printuitgave is uitermate geschikt voor branding.

Product- en personeelsadvertenties
Een advertentie gericht op branding of recruitment. Dit is een duidelijke en creatieve manier om uw boodschap te delen met de duizenden schoonmaak-professionals die Service Management Magazine lezen.

Advertorials
Tekstadvertentie met logo die qua opmaak sterk lijkt op een redactioneel artikel. Dankzij deze opmaak worden uw commerciële uitingen goed gelezen en gewaardeerd door de lezers van het Magazine.

Inserts, outserts en bijlagen
Zeer opvallende manier van adverteren om uw boodschap over te brengen in de facility-doelgroep. U bepaalt zelf de opmaak en het formaat van uw uiting. Ideaal voor de branding van uw merk of een (nieuw) product/dienst.

Tarieven - op aanvraag

Bij de promotie van producten en diensten zal Service Management streven naar een crossmediaal dienstenpakket. Een op maat gesneden publiciteitspakket, waardoor uw communicatie-inspanningen optimaal kunnen renderen.

Vakblad Service Management
• Advertenties / Advertorials
• Producten- en dienstenregister
• Dossiers; uw bedrijfs- presentatie en/of usercase
• Lead generation programs
• Inserts / bijsluiters

Full colour Frequentie      
  1x 3x 6x 10x
2/1 pagina (spread) Prijzen zijn beschikbaar via      
1/1 pagina de te downloaden mediakit      
1/2 pagina        
1/4 pagina        

E-mailnieuwsbrief

Promotiemogelijkheden in de e-mailnieuwsbrief (2x per week) naar nieuwsbrief 4.780 abonnees

Full banner, per plaatsing (download mediakit)
Advertorial, per plaatsing (download mediakit)

Website www.servicemanagement.nl
Webpromotiemogelijkheden op de homepage en volgende pagina’s:

Full banner, per maand. Voor prijzen: download de mediakit.
Skyscraper, per maand
Rectangle, per maand
Advertorial: op aanvraag
Homepage takeover op aanvraag (minimaal drie banner posities)

TIP: Versterk uw boodschap via onze online kanalen & het magazine

Online mogelijkheden

De sterk content gedreven site wordt maandelijks bezocht door ongeveer 14.000 unieke bezoekers.

Website

Whitepaper Op aanvraag
Vacature op servicemanagement.nl € 395 per maand
Logolink - hele site Op aanvraag

Bannering

Op www.servicemanagement.nl kunt u diverse banners (IAB formaten) inzetten. Onderaan deze mediakit ziet u hoe uw banner op de website eruit komt te zien. Genoemde prijzen zijn per maand, tenzij anders vermeld.

Native advertisingVideo

Zet uw video-boodschap in als communicatiemiddel. Deze wordt direct getoond aan de bezoekers.
U kunt de video inzetten op o.a. de rectangle positie. Meer informatie: neem s.v.p. contact op.

Een Sponsored Content bericht van uw organisatie wordt onder de nieuwsberichten geplaatst. Dit bericht verwijst naar een artikel pagina waar het volledige bericht gelezen kan worden.
De berichten worden weergegeven als Sponsored Content. De effecten van native advertising zijn nog beter als uw bericht voldoende kennis - of nieuwswaarde biedt.

Voorbeeld Sponsored Content
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Bijlage: website servicemanagement.nl banners

Bijlage: website servicemanagement.nl bannersBijlage: website servicemanagement.nl banners

Bijlage: kennisgebied servicemanagement.nl

Bijlage: kennisgebied servicemanagement.nl

Bijlage: nieuwsbrief Service Management

Bijlage: nieuwsbrief Service Management

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap