Service Management

Service Management is al meer dan 30 jaar dé bron van vakinformatie voor facility managers, schoonmaakmanagers en schoonmaakprofessionals. De onderzoeken (Top 50 schoonmaakbedrijven Marktoverzicht in omzet / Nationaal toiletonderzoek en het MVO-onderzoek) zijn toonaangevend in de branche en worden breed opgepakt in de media.

Sinds 2015 organiseert Service Management de Golden Service Awards. De bedoeling van de Golden Service Awards is een bijdrage te leveren aan de kwaliteit in de schoonmaaksector. Het is dé stimulans in het kwaliteitsbewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers. De uithangborden zijn hierin:

  • MVO award
  • Innovatie award
  • Schoonmaker van het Jaar verkiezing

Kortom; met Service Management kiest u voor een kwalitatief platform dat de schoonmaakbranche omarmt.

8 andere redenen om voor Service Management te kiezen:

  • U kiest voor het grootste cross-mediale schoonmaakplatform van Nederland. Zowel in print als in nieuwsbriefabonnees; de grootste van Nederland
  • Het vakblad verschijnt maar liefst 10x per jaar. Hierdoor hebben we een hoge binding met de lezer waardoor uw advertentie intensieve aandacht krijgt
  • U kiest voor een vakblad met een stevige abonnementenbasis. Dit levert u een kwalitatief bereik op. Immers, abonnees zijn actief betrokken lezers
  • 75 procent van de 301 respondenten geeft aan aan van alle schoonmaakmedia een voorkeur te hebben voor Service Management
  • Up to date. Onze redactie plaatst dagelijks nieuwe berichten. Daarnaast brengen we unieke blogs, checklists, interviews en onderzoeken uit
  • Service Management voert waardevolle onderzoeken voor de sector (Marktoverzicht in omzet, Groothandelsonderzoek, Nationale toiletonderzoek, MVO-onderzoek) uit. Dit maakt Service Management tot een autoriteit en hier profiteert uw campagne van
  • U kiest voor een vernieuwend platform. Zo kunt u leads genereren via whitepapers of kiest u voor een thought leadership campagne
  • Onze redactie is benaderbaar voor uw content.

Wist u dat?

In 2016 maar liefst 73 adverteerders voor Service Management hebben gekozen?

Facto Magazine en Zorginstellingen (binnen de zorgbranche) de grootste platformen zijn op het gebied van facility professionals- en managers?

Meer weten? Download de complete mediakit!

Redactionele formule

Redactionele formule

Service Management is al meer dan 30 jaar dé bron van vakinformatie voor schoonmaakmanagers en -professionals. Dankzij o.a. de succesvolle redactionele formule en de hoge betrokkenheid van de abonnees is Service Management een autoriteit in de schoonmaakbranche. Het blad bevat reportages, onderzoeken (o.a. MVO en toiletonderzoek) verslagen van (inter-)nationale vakbeurzen.

De redactie voorziet de schoonmaak-branche ook van het laatste nieuws binnen het vakgebied; in de e-mailnieuwsbrief (Elke maandag en donderdag) en op de veelbezochte website www.servicemanagement.nl

Marktgids Schoonmaak

Marktgids Schoonmaak

Onmisbaar voor elke manager en beslisser in de Schoonmaak- & Hygiënebranche: De Marktgids Schoonmaak geeft een helder overzicht van leveranciers van diensten en artikelen in de branche waarin u opereert. Ideaal dus voor facility managers, inkopers, directeuren en managers
van schoonmaakbedrijven, fabrikanten, distributeurs, leveranciers, dienstverleners, brancheorganisaties en facilitair adviseurs.

Lees uitgebreide informatie en meer over uw mogelijkheden. (PDF)

Breng uw bedrijf/producten en/of diensten extra onder de aandacht.

1 pagina in de marktgids PLUS online vermelding: € 1.750

Planning 2017

​Thema's 2017

Nummer Thema Focus Bijzonderheden Verschijnen Sluiten
1/2

Ondernemen
(inclusief CAO)

Schoonmaak en facilitaire dienstverlening
(one fm)

Verslag vakbeurs Facilitair (25, 26 en 27 januari)

Facility for Future 2017 (18-20 januari)

Oproep en uitleg Golden Service Awards combinatie innovatie/mvo

14 februari 24 januari
           
3 De markt (met het marktoverzicht van Service Management) Machines

Marktonderzoek

Onderzoek NVZ naar schrob-, veeg- en schrobzuigmachines

Big five en mkb over toekomst schoonmaak
14 maart 21 februari
           
4

Glas en gevel (inclusief werken op hoogte)

Hygiëne

Vooruitblik glas- en gevelbeurs in juni

Handhygiëne

25 april 3 april
           
5 Digitaal en financiering Vloeronderhoud

Finalisten Golden Service Awards innovatie/mvo

30 mei 8 mei
           
6

Digitalisering / robotisering

Microvezel

Automatisering, apps, , sensoren en robotisering

Onderzoek naar digitalisering in mkb

Pulire (Italië, 23-25 mei)

20 juni 29 mei
           
7/8 Hospitality Opleiden

Verslag glas- en gevelbeurs
Verslag Golden Service Awards

Aankondiging schoonmaakgolfdag (15 september).

11 juli 20 juni
           
9 Middelen en materialen Groothandel

 

12 september 22 augustus
           
10 Aanbesteden Advies

Verslag schoonmaakgolfdag
(19 september)

Verslag CMS Berlijn
(19-22 sept)

Global handwashing day 15 oktober

World toilet day (VN) 19 november

10 oktober 25 september
           
-

Marktgids schoonmaak

2017-2018
  Thema-artikelen en adressen van de totale schoonmaak- en hygiënemarkt. 10 oktober 1 september
           
11 Sanitair Stofzuigers

Nationaal Toiletonderzoek 2016, Design, inrichting, papier en katoen, Focus op Facility

14 november 24 oktober
           
12

MVO / Social return

Ziekteverzuim

Verslag Schoonmaker van het Jaar verkiezing

MVO-onderzoek

Vooruitblik Vakbeurs Facilitair januari 2017, Facility for Future

Focus op Facility

22 december 1 december
           
Rubrieken Bijv. De Groothandel, De Case etc.   Terugkerende rubrieken in elke uitgave    

Profiel lezers

Onderstaande profielen zijn gebaseerd op het lezersonderzoek (sep. 2015, 301 respondenten).

Lezen en waarderen

Het imago van Service Management wordt door de meeste lezers als (zeer) goed beoordeeld. De inhoudelijke waardering is gemiddeld een 7,5, de algehele waardering zelfs een 7,6. De leesduur per editie bedraagt 34 minuten. Gemiddeld wordt elke editie van Service Management gelezen door 4,2 schoonmaak professionals.

Service Management is het grootste schoonmaak-vakblad met betaalde abonnees. Daarnaast wordt het vakblad deels gratis verspreid richting schoonmaak-professionals.
Het vakblad wordt door de schoonmaak professionals goed gewaardeerd. 75% van de lezers prefereert Service Management ten opzichte van Cleantotaal & Professionele Schoonmaak

Website

66% van de respondenten geeft aan ook regelmatig servicemanagement.nl te bezoeken. Het liefst (86%) wordt nieuws uit de schoonmaakbranche wordt veel gelezen. Tussen de 27% en 42% geeft aan het tevens het liefst nieuws over ondernemen, sanitair, middelen, machines & materialen te lezen.

Het gemiddelde rapportcijfer voor de site is een 7.5. Ook geeft bijna 80% van de experts de voorkeur aan deze site. Bijna 80% van de respondenten leest de wekelijkse e-mailnieuwsbrief.

Voorkeursmedia

Op de vraag 'Via welke manier ontvangt u het liefst vakinformatie? - max. 3 antwoorden mogelijk' geeft 64% de voorkeur aan online informatie, 54% de voorkeur aan vakbladen in print en 28% geeft aan dat ze zich het liefst laten informeren vanuit de leveranciers .

Beslissingsbevoegdheid

Praktisch alle lezers (92%) zijn onderdeel van het beslissingsproces. Maar liefst 30% van de respondenten heeft een budget van meer dan minimaal € 100.000,- ter beschikking. Waarvan 13% een budget van minimaal € 1.000.000,-
Vooral schoonmaakartikelen, - middelen schoonmaakmachines, sanitaire producten en reinigingsdiensten zijn de belangrijkste aankopen.

Bereik - op aanvraag

Service Management is het blad met de hoogste (betaalde) oplage van alle bladen op het gebied van schoonmaak. Dat maakt Service Management tot een autoriteit in de schoonmaakbranche en vormt daarmee een uitstekend advertentieplatform.

De website wordt zeer goed bezicht en e-mailnieuwsbrief wordt wekelijks gelezen door vele managers en professionals in de schoonmaakbranche.

Vakblad Service Management (10x per jaar) Aantallen:
Aantal oplage: Bereikscijfers op verzoek
Aantal lezers: download de mediakit
   
Website www.servicemanagement.nl  
Bezoeken per maand:  
Unieke bezoekers per maand:  
Paginaweergaven per maand:  
   
Wekelijkse e-mailnieuwsbrief  
Aantal abonees:  
   
Social media:  
Twitter volgers  

U bereikt via de media van Service Management niet alleen de meeste personen, maar ook de juiste personen die deel uitmaken van de DMU als het gaat om aanschaf van schoonmaakproducten en -diensten. Denk aan functies als facilitair managers, manager civiele en interne diensten en hoofden huishoudelijke en -schoonmaakdiensten. Daarnaast bereikt u schoonmaakdiensten en -producten, intermediairs en adviesbureaus.

Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration

Van thought leadership tot gekwalificeerde leads

Facility managers, schoonmaakmanagers en schoonmaakprofessionals oriënteren zich bij aankopen en investeringen steeds meer online. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.

>> Lees meer over contentmarketing

>> Lees meer over leadgeneration

Wat wilt u bereiken met contentmarketing?

Snel meetbaar resultaat boeken. >> Basisoplossingen voor leadgeneration
Structureel kwalitatieve leads genereren. >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. >> Oplossingen voor contentmarketing
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. >> Oplossingen voor brand awareness
Gericht thought leadership opbouwen. >> Oplossingen voor thought leadership
Traffic genereren naar mijn eigen content. >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek

Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads

Event - Golden Service Awards

Event - Golden Service Awards

Vanaf 2015 worden de Golden Service Awards jaarlijks georganiseerd door Service Management.
Deze dag zal in het teken staan van de 'schoonmaker van het jaar' en genomineerde bedrijven + winnaars binnen twee categorieën (MVO & Innovatie). Er zijn diverse mogelijkheden voor sponsoring in de media en op de bijeenkomsten zelf.

Onderdelen:

  • Golden Service Award Innovatie
  • Golden Service Award MVO
  • Schoonmaker van het Jaar verkiezing

De Golden Service Awards (en ambassadeurs en sponsoren) krijgen brede aandacht in het magazine Service Management, op www.servicemanagement.nl en op www.goldenserviceawards.nl (deze website wordt ook vanuit de Golden Service Awards mediapartners en richting de schoonmaakbranche gepromoot.)

Neem contact op om de mogelijkheden van sponsor en ambassadeur te bespreken.

Klik hier om naar www.goldenserviceawards.nl te gaan

Tarieven - op aanvraag

Bij de promotie van producten en diensten zal Service Management streven naar een crossmediaal dienstenpakket. Een op maat gesneden publiciteitspakket, waardoor uw communicatie-inspanningen optimaal kunnen renderen.

Vakblad Service Management
• Advertenties / Advertorials
• Producten- en dienstenregister
• Dossiers; uw bedrijfs- presentatie en/of usercase
• Lead generation programs
• Inserts / bijsluiters

Full colour Frequentie      
  1x 3x 6x 10x
2/1 pagina (spread) Prijzen zijn beschikbaar via      
1/1 pagina de te downloaden mediakit      
1/2 pagina        
1/4 pagina        

E-mailnieuwsbrief

Promotiemogelijkheden in de e-mailnieuwsbrief (2x per week) naar nieuwsbrief 4.780 abonnees

Full banner, per plaatsing (download mediakit)
Advertorial, per plaatsing (download mediakit)

Website www.servicemanagement.nl
Webpromotiemogelijkheden op de homepage en volgende pagina’s:

Full banner, per maand. Voor prijzen: download de mediakit.
Skyscraper, per maand
Rectangle, per maand
Advertorial: op aanvraag
Homepage takeover op aanvraag (minimaal drie banner posities)

TIP: Versterk uw boodschap via onze online kanalen & het magazine

Bijlage: website servicemanagement.nl banners

Bijlage: website servicemanagement.nl bannersBijlage: website servicemanagement.nl banners

Bijlage: kennisgebied servicemanagement.nl

Bijlage: kennisgebied servicemanagement.nl

Bijlage: nieuwsbrief Service Management

Bijlage: nieuwsbrief Service Management

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap