Service Management

Service Management is al meer dan 30 jaar dé bron van vakinformatie voor facility managers, schoonmaakmanagers en schoonmaakprofessionals. De onderzoeken (Top 50 schoonmaakbedrijven Marktoverzicht in omzet / Nationaal toiletonderzoek en het MVO-onderzoek) zijn toonaangevend in de branche en worden breed opgepakt in de media.

Sinds 2015 organiseert Service Management de Golden Service Awards. De bedoeling van de Golden Service Awards is een bijdrage te leveren aan de kwaliteit in de schoonmaaksector. Het is dé stimulans in het kwaliteitsbewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers. De uithangborden zijn hierin:

  • MVO award
  • Innovatie award
  • Schoonmaker van het Jaar verkiezing

Kortom; met Service Management kiest u voor een kwalitatief platform dat de schoonmaakbranche omarmt.

8 andere redenen om voor Service Management te kiezen:

  • U kiest voor het grootste cross-mediale schoonmaakplatform van Nederland. Zowel in print als in nieuwsbriefabonnees; de grootste van Nederland
  • Het vakblad verschijnt maar liefst 10x per jaar. Hierdoor hebben we een hoge binding met de lezer waardoor uw advertentie intensieve aandacht krijgt
  • U kiest voor een vakblad met een stevige abonnementenbasis. Dit levert u een kwalitatief bereik op. Immers, abonnees zijn actief betrokken lezers
  • 75 procent van de 301 respondenten geeft aan aan van alle schoonmaakmedia een voorkeur te hebben voor Service Management
  • Up to date. Onze redactie plaatst dagelijks nieuwe berichten. Daarnaast brengen we unieke blogs, checklists, interviews en onderzoeken uit
  • Service Management voert waardevolle onderzoeken voor de sector (Marktoverzicht in omzet, Groothandelsonderzoek, Nationale toiletonderzoek, MVO-onderzoek) uit. Dit maakt Service Management tot een autoriteit en hier profiteert uw campagne van
  • U kiest voor een vernieuwend platform. Zo kunt u leads genereren via whitepapers of kiest u voor een thought leadership campagne
  • Onze redactie is benaderbaar voor uw content.

Wist u dat?

In 2016 maar liefst 73 adverteerders voor Service Management hebben gekozen?

Facto Magazine en Zorginstellingen (binnen de zorgbranche) de grootste platformen zijn op het gebied van facility professionals- en managers?

Meer weten? Download de complete mediakit!

Op deze pagina vindt u:

Service Management Platform

Bereik - op aanvraag

Service Management is het blad met de hoogste (betaalde) oplage van alle bladen op het gebied van schoonmaak. Dat maakt Service Management tot een autoriteit in de schoonmaakbranche en vormt daarmee een uitstekend advertentieplatform.

De website wordt zeer goed bezicht en e-mailnieuwsbrief wordt wekelijks gelezen door vele managers en professionals in de schoonmaakbranche.

Vakblad Service Management (9x per jaar) Aantallen:
Aantal oplage: Bereikscijfers op verzoek
Aantal lezers: download de mediakit
   
Website www.servicemanagement.nl  
Bezoeken per maand:  
Unieke bezoekers per maand:  
Paginaweergaven per maand:  
   
Wekelijkse e-mailnieuwsbrief  
Aantal abonees:  
   
Social media:  
Twitter volgers  

U bereikt via de media van Service Management niet alleen de meeste personen, maar ook de juiste personen die deel uitmaken van de DMU als het gaat om aanschaf van schoonmaakproducten en -diensten. Denk aan functies als facilitair managers, manager civiele en interne diensten en hoofden huishoudelijke en -schoonmaakdiensten. Daarnaast bereikt u schoonmaakdiensten en -producten, intermediairs en adviesbureaus.

Profiel lezers

Onderstaande profielen zijn gebaseerd op het lezersonderzoek (sept. 2015, 301 respondenten).

Redactionele formule

Redactionele formule

Service Management is al meer dan 30 jaar dé bron van vakinformatie voor schoonmaakmanagers en -professionals. Dankzij o.a. de succesvolle redactionele formule en de hoge betrokkenheid van de abonnees is Service Management een autoriteit in de schoonmaakbranche. Het blad bevat reportages, onderzoeken (o.a. MVO en toiletonderzoek) verslagen van (inter-)nationale vakbeurzen.

De redactie voorziet de schoonmaak-branche ook van het laatste nieuws binnen het vakgebied; in de e-mailnieuwsbrief (Elke maandag en donderdag) en op de veelbezochte website www.servicemanagement.nl

Lezen en waarderen

Het imago van Service Management wordt door de meeste lezers als (zeer) goed beoordeeld. De inhoudelijke waardering is gemiddeld een 7,5, de algehele waardering zelfs een 7,6. De leesduur per editie bedraagt 34 minuten. Gemiddeld wordt elke editie van Service Management gelezen door 4,2 schoonmaak professionals.

Service Management is het grootste schoonmaak-vakblad met betaalde abonnees. Daarnaast wordt het vakblad deels gratis verspreid richting schoonmaak-professionals.
Het vakblad wordt door de schoonmaak professionals goed gewaardeerd. 75% van de lezers prefereert Service Management ten opzichte van Cleantotaal & Professionele Schoonmaak

Website

66% van de respondenten geeft aan ook regelmatig servicemanagement.nl te bezoeken. Het liefst (86%) wordt nieuws uit de schoonmaakbranche wordt veel gelezen. Tussen de 27% en 42% geeft aan het tevens het liefst nieuws over ondernemen, sanitair, middelen, machines & materialen te lezen.

Het gemiddelde rapportcijfer voor de site is een 7.5. Ook geeft bijna 80% van de experts de voorkeur aan deze site. Bijna 80% van de respondenten leest de wekelijkse e-mailnieuwsbrief.

Voorkeursmedia

Op de vraag 'Via welke manier ontvangt u het liefst vakinformatie? - max. 3 antwoorden mogelijk' geeft 64% de voorkeur aan online informatie, 54% de voorkeur aan vakbladen in print en 28% geeft aan dat ze zich het liefst laten informeren vanuit de leveranciers .

Beslissingsbevoegdheid

Praktisch alle lezers (92%) zijn onderdeel van het beslissingsproces. Maar liefst 30% van de respondenten heeft een budget van meer dan minimaal € 100.000,- ter beschikking. Waarvan 13% een budget van minimaal € 1.000.000,-
Vooral schoonmaakartikelen, - middelen schoonmaakmachines, sanitaire producten en reinigingsdiensten zijn de belangrijkste aankopen.

Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration

Het oriëntatieproces bij aankopen van facilitymanagers vindt steeds meer online plaats. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.

Wat wilt u bereiken met contentmarketing?

1. Gericht thought leadership opbouwen

Door structureel relevante content te publiceren en onder de aandacht te brengen bij uw doelgroep, leren zij u kennen als een kennisleider, bouwt u vertrouwen op. Zo ontwikkelt u een voorkeur voor uw merk als uw potentiële klanten op zoek zijn naar een oplossing.

2. Structureel kwalitatieve leads genereren

Het unieke van een leadgeneration programma is dat we uw content gericht aanbieden aan potentiële klanten die op dit moment geïnteresseerd zijn in het onderwerp van uw kennisdocument. Dit doen we op basis van actueel leesgedrag op onze community websites. Zo bieden we uw content via een exclusieve e-mail op precies het juiste moment aan als verdieping en genereren we leads die zich op dit moment actief oriënteren.

Indien gewenst bieden we uw content gedurende het programma in meerdere fases aan, afgestemd op het aankoopproces van uw potentiële klant. Zo leveren we alleen die leads die zich echt oriënteren op een aankoop en die uitgebreid kennis hebben genomen van uw content. Zo kunnen we dus (een gedeelte van) uw leadnurturing traject voor u verzorgen.

Met een leadgeneration programma werft u structureel een gegarandeerd aantal gescreende leads van hoge kwaliteit, tegen een vaste prijs per lead, met uw eigen content.

Meer lezen over contentmarketing en leadgeneration?

>> Lees meer over contentmarketing

>> Lees meer over leadgeneration

Snel meetbaar resultaat boeken. >> Basisoplossingen voor leadgeneration
Structureel kwalitatieve leads genereren. >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. >> Oplossingen voor contentmarketing
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. >> Oplossingen voor brand awareness
Gericht thought leadership opbouwen. >> Oplossingen voor thought leadership
Traffic genereren naar mijn eigen content. >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek

Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads
 

Branded content en bedrijfsvisie

Branded content is storytelling; bijvoorbeeld een klantcase met eventuele ondersteuning van uw eigen expert(ise). Wat was het probleem / de uitdaging bij uw klant? Hoe kwamen ze bij uw organisatie terecht en voor welke oplossing is gekozen? Het is een redactioneel artikel van 2 of meer pagina's, beschreven vanuit de visie van de klant.

Bedrijfsvisie; dit is een expertverhaal, geschreven vanuit uw organisatie. Waar staat uw organisatie voor? Wat is uw visie op het gebied van bijvoorbeeld MVO en innovatie?

De Service Management community biedt u een zeer relevant platform om uw branded content onder de aandacht te brengen bij schoonmaak- en facility-professionals.

We kunnen de klantcase / bedrijfvisie afdrukken in het Service Management magazine maar ook online doorplaatsen op de site en in de e-mailnieuwsbrief zetten. Zo is uw content cross mediaal in de Service Management community zichtbaar.

Mogelijkheden
Dubbele pagina in Service Management magazine: € 3.750,-
Doorplaatsing op de website en vermelding in de Service Management nieuwsbrief: € 1.245

Pakket prijs € 4.995 euro

Voorbeeld:

Word partner binnen een kennisgebied

[BESCHIKBAAR VANAF JANUARI 2018]

Profileer uw organisatie als kennispartner en plaats uw content binnen één van onze doorlopende thema's:

  • Sanitair
  • Middelen
  • Machines
  • Materialen
  • CAO
  • Ondernemen
  • Branche

Partnerpakket - BASIS

De content kan bijvoorbeeld zijn: projecten, onderzoek, trends of nieuws (zo redactioneel mogelijk)

  • Uw logo in het betreffende kennisgebied en in de 'focus op' nieuwsbrief. (Deze wordt een week na verschijnen van Service Management magazine verzonden)
  • 1x per maand plaatsing van uw partnerbericht op de homepage van Service Management onder de kop 'Partnernieuws' én plaatsing binnen het betreffende kennisgebied.
  • Bij ieder bericht binnen het kennisgebied wordt uw logo getoond.
  • U krijgt een eigen profielpagina met al uw aangeleverde berichten. Op deze pagina wordt ook uw halfpage banner en uw bill-boardbanner getoond.
  • Uw maandelijkse bericht wordt meegenomen in de Service Management e-mailnieuwsbrief
  • Uw maandelijkse bericht wordt 2x meegenomen als Twitter bericht
  • 1x per jaar plaatsing van een bericht in de 'focus op' e-mailnieuwsbrief

Pakketprijs: € 5000 voor 12 maanden

Partnerpakket - PLUS

Naast het basispakket krijgt u een exclusieve thema nieuwsbrief op basis van leesgedrag binnen het kennisgebied.

Prijs: € 7500

Partnerpakket - PREMIUM

Naast het PLUS pakket gaan wij u 30 leads leveren op basis van een door u aan te leveren whitepaper of e-book.

Prijs: € 9950

Mogelijkheden Service Management magazine

Een uiting in een printuitgave is uitermate geschikt voor branding van uw organisatie.

Product- en personeelsadvertenties

Een advertentie gericht op branding of recruitment. Dit is een duidelijke en creatieve manier om uw boodschap te delen met de duizenden schoonmaak-professionals die Service Management magazine lezen.

Advertorials

Tekstadvertentie met logo die qua opmaak sterk lijkt op een redactioneel artikel. Dankzij deze opmaak worden uw commerciële uitingen goed gelezen en gewaardeerd door de lezers van Service Management magazine

Inserts, outserts en bijlagen

Zeer opvallende manier van adverteren om uw boodschap over te brengen. U bepaalt zelf de opmaak en het formaat van uw uiting. Ideaal voor de branding van uw merk of een (nieuw) product/dienst.

Planning ​Service Management Magazine 2018

Nr. Thema Focus Verschijnen Sluiten
advertenties
1/2 Schoonmaak en facilitaire dienstverlening (one fm) Ondernemen 20 februari 30 januari
         
3 De markt (met marktonderzoek Service Management Machines 20 maart 27 februari
         
4 Hygiëne Glas & gevel 17 april 26 maart
         
5 Vloeronderhoud Digitalisering/robotisering 8 mei 16 april
    Special: ISSA/Interclean    
         
6 Middelen en materialen Opleiden 12 juni 22 mei
         
7/8 Hospitality Advies 10 juli 19 juni
         
9/10 Aanbesteden

Groothandel

16 oktober 24 september
         
  Martktgids schoonmaak Thema-artikelen en adressen van de totale schoonmaak- en hygiënemarkt 16 oktober 24 september
         
11 Sanitair Stofzuigers 20 november 30 oktober
         
12 MVO (social return) Chemie/reingingsmiddelen 21 december 30 november

Tarieven

Bij de promotie van producten en diensten zal Service Management streven naar een crossmediaal dienstenpakket. Een op maat gesneden publiciteitspakket, waardoor uw communicatie-inspanningen optimaal kunnen renderen.

Vakblad Service Management
• Advertenties / Advertorials
• Producten- en dienstenregister
• Dossiers; uw bedrijfs- presentatie en/of usercase
• Lead generation programma's / content marketing
• Inserts / bijsluiters

Full colour Frequentie      
  1x 3x 6x 10x
2/1 pagina (spread) op aanvraag
1/1 pagina € 2.695,- € 2.565,- € 2.450,- € 2.325,-
1/2 pagina € 1.702,- € 1.634,- € 1.565,- € 1.498,-
1/4 pagina € 1.106,- € 1.061,- € 1.108,- € 974,-

Toeslagen:

  • Achterpagina +25%
  • Advertorial +15%
  • Omslag binnenwerk +15%
    (alle genoemde prijzen zijn excl. btw)

E-mailnieuwsbrieven

Reguliere nieuwsbrief (verschijnt 2x per week)

  • Full banner € 795,- per plaatsing
  • Advertorial € 895,- per plaatsing

Thema nieuwsbrief (verschijnt in overleg)

Max. 10x per jaar (en 1x per maand) versturen wij een dedicated nieuwsbrief naar onze e-mailnieuwsbrief abonnees. Het schoonmaak-gerelateerde thema bepaalt uzelf. De nieuwsbrief bestaat uit redactionele artikelen in combinatie met uw content. Tarief op aanvraag.

Technische gegevens Service Management magazine

Advertentieformaten (breedte x hoogte)

Bladspiegel 210 x 297 mm
Zetspiegel 185 x 265 mm

 

Formaten Staand Liggend
2/1 pagina spread** 420 x 297 mm -
1/1 pagina* 210 x 297 mm -
1/2 pagina 90 x 265 mm 185 x 130 mm
1/4 pagina 90 x 130 mm 185 x 65 mm

* 1/1 pagina aanleveren op formaat bladspiegel + 3 mm afloop rondom.
**Spreads aanleveren als twee losse pagina's.

Aanleveren van uw uitingen

Voor het aanleveren van al uw uitingen kunt u terecht bij onze binnendienst:
​binnendienst@vakmedianet.nl

Online mogelijkheden

De sterk content gedreven site wordt maandelijks bezocht door ongeveer 14.000 unieke bezoekers.

Website

Vacature op servicemanagement.nl € 395 per maand
Logolink - hele site Op aanvraag

Bannering

Website www.servicemanagement.nl

Webpromotiemogelijkheden op de homepage en binnen 6 kennisgebieden.

De website kent 6 kennisgebieden (branche, ondernemen, sanitair, machines, materialen en middelen) waar gerelateerde nieuwsberichten, checklists, whitepapers, blogs en achtergrond artikelen aan gekoppeld zijn. Zo kunt u heel specifiek uw doelgroep bereiken met uw boodschap/call-to-action. Hiervoor hebben we rectangle en full-banner posities voor u binnen de kennisgebieden.

Bannering

Op www.servicemanagement.nl kunt u diverse banners op basis van IAB formaat inzetten. Hieronder ziet u de prijzen. Onderaan deze mediakit ziet u hoe uw banner op de website eruit komt te zien.Genoemde prijzen zijn per maand, tenzij anders vermeld.

Leaderboard XL € 2.400
Leaderboard € 1.500
Rectangle € 1.500
Rectangle binnen 1 kennisgebied € 2.400
Halfpage € 2.400
Blockbuster € 1.100
Full banner € 950
Advertorial € 1.200
Floorad € 2.400
Layer € 2.400

TIP: Versterk uw boodschap via onze online kanalen en het magazine.
​Vraag naar de combi-prijzen met aantrekkelijke kortingen

Video

Zet uw video-boodschap in als communicatiemiddel. Deze wordt direct getoond aan de bezoekers.
U kunt de video inzetten op o.a. de rectangle positie. Meer informatie: neem s.v.p. contact op.

Native advertising

Een Sponsored Content bericht van uw organisatie wordt onder de nieuwsberichten geplaatst. Dit bericht verwijst naar een artikel pagina waar het volledige bericht gelezen kan worden.
De berichten worden weergegeven als Sponsored Content. De effecten van native advertising zijn nog beter als uw bericht voldoende kennis - of nieuwswaarde biedt.

Voorbeeld Sponsored Content
(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven

Elke maandag en donderdag verschijnt de Service Management nieuwsbrief. Plaats uw banner of advertorial en bereik de schoonmaak-professional

Reguliere nieuwsbrief (verschijnt 2x per week)

Full banner € 795,- per plaatsing
Advertorial € 895,- per plaatsing

Thema nieuwsbrief (verschijnt in overleg)

Max. 9x per jaar (en 1x per maand) versturen wij een dedicated nieuwsbrief naar onze e-mailnieuwsbrief abonnees. Het schoonmaak-gerelateerde thema bepaalt uzelf. De nieuwsbrief bestaat uit redactionele artikelen in combinatie met uw content. Tarief op aanvraag.

Event - Golden Service Awards

Event - Golden Service Awards

Sinds 2015 worden de Golden Service Awards jaarlijks georganiseerd door Service Management.
Deze dag zal in het teken staan van de 'schoonmaker van het jaar' en genomineerde bedrijven + winnaars binnen twee categorieën (MVO & Innovatie). Er zijn diverse mogelijkheden voor sponsoring in de media en op de bijeenkomsten zelf.

Onderdelen:

  • Golden Service Award Innovatie
  • Golden Service Award MVO
  • Schoonmaker van het Jaar verkiezing

De Golden Service Awards (en ambassadeurs en sponsoren) krijgen brede aandacht in het magazine Service Management, op www.servicemanagement.nl en op www.goldenserviceawards.nl (deze website wordt ook vanuit de Golden Service Awards mediapartners en richting de schoonmaakbranche gepromoot.)

Neem contact op om de mogelijkheden van sponsor en ambassadeur te bespreken.

Klik hier om naar www.goldenserviceawards.nl te gaan

Webinars

In 2018 lanceren wij onze Service Management webinars. Hoogwaardige webinars met en voor schoonmaak-experts die we uitgebreid gaan promoten.

U kunt op verschillende manieren partner worden van deze webinars. Als partner wordt uw brand onderdeel van onze marketingcommunicatiecampagne. Hierdoor is uw logo zichtbaar is op al onze media-uitingen rondom de webinars.

Geplande webinars - juni & november 2018

In de webinars gaan we dieper in op het kopen/leasen of huren van schoonmaakmachines / het inzetten van social return of regelgeving / Digitalisering / Robotisering / CAO schoonmaak (onderwerp is in overleg). In de webinar komt een onafhankelijke expert aan het woord die dieper ingaat op bijvoorbeeld de ontwikkelingen binnen het onderwerp.

Mogelijkheden

Pakket 1   Pakket 2
Uw logo / naam wordt getoond   Uw logo / naam wordt getoond
- Wervingssite webinar   - Wervingssite webinar
- Wervingscampagne webinar (o.a. berichten, emailings)   - Wervingscampagne webinar (o.a. berichten, emailings)
- Logo vermelding tijdens webinar (bij aan- en afkondiging)   - Logo vermelding tijdens webinar (bij aan- en afkondiging)
- Exclusief thema claimen op de website   - Exclusief thema claimen op de website
    - Uitleveren van de leads nav on demand kijkers (max. 50 leads)
     
Prijs: € 3.500   Prijs: € 5.000

Marktgids Schoonmaak

Marktgids Schoonmaak

Onmisbaar voor elke manager en beslisser in de Schoonmaak- & Hygiënebranche: De Marktgids Schoonmaak geeft een helder overzicht van leveranciers van diensten en artikelen in de branche waarin u opereert. Ideaal dus voor facility managers, inkopers, directeuren en managers
van schoonmaakbedrijven, fabrikanten, distributeurs, leveranciers, dienstverleners, brancheorganisaties en facilitair adviseurs.

Lees uitgebreide informatie en meer over uw mogelijkheden. (PDF)

Breng uw bedrijf/producten en/of diensten extra onder de aandacht.

1 pagina in de marktgids PLUS online vermelding: € 1.750

Bijlage: website servicemanagement.nl banners

Bijlage: website servicemanagement.nl bannersBijlage: website servicemanagement.nl banners

Bijlage: nieuwsbrief Service Management

Bijlage: nieuwsbrief Service Management

Bijlage: voorbeeld partnerpakketten

De partners van Service Management worden gekoppeld aan één of meerdere kennisgebieden.
Hier ziet u een voorbeeld van een ingericht partnerpakket binnen het kennisgebied FMIS (bij onze partner Facto.nl)

Ditzelfde voorbeeld geldt voor de kennisgebieden van Service Management; Middelen, Materialen, Machines, Sanitair, Ondernemen en CAO.

Klik op de afbeeldingen voor een vergroting

Homepage - partnernieuws

 

Kennisgebied FMIS

Artikelpagina

Profielpagina

 

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap