Sigma

Sigma is een platform over alles wat met kwaliteitsmanagement te maken heeft. Bedoeld voor kwaliteitsmanagers, kwaliteitscoördinatoren, KAM-managers en andere professionals die zich bezighouden met kwaliteitsmanagement, zowel in de profit als non-profit sector.

Meer weten? Download de complete mediakit!

Redactionele formule

Sigma is een tijdschrift voor iedereen die zich professioneel met kwaliteitsmanagement bezighoudt. Het tweemaandelijks verschijnende vakblad helpt de kwaliteitsmanager bij het nadenken over en implementeren van harde en zachte instrumenten om de kwaliteit van organisaties te verbeteren. Het gaat over kwaliteitssystemen, kwaliteitszorg, procesmanagement, klanttevredenheid etc.

Het tijdschrift Sigma maakt samen met de website (www.sigmaonline.nl), de e-mailnieuwsbrief (verschijning tweewekelijks) en het Nationaal Kwaliteitscongres deel uit van het Sigma Platform voor Kwaliteitsmanagement

Bereik en profiel

Bereik en profielBereik en profiel

Vakblad

Sigma verschijnt 6x per jaar in een oplage van 1.100 exemplaren per editie.

De lezers van Sigma bestaan voornamelijk uit mannen van 35 jaar en ouder. Twee van de drie lezers heeft een hbo-opleiding genoten, één op de vijf is universitair geschoold. Bovendien is 50% werkzaam in een leidinggevende functie.

Functieverdeling

Kwaliteitsmanager 43%
KAM-manager 12%
Kwaliteitscoördinator 11%
Directeur 6%
Kwaliteitsmedewerker 5%
Adviseur 5%


Branche

Industrie 43%
Zakelijke dienstverlening 15%
Handel 15%
(semi) overheid 11%
Non-profit 4%

 

Advertentiemogelijkheden

Hieronder ziet u zowel de mogelijkheden op het gebied van print als online.

Daarnaast bieden wij u ook de mogelijkheid tot:

  • bedrijfspresentaties
  • praktijkcases
  • lead generation programs
  • inserts/outserts/bijsluiters

In een aantal gevallen kunnen wij zelfs redactionele ondersteuning verzorgen.

Advies op maat

En omdat iedere klant weer andere wensen heeft helpen wij u graag bij de invulling van bijvoorbeeld een op maat gesneden campagne en een aantrekkelijke propositie. Er zijn een tal van mogelijkheden om te voldoen aan uw wens!

‘Partner in Business’ pakket

Voor de promotie van producten en diensten biedt Sigma een multimediaal dienstenpakket met crossmediale mogelijkheden in de vorm van een ‘Partner in Business’ pakket. Een op maat gesneden communicatiepakket, waarmee uw organisatie een ‘prime position’ verwerft als gezaghebbende partij in de markt.

Vraag naar de aantrekkelijke voorwaarden om onze partner in business te worden!

Print communicatie: mogelijkheden en tarieven

Magazine Sigma

  • Advertenties
  • Advertorials
  • Inserts / bijsluiters
  • Outserts
  • Specials

Tarieven

Alle advertentiemogelijkheden van het magazine op een rij (prijs per plaatsing en in full colour):

Formaat / Frequentie 1 3 6
1/1 pagina € 2.100,- € 2.000,- € 1.930,-
1/2 pagina € 1.425,- € 1.365,- € 1.335,-
1/4 pagina € 900,- € 870,- € 850,-

Alle personeelsadvertenties worden doorgeplaatst op www.sigma-online.nl

Toeslagen

II + III omslag +10%
IV omslag +25%
Hartpagina +10%

(alle genoemde prijzen zijn excl. BTW)

Formaten (in mm)

bladspiegel  
1/1 pagina 210 x 297
2/1 pagina 420 x 297

zetspiegel staand liggend
1/1 pagina 185 x 267  
1/2 pagina 85 x 267 185 x 130
1/4 pagina 85 x 130 185 x 62
aflopend 216 x 303  

Online promotie: mogelijkheden en tarieven

Website Sigmaonline.nl

Webpromotiemogelijkheden op de homepage en volgende pagina’s, op basis van CPM tarieven (= kosten per 1.000 getoonde views):

  • Fullbanner (468 x 60 pixels): € 35,-
  • Halfbanner (234 x 60 pixels): € 25,-

Specificaties

Materiaal uiterlijk 5 dagen voor plaatsing aanleveren
Bij een .swf-bestand ook een gif-bestand bijsluiten

Sigma e-mailnieuwsbrief

De e-mailnieuwsbrief van Sigma wordt wekelijks verstuurd (op woensdag). Dit gebeurt op naam en gaat naar ruim 5.000 abonnees. Onder de doelgroep vallen kwaliteitsmanagers, KAM-managers, kwaliteitscoördinatoren, directeuren, kwaliteitsmedewerkers en adviseur.

Tarieven e-mailnieuwsbrief

  • Advertorial: € 500,- per plaatsing
  • Halfbanner: € 425,- per plaatsing

Specificaties

Titel : max. 55 tekens (incl. spaties)
Tekst : max. 375 tekens (incl. spaties)
Logo : * niet hoger dan 120 pixels en niet breder dan 120 pixels
    * jpg of gif (statische afbeelding, not-animated)
    * max. 72 dpi

Materiaal uiterlijk 5 werkdagen voor plaatsing aanleveren

Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration

Van thought leadership tot gekwalificeerde leads

Beslissers op het gebied van kwaliteitsmanagement oriënteren zich bij aankopen en investeringen steeds meer online. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.

>> Lees meer over contentmarketing

>> Lees meer over leadgeneration

Wat wilt u bereiken met contentmarketing?

Snel meetbaar resultaat boeken. >> Basisoplossingen voor leadgeneration
Structureel kwalitatieve leads genereren. >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. >> Oplossingen voor contentmarketing
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. >> Oplossingen voor brand awareness
Gericht thought leadership opbouwen. >> Oplossingen voor thought leadership
Traffic genereren naar mijn eigen content. >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek

Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads

Planning

Editie Sluitingsdatum Verschijningsdatum
1 27-01-2017 17-02-2017
2 30-03-2017 21-04-2017
3

01-06-2017

23-06-2017
4 25-08-2017 15-09-2017
5 06-10-2017 27-10-2017
6 24-11-2017 15-12-2017

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online OR informatie Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap