Zo benut u de gebundelde kracht van
content en data

Op 14 juli werd bekend gemaakt dat Vakmedianet tot de vier kanshebbers behoort om de DDMA Customer Data Award 2016 te winnen. De jury van de DDMA: "De genomineerde cases laten zien dat datadriven marketing overtuigend bijdraagt aan een verbeterde klantdialoog". U kunt onderdeel uitmaken van de klantdialoog die wij dagelijks met onze lezers voeren. Lees in dit artikel hoe u onze gebundelde kracht van content en data kunt benutten.

Zo benut u de gebundelde kracht van content en data

B2B oriëntatie- en koopprocessen verschuiven steeds meer naar online. B2B kopers hebben toegang tot alle informatie die ze nodig hebben om een afgewogen keuze te maken. Daardoor hebben aanbieders via traditionele b2b marketingmiddelen steeds minder invloed op het aankoopproces. Relevante content is dé manier om toch onderdeel uit te maken van dit veranderende oriëntatieproces en om positieve invloed uit te oefenen op uw potentiële klanten. Met de juiste content op het juiste moment bouwt u aan een relatie in elke fase van de customer journey en blijft u de concurrentie voor. Dat klinkt in theorie logisch, maar in de praktijk is het voor vrijwel elke organisatie een enorme uitdaging om dit voor elkaar te krijgen.

“Maak onderdeel uit van onze klantdialoog”

Waardevolle en betrouwbare content publiceren gericht op de behoefte van de b2b professional is iets wat wij als uitgeverij al jaren doen. Maar dankzij nieuwe technologie luisteren we tegenwoordig continu wat er speelt onder onze doelgroepen en welke informatiebehoefte er is. Zo brengen we de customer journey in kaart en begeleiden we de klant stap voor stap richting oplossingen. Dat kunnen oplossingen van ons zijn, maar ook een oplossing van u. U kunt onderdeel uitmaken van de klantdialoog die wij dagelijks met onze lezers voeren. We laten uw verhaal en oplossingen naadloos aansluiten op de klantreizen van uw prospects, met de juiste content op het juiste moment.

Hoe doen we dat?

Sinds 2013 bouwt Vakmedianet met de tool Ternair van 2bMore, aan een Datamanagement platform met rijke profielen op basis van harde profieldata, zoals NAWTE, functie, branche, bedrijfsgrootte, abonnementen, bestellingen en aanvragen. Maar wat het bijzonder maakt is dat Vakmedianet het b2b leesgedrag op de verschillende communitysites toevoegt. Op basis van getoonde interesse bieden we content aan die exact aansluit op de huidige behoefte van de lezer. Ultiem relevant dus. Zo wordt het profiel en gedrag van de klant bepalend voor waar zijn interesses liggen en welke mail (e-mail/post), banner of advertorial hij op welk moment ontvangt en ziet.

Wat zijn de resultaten?

Klanten ontvangen informatie die veel beter past bij hun profiel en waar zij op dit moment in geïnteresseerd zijn. Mails met platte promoties veranderen in inhoudelijke “nieuwsbrieven” die de lezer steeds als veel waardevoller ervaart. Dat blijkt ook uit een flinke stijging in Open en Click rates. Dergelijke “Marketing Automated flows” halen een gemiddelde CTO van 35-40% tegenover een gemiddelde van 15-20% op onze campagnemails. Naast een veel positievere klantbeleving, zien we ook een stijging in de conversie van elke stap in de customer journey. Hierdoor genereren we tevens zeer kwalitatieve leads voor onszelf, maar ook voor u als adverteerder.

En daar eindigt het nog niet. Vakmedianet blijft, samen met de expertise van 2bMore, voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden en verbeteringen van de systemen en processen om zo klanten meer en meer relevant te benaderen.

Voorbeelden en cases ter inspiratie

Binnenkort zullen we een aantal cases uitwerken om u te laten zien wat de mogelijkheden en behaalde resultaten zijn. Wilt u ook geïnspireerd raken? Meld u dan nu aan voor de contentmarketing update en u ontvangt de uitgewerkte cases dan binnenkort per e-mail.

Aanmelden voor de contentmarketing update? Klik hier

Leer van andere b2b marketeers

Op 22 september organiseert Vakmedianet hét B2B marketingevent: De kracht van relevantie.
Hoe gaat u met deze veranderingen om als b2b merk? Welke gevolgen heeft dat voor uw marketing & sales strategie? En hoe zet u de juiste mix in van owned, earned & paid in om uw potentiële klant op het juiste moment via het juiste kanaal te bereiken en te raken? Oftewel: hoe blijft u relevant?

Daar willen we als grootste b2b uitgever van Nederland graag samen met onze relaties over nadenken. En dat niet alleen, we bieden ook volop praktijkcases van b2b marketeers die in hetzelfde schuitje zitten als u en die aansprekende resultaten boeken met een vernieuwende strategie.

Wilt u meer weten? Bekijk hier het programma

Algemene informatie

Uw accountmanager

Zoek in het hoofdmenu onder Onze Communities de titel van uw doelgroep en neem contact op met uw accountmanager (zie rechterkolom) om de mogelijkheden voor u te bespreken. Of bel ons algemene nummer van de klantenservice om te worden doorverbonden met uw juiste contactpersoon.

T: 088 - 58 40 888

Contentmarketing & leadgeneration

Heeft u algemene vragen over contentmarketing of leadgeneration? Neem dan contact op met Pieter van Diggele, content marketing director.

E: pietervandiggele@vakmedianet.nl
T: 088 - 58 40 987

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gastvrije Zorg Gawalo HR Base Installatie Journaal KiZ (Kwaliteit en veiligheid in de Zorg) Logistiek Management Support   MCA (Management Control & Accounting) Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over eHRM Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tabak2day Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen Zorg & Zeggenschap