Online bannering

Online bannering

Online bannering is een krachtig instrument om awareness te genereren door de vele, herhaalde zichtbaarheid. Vaak ingezet om een campagne te ondersteunen en extra attentiewaarde te creëren. Bannering op websites zorgen voor een enorm groot bereik en in combinatie met de wekelijkse nieuwsbrieven zelfs voor een zeer hoge attentiewaarde. Naast de reguliere banners bestaan er mogelijkheden voor opvallende banners die door hun vorm of formaat voor extra impact zorgen.

Advertorial

Een advertorial is een tekstuele uiting tussen redactionele content op zowel website als in nieuwsbrieven.

De tekst voor de nieuwsbrief mag maximaal 280 tekens lang zijn, inclusief spaties, en wordt altijd voorzien van een afbeelding in het formaat 300 x 200 pixels.

Voor websites geldt een maximumaantaal tekens van 300 (inclusief spaties) en een afbeelding van 80 x 80 pixels.

Banner App

Vakmedianet ontwikkelt steeds meer Apps, waar u uw banner in kunt laten meelopen. Informeer naar de mogelijkheden.

Billboard

Formaat: 970x250 pixels

Een billboard is een paginabrede advertentie direct onder de navigatiebalk. Deze positie valt direct op, waardoor de conversie hoog is.

Blockbuster

Formaat: 550x150 pixels

Een veelgebruikte uiting op websites en in e-mailnieuwsbrieven is de blockbuster. Dit is een horizontale advertentie.

In de e-mailnieuwsbrieven staat deze banner vaak tussen de redactionele content. Het grote voordeel van deze positie is dat de banner in Outlook in de preview pane staat bij de ontvangers.

Banner i.c.m. whitepaper

We zetten banners ook steeds vaker in als onderdeel van content marketing en leadgenerationtrajecten. Uit de praktijk blijkt dat banners waarin we bijvoorbeeld een relevante whitepaper promoten, een hogere CTR hebben dan banners met een algemene boodschap.

Zo slaat u twee vliegen in één klap: u creëert relevante awareness en thought leadership voor uw merk en u genereert kwalitatieve leads.

Een voorbeeld van een banner i.c.m. een whitepaper:

Neem voor meer informatie contact met ons op.

Download de checklist "Zo maak je een effectieve whitepaper"

Wilt u weten waar een goede whitepaper aan moet voldoen? Download dan onze checklist “Zo maak je een effectieve whitepaper”. Daarin krijgt u antwoord op de vragen:

  • Wat is een whitepaper?
  • Wat zijn de kenmerken van een goede whitepaper?
  • Wat is het doel van een whitepaper?
  • Wat is een whitepaper niet?
  • Hoe bereid je een goede whitepaper voor?
  • Wat is de opbouw van een goede whitepaper?
  • Wat zijn voorbeelden van goede whitepapers?

FloorAd

Verschillende formaten mogelijk

Continu zichtbaar. De FloorAd staat altijd onderaan de pagina in het beeldscherm en scrollt met de bezoekers mee naar beneden. Er zijn diverse formaten mogelijk, denk aan een full banner of leaderboardformaat, maar ook afwijkende formaten zijn eventueel mogelijk.

Fullbanner

Formaat: 468x60 pixels

Een veelgebruikte uiting op websites en in e-mailnieuwsbrieven is de full banner. De full banner is een horizontale advertentie (468 x 60 pixels).

In de e-mailnieuwsbrieven staat deze banner vaak bovenaan de redactionele content. Het grote voordeel van deze positie is dat de banner in Outlook in de preview pane staat bij de ontvangers.

Op websites kan de full banner zowel bovenaan, halverwege (tussen de redactionele content) als onderaan de pagina staan. Dit is afhankelijk van de indeling van de website.

Expandable

Een banner, bijvoorbeeld een Leaderboard XL, die uitklapt zodra de bezoeker met de muis over de uiting beweegt of op de uiting klikt. Op iedere bannerpositie is een expandable te plaatsen.

TIP> Expandable banners zijn zeer geschikt voor actiematige campagnes. Zo kunt u bijvoorbeeld een invulformulier opnemen in de banner waarmee u het conversiemoment naar voren haalt.

Header

Diverse formaten mogelijk, afhankelijk van website

Een header of een leaderboard plus is een paginabrede advertentie direct onder de navigatiebalk. Deze positie valt direct op, waardoor de conversie hoog is.

Leaderboard

Formaten:

Desktop en tablet 728x90 pixels
Mobiel 320x100 pixels

Een leaderboard is een brede advertentie die bovenaan de pagina wordt vertoond. Dit formaat leent zich uitstekend voor tekst. Door de grootte en positie een aantrekkelijke positie die de aandacht van de bezoeker trekt.

Tip > positie vraagt om snelle, heldere boodschap

Logolink

Formaat: 60x30 pixels

Een logolink is vermelding op een vaste positie op de website en is op elke pagina zichtbaar. Hierbij wordt een logo gecombineerd met 2 regels tekst van elk maximaal 40 tekens (inclusief spaties).

Rectangle/Halfpage

Formaten:

Large (desktop/tablet): 336x280 pixels
Medium (mobiel): 300x250 pixels
Halfpage 336x600 (alleen voor desktop/tablet)

De rectangle is een vierkante/rechthoekige banner te midden van de webpagina tussen de redactionele content. Het formaat van de banner leent zich uitstekend voor rich media, video advertising en interactie.

Voordelen

  • Tussen de content
  • Gemakkelijke adaptie bestaand campagnemateriaal zoals een video of printadvertentie
  • Streaming video mogelijkheden zorgen voor meer engagement
  • Interactie middels een invulformulier of kortingscoupon

Site takeover

Volledige aandacht van de bezoekers, dat bereikt u met een site takeover.

Een homepage takeover is uiterst geschikt om de boodschap in één keer krachtig over de brengen. De verschillende posities kunnen elkaar opvolgen en versterken. Zowel geschikt voor lancering als branding doelstellingen, maar zeker ook voor actiematige campagnes.

 

Roadblock

Twee of meer bannerposities tegelijk.

Wallpaper

Een wallpaper is het virtuele behang ofwel de achtergrond waarop de website geprojecteerd staat. Een wallpaper heeft extra stopkracht omdat u uw boodschap buiten de kaders van de website kunt plaatsten, links en rechts van de content.

Een wallpaper wordt altijd gecombineerd met banners in kleinere formaten, waardoor u de conversiekracht van uw campagne vergroot.

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HR Base Installatie Journaal Logistiek Management Support   Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over Het Nieuwe Werken Over Strategische Personeelsplanning PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Tweewieler Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen