am:
am: is hét interactieve platform voor professionals in de financiële dienstverlening. De informatiebron die hen dagelijks via mobiel en desktop scherp houdt met nieuws en vakkennis. De inspirator die ontwikkelingen voor hen duidt en verschillende opinies naast elkaar zet in een magazine dat zeven keer per jaar verschijnt. De vakgenoot die hen introduceert bij collega's en oog in oog brengt met 'thought leaders' op baanbrekende events.
Wilt u de financiële professional bereiken, dan kunt u niet om het brede aanbod van am:media heen. Ontdek hier de kracht van am:.
Meer weten? Download de complete mediakit!
Op deze pagina vindt u:
Redactionele formule & bereik

am: is hét multimediale platform voor de professional werkzaam in de financiële dienstverlening. In de volle breedte en op alle niveaus. am: is zowel goed vertegenwoordigd bij de grote banken en verzekeraars als bij de kleine assurantiekantoren. Met de aandachtsgebieden financiële planning, pensioen en schade is am: de gids voor verzekeraars en onafhankelijk financieel adviseurs in een wereld die sterk verandert door onder andere technologie en wetgeving. am:magazine verschijnt acht keer per jaar en biedt achtergronden, diepgang en opinie. Naast am:magazine bestaat het platform uit de e-mailnieuwsbrieven am:signalen, am:signalen flash en de nieuwsbriefvarianten financiële planning, pensioen en schade. Uiteraard omvat het platform ook de website www.amweb.nl en daarnaast biedt am: jaarlijks 5 am:events.
Vakblad am:magazine
Frequentie: 6x per jaar
Oplage print en digitaal magazine: 11.000
Website amweb.nl
Pageviews |
498.000 |
Gebruikers |
165.000 |
Aantal pageviews per bezoek |
1,70 |
Bezoekduur in minuten |
1:33 |
Nieuwsbrieven am:signalen, am:signalen FLASH, am:financiële planning, am:pensioen & am:schade
Totale frequentie |
13 x per week |
Verschijning |
am:signalen en am:signalen FLASH (dagelijks) en wekelijkse updates over financiële planning, pensioen en schade |
Totale oplage |
gemiddeld 30.600 abonnees per dag |
Nieuwsbrief am:signalen
am:signalen is de betaalde, dagelijkse nieuwsbrief van am:. Met am:signalen heeft de verzekeringsprofessional elke ochtend (06.00 uur) het laatste nieuws in zijn mailbox. Omdat de nieuwsbrief dagelijks verschijnt, kunt u precies het moment kiezen dat het beste past bij uw doelstellingen.
am:signalen flash
am:signalen flash is de gratis dagelijkse nieuwsbrief van am:. Met am:signalen flash ontvangt de verzekeringsprofessional iedere middag (12.00 uur) een nieuwsupdate. Omdat ook am:siginalen flash dagelijks verschijnt, kunt u precies het moment kiezen dat het beste past bij uw doelstellingen.
am:signalen pensioen, hypotheken en schade
Met de gratis wekelijkse edities van am:signalen, op het gebied van pensioen, financiële planning en schade, wordt de verzekeringsprofessional gericht op zijn vakgebied geïnformeerd. Op deze manier kunt u uw doelgroep nog gerichter bereiken. Alle nieuwsbrieven bieden volop ruimte om advertorials en banners in verschillende formaten en posities te plaatsen.
- am:signalen pensioen: verschijnt op dinsdag om 16.00 uur
- am:signalen schade: verschijnt op woensdag om 16.00 uur
- am:signalen hypotheken: verschijnt op donderdag om 16.00 uur
Planning
- Vakblad: hét onafhankelijke vakblad voor verzekeringsprofessionals, 7x jaar
- Nieuwsbrieven: 13 x per week het laatste nieuws (op alle werkdagen am:signalen en am:signalen FLASH, wekelijks updates op het gebied van pensioen, schade en financiële planning)
- Website: op www.amweb.nl vindt u altijd het laatste nieuws
- Events: am:dag, am:innosurance, am:hypotheken, am:vrouwen en am:MBA in één dag inclusief verzekeringsmasterclass.
Nr. |
Verschijndatum |
Afsluitdatum |
46 |
15 februari |
31 januari |
47 |
29 maart |
14 maart |
48 |
17 mei |
2 mei |
49 |
21 juni |
5 juni |
50 |
13 september |
29 augustus |
51 |
25 oktober |
10 oktober |
52 |
29 november |
14 november |
Print communicatie mogelijkheden

Met een advertentie of advertorial in am:magazine kunt u optimaal de redactionele waarde en thema's van het vakblad benutten. Uw merk krijgt alle ruimte voor zichtbaarheid en branding. Een spread over twee pagina's of juist 4x een kwart pagina herhaald? Wij adviseren u graag! Download rechtsboven op deze pagina de mediakit of neem contact met ons op.
Heeft u advertentieruimte gereserveerd in am:magazine, volg deze aanlevermodule om advertenties aan te leveren. Bij technische problemen met het aanleveren kunt u contact opnemen met Toos Schurink, via e-mail: toosschurink@vakmedianet.nl of telefonisch 088-5840 858.
Online communicatie mogelijkheden

Website amweb.nl
Formaten |
|
Rectangle |
336 x 280 pixels, max. 75kB |
Mobile rectangle |
300 x 250 pixels, max. 75kB |
Half page |
336 x 600 pixels, max. 75kB |
Leaderboard |
728 x 90 pixels, max. 75kB |
Mobile Leaderboard |
320 x 50 of 320 x 100 pixels, max. 75kB |
Header |
950 x 150 pixels, max. 75kB |
Billboard |
970 x 250 pixels, max. 75kB |
Layer |
Aanlevering via Weborama templates: www.weborama.nl/contact/ |
Advertorial |
- Kop: max. 45 tekens tekst, inclusief spaties en leestekens
- Body: max. 300 tekens tekst, inclusief spaties en leestekens
- Payoff: max. 30 tekens tekst, inclusief spaties en leestekens
- Afbeelding: 80x80 pixels
- URL
|
Logolink |
2 x 40 tekens (incl. spaties)
Logo 60 x 30 pixels jpg + URL |
Tarieven per 1.000 pageviews |
Op aanvraag |
Nieuwsbrief am:signalen, am:signalen FLASH, am:signalen financiële planning, pensioen & schade
Formaten |
|
Advertorial |
Kop: maximaal 30 tekens (incl. spaties).
Tekst: maximaal 280 tekens (incl. spaties, leestekens en de getoonde linktekst van maximaal 24 tekens) als platte tekst in één aaneengesloten alinea.
Logo/afbeelding: 300 pixels breed x 200 pixels hoog (op mobiel worden afbeeldingen in dit formaat getoond, voor desktop en tablet geldt dat de afbeelding wordt geschaald naar het formaat 200 x 133 pixels).
Type: .gif of .jpeg (not animated)
|
Fullbanner |
468 x 60 pixels jpg of gif, max 75kB + URL |
Blockbuster |
550 x 150 pixels jpg of gif, max 75kB + URL |
Tarieven per editie |
Op aanvraag |
Events
am:events zijn bijeenkomsten die de verzekeringsprofessional niet wil missen. Ze worden georganiseerd zodat de professional er kan netwerken, dienen ter inspiratie of om persoonlijke vaardigheden te versterken en vakkennis aan te scherpen. Jaarlijks bezoeken 3.000 professionals onze events.
Natuurlijk kent u de am:dag, dit is de verzekeringsbranchedag. Het grootste event dat am: organiseert, met jaarlijks ruim 2.000 bezoekers uit alle lagen van de branche. Maar am: organiseert o.a. ook am:hypotheken en am:innosurance. Zoekt u toch iets anders, dan is het zelfs mogelijk een event op maat te ontwikkelen én te organiseren, bijvoorbeeld een am:rondetafelsessie. Neem contact met ons op voor meer informatie.
am: organiseert in 2020 de volgende events:
Event am:vrouwen verwelkomt jaarlijks circa 200 vrouwen uit de verzekeringswereld. Het event is bedoeld voor vrouwelijke managers in de financiële dienstverlening, gevorderd danwel startend. Niet alleen vrouwen uit de top 50 zijn welkom, maar ook vrouwen die willen weten hoe je daar komt. Meer over dit event >>
Zo'n 50 professionals volgen deze academy die aan de hand van cases wordt opgebouwd.
am:innosurance richt zich op professionals die werkzaam zijn in of voor de verzekeringsbranche: directie- en managementleden, maar ook staf- en beleidsmedewerkers bij verzekeraars die innovatie in hun portefeuille hebben. Daarnaast staat am:innosurance ook open voor consultants uit de ICT, innovatie-advies en beleidsmakers bij de overheid, uit het hoger beroepsonderwijs en van wetenschappelijke instituten. Kortom, iedereen die betrokken is bij innovatievraagstukken in de financiële dienstverlening.
am:hypotheken is het event voor hypotheekadviseurs, hypotheekverstrekkers en andere schakels in de hypotheekketen. De bezoeker kan netwerken op een levendige beursvloer en krijgt een prikkelend plenair en workshopprogramma aangeboden. Aansluitend op het event am:hypotheken in september organiseert am: in samenwerking met haar hoofdsponsoren het hypothekendiner. am: faciliteert deze unieke bijeenkomst waar wij 200 professionals verwelkomen en partners met toprelaties samenkomen.
De am:dag is het grootste vakevenement voor financiële dienstverleners in Nederland. Voor de meer dan 2.000 financiële professionals die de dag bezoeken, is het een ultieme kans om te netwerken. Ze vinden er vele informatiestands en kunnen deelnemen aan sessies en workshops. Het programma is zo ingedeeld dat er gedurende de hele dag bezoekers op de beursvloer zijn. Daarmee biedt de am:dag ook voor uw organisatie ultieme zakelijke kansen.
Via bovenstaande eventsites kunt u meer ontdekken over de doelgroepen, het bereik en de sponsormogelijkheden. Wij vertellen u graag meer over de promotionele mogelijkheden van al onze events. Maatwerk is ook altijd mogelijk, bel ons op (088) 5840 861 voor een vrijblijvend advies of stuur een e-mail.
Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration
Van thought leadership tot gekwalificeerde leads
Het oriëntatieproces bij aankopen van ondernemers en beslissers in de verzekeringsbranche vindt steeds meer online plaats. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads. Word partner van am:, zodat we onze kennis in een intensieve samenwerking kunnen delen. Of kies met branded content voor de nieuwste mediamogelijkheden, zoals whitepapers, online video’s en weblogs.
>> Lees meer over contentmarketing
>> Lees meer over leadgeneration
Wat wilt u bereiken met contentmarketing?
Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing
Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:
- Positionering als kennispartner
- Brand awareness
- Engagement
- 40% meer Marketing Qualified Leads
Partnerships
Als u kiest voor een partnership met am:media, dan kiest u voor een relatie waarin we samenwerken en gezamenlijk promotionele doelen vinden en bepalen. Samen kansen benutten en elkaar versterken – dat staat centraal. Het is de meest impactvolle manier om u binnen de verzekeringswereld te profileren. Bekijk de mogelijkheden >>
Bekijk de dossiers op www.amweb.nl van de partners:
Brandmap
am: is het interactieve platform voor professionals in de financiële dienstverlening. am: helpt de professional zodat hij altijd toegang heeft tot de juiste informatie op het juiste moment via het juiste kanaal. Want daar draait het om.
Geschiedenis
AssurantieMagazine verscheen voor het eerst rond 1980 en groeide al snel uit tot het grootste blad voor de verzekeringsbranche, gratis voor vakgenoten! AMplus werd in 2012 geïntroduceerd, maar de voorloper Het Verzekeringsblad was al ruim 100 jaar een begrip in de markt. De website bestaat ook al jaren en is niet meer weg te denken als centrale informatiepunt met nieuws, blogs en opinie.
In november 2013 heeft Vakmedianet de activiteiten in het vakgebied Assurantie overgenomen van Wolters Kluwer. Deze overname heeft ervoor gezorgd dat in april 2014 het vernieuwde am: is geïntroduceerd. De media van am: hebben een transformatie ondergaan.
Het nieuwe am: is de informatiebron die de professional dagelijks via mobiel en desktop scherp houdt met nieuws en vakkennis. am:magazine is de inspirator die ontwikkelingen voor hem duidt en verschillende opinies naast elkaar zet in een nieuw maandelijks magazine. am: is de vakgenoot die hem introduceert bij collega's en hem oog in oog brengt met 'thought leaders' op baanbrekende events.
am: is een must voor elke verzekeringsprofessional.
En voor u om bij hen top-of-mind te zijn.
- am:web - het centrale informatiepunt met nieuws, blogs en opinie
- am:signalen - dagelijkse nieuwsbrieven en wekelijkse updates per vakgebied
- am:magazine - maandelijkse inspiratie met achtergronden, verdieping en opinie
- am:events - inspirerende bijeenkomsten om te netwerken of vakkennis aan te scherpen
Professionals in de financiële dienstverleniing zijn eigentijdse beslissers. Dus horen ook sociale media als LinkedIn, Facebook en vooral Twitter steeds meer bij hun dagelijks leven. am: maakt zelf ook veelvuldig gebruik van deze contactkanalen, zowel bij het aanjagen van relevante berichten, het zoeken naar specifieke informatie of contacten, als bij het verspreiden van nieuws. Het aantal volgers op Twitter (@AMweb_nl, @vbdag), LinkedIn (am:magazine en am:verzekeringsbranchedag) en Facebook (AMweb) groeit gestaag.