Arbo
Download voor meer informatie en tarieven de mediakit.
Meer weten? Download de complete mediakit!
Download voor meer informatie en tarieven de mediakit.
Meer weten? Download de complete mediakit!
Arbo is dé community voor iedereen die arbeidsomstandigheden in zijn of haar takenpakket heeft.
Denk daarbij aan veiligheidskundigen, arbo-coördinatoren, arbo-adviseurs, bedrijfsartsen, KAM-managers, arbeidshygiënisten, ergonomen en arbeids- en organisatiedeskundigen werkzaam in advies, uitvoering en beleid.
Met gerenommeerde media, waaronder het toonaangevend Vakblad Arbo, de hoogwaardige en actuele website www.arbo-online.nl, wekelijkse e-mailnieuwsbrief en diverse evenementen wordt de doelgroep in alle facetten van het vak voorzien van informatie.
Belangrijke onderwerpen zijn verder de techniek op het gebied van materialen, producten, installaties, dienstverlening, managementsystemen, scholing en opleiding en de stand van de wetenschap.
Arbo bereikt vrijwel alle functieprofielen binnen het arbo-vakgebied. Onze lezers zijn voornamelijk werkzaam in advies, uitvoering en beleid en directiesvan organisaties waar veiligheid en gezondheid op de werkvloer een belangrijk onderdeel van de agenda is. Vier van de vijf lezers van Vakblad Arbo zijn man. Meer dan 75% van de lezers heeft de leeftijd van 46 jaar en ouder en 46% heeft een adviserende rol bij de aanschaf van producten/diensten. De gemiddelde werkervaring ligt tussen de 11-20 jaar en daarmee is er veel expertise en kennis over het vakgebied aanwezig in de doelgroep.
Hoogst genoten Opleiding | Organisatiegrootte | ||
Universitair | 15% | 1-25 | 8% |
HBO | 68% | 26-50 | 4% |
MBO | 17% | 51-100 | 8% |
VWO | 0% | 101-250 | 22% |
251-500 | 18% | ||
501-1000 | 13% | ||
1001+ | 28% |
Waardering
Deskundig en betrouwbaar, zo wordt Vakblad Arbo door de lezers omschreven. Daarnaast wordt ook de vormgeving en schrijfstijl als zeer prettig ervaren. Het vakblad wordt beoordeeld met een 7,7 als rapportcijfer.
Onder de lezers geeft 72% aan dat zij alle nummer van het Vakblad Arbo lezen en met een gemiddelde meeleesfactor van 3,5 kunnen we stellen dat Vakblad Arbo in alle facetten als een autoriteit wordt beschouwd en behandeld binnen dit vakgebied.
Nr | Thema | Verschijnt | Sluit |
1/2 | Gevaarlijke stoffen | 07-02 | 09-01 |
3 | Veilige werkplek | 06-03 | 06-02 |
4 | PBM / Circulair | 03-04 | 05-03 |
5 | Vitaliteit | 01-05 | 30-03 |
6 | Opleiden en kennisoverdracht | 05-06 | 05-06 |
7 | Risicomanagement | 04-09 | 06-08 |
8 | Gedrag op de werkvloer | 02-10 | 03-09 |
9 | PBM | 06-11 | 08-10 |
10 | Verzuim privacy, trend en ontwikkelingen | 04-12 | 05-11 |
U bereikt via Arbo de professionals die arbeidsomstandigheden in hun takenpakket hebben en deel uitmaken van de DMU als het gaat om de aanschaf van veiligheids- en gezondheidsproducten en –diensten.
Online bannering is een krachtig instrument om awareness te genereren. Naast de reguliere banners bestaan er mogelijkheden voor opvallende banners die door hun vorm of formaat voor extra impact zorgen. Banners kunnen geplaatst worden op zowel onze websites als in onze emailnieuwsbrieven.
Zorg dat uw doelgroep vaker in aanraking komt met uw boodschap. Met Audience Extension is het mogelijk om bezoekers die berichten hebben gelezen over specifieke onderwerpen op de website opnieuw te bereiken via display advertenties buiten het Vakmedianet netwerk.
Wilt u uw websitebezoekers opnieuw bereiken buiten uw eigen
platform(en)? Met retargeting kan dat. U kunt bezoekers die bepaalde
pagina’s op uw website hebben bezocht, beeld of tekstadvertenties tonen
binnen én buiten het Vakmedianet netwerk.
Een advertorial staat op onze website of in onze emailnieuwsbrief tussen onze redactionele content of als bannerpositie. Er is plek voor een kleine afbeelding en een link naar uw eigen landingspagina.
Kies voor sponsored content wanneer u volledige vrijheid verlangt. U kunt u uw expertise tonen over een specifiek thema, een project /case naar keuze onder de aandacht brengen of uitweiden over uw producten of diensten . De redactie laat aan u over welke boodschap u onder de aandacht wilt brengen. Bedrijfs- en productnamen mogen in het artikel worden genoemd. Lever uw content zelf aan of laat het ons het schrijven. Uw content staat tussen onze redactionele content met de aanduiding ‘sponsored content’. We kunnen een verwijzing aanbrengen naar uw website en u bent als afzender duidelijk herkenbaar.
Uw podium, met redactioneel gezag. De redactie behandelt native content als gelijk met de eigen redactionele content. Dat betekent dat de redactie achter de kwaliteit en de inhoud van de content moet staan en bedrijfs- en productnamen worden vermeden. Dit leidt tot focus op de inhoud en gezag voor de bron van de kennis, u dus. Onderaan het artikel vermelden wij altijd: ‘Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met’.
Wij kunnen video’s voor u ontwikkelen of kant- en klare video’s plaatsen. Denk aan een korte bedrijfspresentatie of een interview over een door u te bepalen onderwerp of vraagstuk. Video is het ideale instrument om als innovatieve organisatie of ‘thought leader’ bij uw doelgroep zichtbaar te zijn.
Deel uw kennis en positioneer uw bedrijf alles ‘thought leader’ met een webinar. U kiest het onderwerp en tijdstip, wij zorgen voor uw publiek. Ga live de interactie aan met uw doelgroep. Achteraf leveren wij de gegevens van de kijkers uit die een opt-in hebben gegeven.
In onze digitale magazines kunt u uw advertentie of content plaatsen. Vanuit de advertentie kunt u direct doorlinken naar uw website of landingspagina. Daarnaast is er de mogelijkheid om een eigen digimagazine op maat te laten maken voor uw organisatie.
Een whitepaper is een document dat beschrijft hoe een technologie, product of dienst een specifiek probleem oplost. Een whitepaper wordt ingezet om potentiële geïnteresseerden van informatie te voorzien en hen met de oplossingen van uw organisatie bekend te maken.
Als u partner wordt van onze websites mag u maandelijks een sponsored content artikel aanleveren. Dit artikel redigeren wij en plaatsen wij. Al deze content bundelen wij op een speciaal ingerichte pagina. Daarnaast mag u 3 whitepapers aanleveren en ontvangt u maximaal 75 downloads per whitepaper.
Met een themadossier claimt u thought leadership op het gekozen thema. Wij plaatsen een jaar lang uw aangeleverde en door ons geredigeerde content op deze pagina (maximaal één per maand). U krijgt een banner bovenaan deze pagina, twee themanieuwsbrieven, een eigen pagina met bedrijfsinformatie en een video.
Wilt uw weten wie uw content leest? En in contact komen met deze potentiële klanten? Kies dan voor een leadgeneration campagne.
Voor een leadgeneration campagne zetten wij een whitepaper (of webinar) in. Een whitepaper is een document dat beschrijft hoe een technologie, product of dienst een specifiek probleem oplost. Een whitepaper wordt ingezet om potentiële geïnteresseerden van informatie te voorzien en hen met de oplossingen van uw organisatie bekend te maken. De whitepaper kunt u kant- en klaar aanleveren en zullen wij redigeren. De whitepaper kunnen wij ook voor u schrijven.
Wij sturen lezers van onze redactionele content die aansluit op uw boodschap gericht mailingen om uw whitepaper onder de aandacht te brengen. U ontvangt vervolgens de contactgegevens van downloaders die voldoen aan de vooraf afgesproken criteria (zoals functie, bedrijfsgrootte, branche).
Een redactionele themanieuwsbrief over een vooraf afgesproken thema waar u een aandeel in heeft. Het openingsbericht van de nieuwsbrief is voor u en schrijft onze redactie samen met u. De advertorial positie in de nieuwsbrief vult u in met uw boodschap, links naar eigen website zijn mogelijk. U kunt kiezen of u de nieuwsbrief wilt verzenden naar een deel van ons nieuwsbriefbestand of op leesgedrag naar een deel van ons commerciële bestand.
Een sponsored themanieuwsbrief is een nieuwsbrief over een vooraf afgesproken thema. Uw logo staat duidelijk in de nieuwsbrief vermeld. U mag vier advertorial posities in deze nieuwsbrief vullen met een verwijzing naar uw eigen website. Indien u een sponsored content artikel geplaatst heeft bij ons mag hier ook naar verwezen worden. Onze redactie vult de nieuwsbrief aan met redactionele content. U kunt kiezen of u de nieuwsbrief wilt verzenden naar een deel van ons nieuwsbriefbestand of op leesgedrag naar een deel van ons commerciële bestand.
Een targetmail is een mail opgemaakt geheel in uw eigen huisstijl. Wij versturen deze mailing naar de door u aangegeven doelgroep. De doelgroep kunnen wij specificeren op onder andere functie, branche en bedrijfsgrootte. En partnermail gaat naar iedereen die aangeven heeft benaderd te willen worden door derden. Na afloop van de mailing ontvangt u van ons een uitgebreide rapportage.
Arbo organiseert jaarlijks verschillende congressen en evenementen. Een aantal van deze evenementen biedt interessante sponsor- en/of partnermogelijkheden. Elk congres of evenen kent zijn eigen, specifieke mogelijkheden, waaronder:
|
Heeft u specifieke vragen voor uw doelgroep of wilt u de bekendheid van uw merknaam meten? Wij kunnen een onderzoek op maat voor u ontwikkelen. Samen met de redactie stelt u de vragenlijst op waarna wij de survey uitzetten onder uw doelgroep. Na afloop van het onderzoek krijgt u een uitgebreid onderzoeksrapport.
Het plan is gemaakt, de campagne is afgestemd, nu de content nog. Maar waar moeten we over schrijven? De kracht van contentmarketing is dat u denkt vanuit de lezer, denk als een onafhankelijke redacteur: welk vraagstuk van de lezer kunt u oplossen, met welke info kan de lezer zijn werk beter uitvoeren?
Lees hier meer over het maken van content
1/1 | 210 x 297 (+ 3 mm extra rondom voor afloop) |
2/1 | 420 x 297 (+ 3 mm extra rondom voor afloop als twee aparte pagina's uploaden) |
1/2 liggend | 185 x 130 |
1/2 staand | 90 x 265 |
1/4 liggend | 185 x 65 |
1/4 staand | 90 x 130 |
Twee soorten betaalde content
Naast de onbetaalde, onafhankelijke content van onze eigen redacteuren plaatsen wij online ook twee soorten betaalde content:
Meest toegepaste artikelsoorten
Hoe moet zo’n artikel er dan uitzien? We geven hier drie invullingen van de meest toegepaste artikelsoorten op onze websites:
Achtergrondartikelen
Diepgravend artikel dat de doelgroep helpt een probleem op te lossen, of dat een thema of trend uitgebreid uiteen zet.
Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is je boodschap, wat is het probleem en hoe los je dit op?
Tekst:
Blogs
Een blog is een prikkelend artikel dat aanzet tot discussie, een statement maakt.
Intro: ongeveer 50 woorden; probeer pittig te openen door gelijk uw stelling te deponeren
Tekst:
Praktijkcases
Een praktijk- of klantcase is een artikel over de aanpak van een implementatie, werkwijze of project bij uw klant. Laat vooral die klant het verhaal vertellen. Doel: de lezer laten zien hoe dit project, implementatie is aangepakt, herkenning creëren; zo werkt het, dit levert het op.
Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is de boodschap? Welk probleem was er en wat was de oplossing? Wat is het opmerkelijkste voordeel voor de (nieuwe) gebruiker...
Tekst:
Lees ook: Acht tips voor een goede kop
Werkwijze aanleverproces sponsored content:
Werkwijze aanleverproces contentmarketing content:
Voor gratis advies, praktische of inhoudelijke vragen over beide contentsoorten kunt u altijd contact opnemen met het contentmarketing team.
Meer tips en adviezen over contentmarketing en content maken vindt u op ons contentblog.
13 mei 2020 5152
26 mrt 2020 4681
7 jan 2020 5062