Distrifood

Distrifood gaat met analyses, achtergrondinformatie, bedrijfsreportages en interviews in op ontwikkelingen, trends, assortimenten, branchezaken, sociaal-economische zaken en al het andere dat de foodbranche raakt.

Meer weten? Download de complete mediakit!

Redactionele formule

Distrifood is een nieuwsblad voor supermarkten en voorziet eigenaren, bedrijfsleiders en afdelingschefs wekelijks van branche- en vaknieuws. Distrifood gaat met analyses, achtergrondinformatie, bedrijfsreportages en interviews in op ontwikkelingen, trends, assortimenten, branchezaken, sociaal-economische zaken en al het andere dat de foodbranche raakt.

Het nieuwsblad Distrifood wordt ondersteund door de website Distrifood.nl, de Distrifood nieuwsbrief en diverse events.

Bereik

Bereik

Nieuwsblad

Frequentie: 38x per jaar
Verschijningsdag: zaterdag
Oplage: 7.500 exemplaren

 

Website

Gemiddelde aantal per maand in 2020

Pageviews per maand: 605.789
Gebruikers per maand: 211.406

 

Nieuwsbrief

Abonnees per 1 november 2020

Frequentie: 4x per week
Oplage: 28.200 abonnees

 

Planning

Distrifood 2021

Nr. Verschijndatum* Afsluitdatum* Thema
1 09-01-2021 29-12-2021  
2 23-01-2021 12-01-2021 schoonmaak- en onderhoudsartikelen
3 06-02-2021 27-01-2021  
4 20-02-2021 10-02-2021 snacks en zoetwaren
5 06-03-2021 24-02-2021  
6 13-03-2021 03-02-2021  
7 20-03-2021 10-03-2021 visconserven
8 27-03-2021 17-03-2021  
9 03-04-2021 23-03-2021  
10 10-04-2021 30-03-2021 bier (+ Wheel of retail nominaties)
11 17-04-2021 07-04-2021  
12 24-04-2021 14-04-2021 (+ Wheel of retail winnaars)
13 01-05-2021 20-04-2021  
14 08-05-2021 28-04-2021 ijs
15 15-05-2021 03-05-2021  
16 22-05-2021 10-05-2021  
17 29-05-2021 18-05-2021  
18 05-06-2021 26-05-2021 zuivel en kaas
19 12-06-2021 02-06-2021  
20 19-06-2021 09-06-2021  
21 26-06-2021 15-06-2021  
22 17-07-2021 07-07-2021 freefrom en Bio
23 31-07-2021 21-07-2021  
24 14-08-2021 04-08-2021 non-Food
25 28-08-2021 18-08-2021  
26 04-09-2021 25-08-2021 vers
27 11-09-2021 01-09-2021 seizoensbieren
28 18-09-2021 08-09-2021  
29 25-09-2021 15-09-2021  
30 02-10-2021 22-09-2021 vegan
31 09-10-2021 29-09-2021  
32 16-10-2021 06-10-2021  
33 23-10-2021 13-10-2021  
34 30-10-2021 20-10-2021 diepvries
35 06-11-2021 27-10-2021  
36 20-11-2021 09-11-2021  
37 04-12-2021 24-11-2021 groente- en fruitconserven
38 18-12-2021 08-12-2021  

*onder voorbehoud eventuele wijzigingen

Print communicatie: Mogelijkheden & tarieven

Print communicatie: Mogelijkheden & tarieven

Nieuwsblad Distrifood

Formaten (b x h in mm)

2/1 poster 600 x 420  
1/1 poster 300 x 420  
1/2 poster 266 x 185  
1/1 magazine 210 x 257  
1/2 magazine 100 x 257 210 x 125
1/4 magazine 100 x 125 210 x 60
Bladspiegel 300 x 420 mm  
Zetspiegel 266 x 384 mm  

(Bij aflopend +3mm rondom aanhouden)

Online communicatie: Mogelijkheden & tarieven

Online communicatie: Mogelijkheden & tarieven

Website Distrifood.nl

Formaten  
Header 950 x 150 pixels max. 100kB
Leaderboard XL 950 x 150 pixels die expand naar 950x300 pixels max. in overleg
Leaderboard 728 x 90 pixels max. 100 kB
Mobile Leaderboard 320 x 100 pixels max. 100 kB
Full banner 468 x 60 pixels max. 100 kB
Blockbuster 550 x 150 pixel max. 100 kB
Rectangle 300 x 250 pixels max. 100 kB
Mobile rectangle 300 x 250 pixels max. 100 kB
Bilboard 970 x 250 pixels max 100 kB
Floorad/Wallpaper in overleg
Layer aanlevering via Weborama templates: www.weborama.nl/contact/
Advertorial kop: 45 tekens incl spaties; body: 300 tekens incl spaties; payoff: 30 tekens incl spaties afbeelding 80 x 80 pixels + URL
Advertorial mobile kop: 30 tekens incl spaties; body: 280 tekens incl spaties; payoff: 30 tekens incl spaties afbeelding 260 x 100 pixels + URL
Logolink 2x 40 tekens incl. spatieslogo 60 x 30 pixels + URL

Nieuwsbrief Distrifood formaten:

Advertorial

  • Kop: maximaal 30 tekens (incl. spaties)
  • Tekst: maximaal 280 tekens (incl. spaties, leestekens en de getoonde linktekst van maximaal 24 tekens)​
  • Als platte tekst in één aaneengesloten alinea
  • Logo/afbeelding: 300 pixels breed x 200 pixels hoog (op mobiel worden afbeeldingen in dit formaat getoond, voor desktop en tablet geldt dat de afbeelding wordt geschaald naar het formaat 200 x 133 pixels)
  • Type: .gif of .jpeg (not animated)​

Blockbuster

  • Formaat: 550 pixels breed x 150 pixels hoog
  • Bestand: .gif of .jpeg (bij voorkeur niet-animerend)
  • Grootte: maximaal 100 kb

Fullbanner

  • Formaat: 468 pixels breed x 60 pixels hoog
  • Bestand: .gif of .jpeg
  • Grootte: maximaal 100 kb

Sponsored Content

Aanlevertool sponsored content

Via dit formulier kunt u uw gesponsorde bericht insturen. Denk eraan dat informatieve artikelen die zoveel mogelijk lijken op redactionele content veel beter converteren dan artikelen met een (te) commerciële boodschap.

Geef links in uw teksten aan door tussen haakjes de hyperlink in de tekst te plaatsen.

Geef tussenkopjes aan door in de tekst ze tussen < h2 > tekens te plaatsen.

Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration

Van thought leadership tot gekwalificeerde leads

Het oriëntatieproces van beslissers in de foodbranche vindt steeds meer online plaats. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.

>> Lees meer over contentmarketing

>> Lees meer over leadgeneration

Wat wilt u bereiken met contentmarketing?

Snel meetbaar resultaat boeken. >> Basisoplossingen voor leadgeneration
Structureel kwalitatieve leads genereren. >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. >> Oplossingen voor contentmarketing
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. >> Oplossingen voor brand awareness
Gericht thought leadership opbouwen. >> Oplossingen voor thought leadership
Traffic genereren naar mijn eigen content. >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek

Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads

Events

Events

Events Distrifood

Distrifood organiseert jaarlijks meerdere events voor de supermarkt branche waarbij beslissers en beinvloeders als bezoeker aanwezig zijn. Distrifood biedt meerdere sponsormogelijkheden om in contact te komen met uw doelgroep.

 

Event Eventdatum
   
Wheel of Retail voorjaar 2021
Week van de Supermarkt najaar 2021

 

 

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
AM AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines cm: Cobouw de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HRbase Installatie Journaal Logistiek Management Support   Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid PW. RCC|K&L Service Management Vastgoedmarkt Warmtepompen