Over Duurzame Inzetbaarheid

Meer weten? Download de complete mediakit!

Over

Het platform Over Duurzame Inzetbaarheid biedt de juiste informatie en hulp voor het succesvol implementeren van langer, gezonder en anders werken op korte en lange termijn binnen organisatie.

Het platform is gericht op informatievoorziening aan, en interactie met direct betrokkenen bij de implementatie van het beleid rondom duurzame inzetbaarheid in organisaties.

De direct betrokkenen zijn:

  • HR-managers
  • Directeuren en managers
  • Adviseurs
  • (Vakbond)bestuurders
  • Ondernemingsraden/medezeggenschap
  • Arbo professionals/preventiemedewerkers

Naast een hoogwaardige, betrouwbare en altijd actuele website met nieuws, blogs, verdieping, whitepapers en dossiers biedt het platform Over Duurzame Inzetbaarheid ook congressen en opleidingen. Dit helpt werkgevers om de competenties van medewerkers op peil te houden en de arbeidsparticipatie uit te breiden.

Bereik

OVERDUURZAMEINZETBAARHEID.NL WEBSITE
Gemiddeld per maand (periode januari-oktober 2018):

9.000 pageviews
12.000 gebruikers
1,4 - pagina's per bezoek
1:13 - Bezoekduur in minuten

 

 
OVER DUURZAME INZETBAARHEID NIEUWSBRIEF
1x per week op woensdag
11.500 abonnees

 

 
SOCIAL MEDIA
332 Facebook
4.915 Twitter @inzetbaarheid

Online

Online

Banners

Online bannering is een krachtig instrument om awareness te genereren. Naast de reguliere banners bestaan er mogelijkheden voor opvallende banners die door hun vorm of formaat voor extra impact zorgen. Banners kunnen geplaatst worden op zowel onze websites als in onze emailnieuwsbrieven.


Audience Extension

Zorg dat uw doelgroep vaker in aanraking komt met uw boodschap. Met Audience Extension is het mogelijk om bezoekers die berichten hebben gelezen over specifieke onderwerpen op de website opnieuw te bereiken via display advertenties buiten het Vakmedianet netwerk.


Online retargeting

Wilt u uw websitebezoekers opnieuw bereiken buiten uw eigen
platform(en)? Met retargeting kan dat. U kunt bezoekers die bepaalde
pagina’s op uw website hebben bezocht, beeld of tekstadvertenties tonen
binnen én buiten het Vakmedianet netwerk.


Advertorials

Een advertorial staat op onze website of in onze emailnieuwsbrief tussen onze redactionele content of als bannerpositie. Er is plek voor een kleine afbeelding en een link naar uw eigen landingspagina.

Content Marketing

Platformsponsor

Door de inzet van multimediale mogelijkheden van het platform Over Duurzame Inzetbaarheid en het aangaan van een strategische samenwerking aan te gaan bereikt u uw doelgroepen.

Wij bieden een ‘Official Sponsor Pakket’ en een ‘Partnerpakket’. Daarnaast is het mogelijk om de verschillende onderdelen los van een pakket te benutten op basis van uw wensen. Neem contact op voor de mogelijkheden


Sponsored content print & online

Kies voor sponsored content wanneer u volledige vrijheid verlangt. U kunt u uw expertise tonen over een specifiek thema, een project /case naar keuze onder de aandacht brengen of uitweiden over uw producten of diensten . De redactie laat aan u over welke boodschap u onder de aandacht wilt brengen. Bedrijfs- en productnamen mogen in het artikel worden genoemd. Lever uw content zelf aan of laat het ons het schrijven. Uw content staat tussen onze redactionele content met de aanduiding ‘sponsored content’. We kunnen een verwijzing aanbrengen naar uw website en u bent als afzender duidelijk herkenbaar.


Native content online

Uw podium, met redactioneel gezag. De redactie behandelt native content als gelijk met de eigen redactionele content. Dat betekent dat de redactie achter de kwaliteit en de inhoud van de content moet staan en bedrijfs- en productnamen worden vermeden. Dit leidt tot focus op de inhoud en gezag voor de bron van de kennis, u dus. Onderaan het artikel vermelden wij altijd: ‘Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met’.


Video

Wij kunnen video’s voor u ontwikkelen of kant- en klare video’s plaatsen. Denk aan een korte bedrijfspresentatie of een interview over een door u te bepalen onderwerp of vraagstuk. Video is het ideale instrument om als innovatieve organisatie of ‘thought leader’ bij uw doelgroep zichtbaar te zijn.


Webinar

Deel uw kennis en positioneer uw bedrijf alles ‘thought leader’ met een webinar. U kiest het onderwerp en tijdstip, wij zorgen voor uw publiek. Ga live de interactie aan met uw doelgroep. Achteraf leveren wij de gegevens van de kijkers uit die een opt-in hebben gegeven.


Digimagazines

In onze digitale magazines kunt u uw advertentie of content plaatsen. Vanuit de advertentie kunt u direct doorlinken naar uw website of landingspagina. Daarnaast is er de mogelijkheid om een eigen digimagazine op maat te laten maken voor uw organisatie.


Whitepapers

Een whitepaper is een document dat beschrijft hoe een technologie, product of dienst een specifiek probleem oplost. Een whitepaper wordt ingezet om potentiële geïnteresseerden van informatie te voorzien en hen met de oplossingen van uw organisatie bekend te maken.


Partnerdossiers

Als u partner wordt van onze websites mag u maandelijks een sponsored content artikel aanleveren. Dit artikel redigeren wij en plaatsen wij. Al deze content bundelen wij op een speciaal ingerichte pagina. Daarnaast mag u 3 whitepapers aanleveren en ontvangt u maximaal 75 downloads per whitepaper.


Online themadossier

Met een themadossier claimt u thought leadership op het gekozen thema. Wij plaatsen een jaar lang uw aangeleverde en door ons geredigeerde content op deze pagina (maximaal één per maand). U krijgt een banner bovenaan deze pagina, twee themanieuwsbrieven, een eigen pagina met bedrijfsinformatie en een video.

Leadgeneration

Wilt uw weten wie uw content leest? En in contact komen met deze potentiële klanten? Kies dan voor een leadgeneration campagne.

Voor een leadgeneration campagne zetten wij een whitepaper (of webinar) in. Een whitepaper is een document dat beschrijft hoe een technologie, product of dienst een specifiek probleem oplost. Een whitepaper wordt ingezet om potentiële geïnteresseerden van informatie te voorzien en hen met de oplossingen van uw organisatie bekend te maken. De whitepaper kunt u kant- en klaar aanleveren en zullen wij redigeren. De whitepaper kunnen wij ook voor u schrijven.

Wij sturen lezers van onze redactionele content die aansluit op uw boodschap gericht mailingen om uw whitepaper onder de aandacht te brengen. U ontvangt vervolgens de contactgegevens van downloaders die voldoen aan de vooraf afgesproken criteria (zoals functie, bedrijfsgrootte, branche).

PW. special (print)

PW. special (print)

Special Over Duurzame Inzetbaarheid

In 2019 verschijnt er weer een PW. special over duurzame inzetbaarheid op 2 april.

Alle advertentiemogelijkheden in deze special op een rij:

Full-Colour
Frequentie
1x
2/1 pagina’s redactioneel artikel € 3.500
1/1 pagina € 2.700
1/2 pagina € 1.600
1/4 pagina € 1.000
  • Redactionele advertorial
  • Interview

Evenementen

Hét event duurzame inzetbaarheid / Inzet op maat | 8 november 2019

Hét event duurzame inzetbaarheid / Inzet op Maat is hét vakevent in Nederland dat in het teken staat van duurzame inzetbaarheid. Jaarlijks kom je met ruim 1.000 professionals in contact over duurzame inzetbaarheid, waaronder HR-professionals, OR-leden en (lijn)managers. Het event kenmerkt zich door een ijzersterk inhoudelijk programma, een interessante beursvloer, inspirerende sessies en veel netwerkmogelijkheden. Inzet op Maat is hét podium om uw organisatie én expertise te presenteren.

Congres Duurzame inzetbaarheid | 14 november

Het Congres 'Over duurzame inzetbaarheid' vind jaarlijkst plaats. In 2019 staat het congres gepland voor 14 november.

Gewoonlijk heeft het congres iets meer dan 200 deelneers, allen professionals in actief HR, ARBO en/of ondernemingsraden.

Aanleverspecificaties

Het plan is gemaakt, de campagne is afgestemd, nu de content nog; maar waar moeten we over schrijven? De kracht van contentmarketing is dat u denkt vanuit de lezer, denk als een onafhankelijke redacteur: welk vraagstuk van de lezer kunt u oplossen, met welke info kan de lezer zijn werk beter uitvoeren?

Lees hier meer over het maken van content

Twee soorten betaalde content

Naast de onbetaalde, onafhankelijke content van onze eigen redacteuren plaatsen wij online ook twee soorten betaalde content:

Sponsored content:

  • Vergelijkbaar met de advertorial in magazines
  • Content wordt in principe 1 op 1 geplaatst (let op: vermijd commerciële teksten, de lezer prikt er echt doorheen)
  • Er vindt altijd een contentcheck plaats; hier kan ‘n aanpassingsadvies uit voortkomen
  • Content wordt voorzien van een duidelijk balkje met de tekst: sponsored content
  • Onderaan ieder artikel komt: Dit artikel is gesponsord door ‘naam bedrijf’
  • Als auteur melden we bedrijfsnaam (zie onderaan: Eerste publicatie door)
  • De content wordt voor de afgesproken periode op de homepage geplaatst, daarna blijft het wel op de website staan maar verdwijnt het van de homepage
  • Voorbeeld 

Contentmarketing content:

  • Content moet voldoen aan dezelfde voorwaarden als redactionele content
  • Uitgangspunt: onafhankelijk, absoluut geen commerciële uitstraling; geen product- of bedrijfspromotie - u schrijft als gastblogger, u wilt uw expertise tonen
  • Wanneer deze content niet voldoet aan de voorwaarden plaatsten we het (uiteraard in overleg) alsnog als ‘sponsored content’
  • Afzender is duidelijk: Auteur + bedrijfsnaam in intro aangekondigd
  • Onderaan ieder artikel komt: Dit artikel is mede ontwikkeld door ‘naam bedrijf’
  • Als auteur melden we auteursnaam + bedrijf (zie onderaan: Eerste publicatie door)
  • De content draait mee zoals alle content van de redactie (ook in nieuwsbrieven)
  • Voorbeeld

Meest toegepaste artikelsoorten

Hoe moet zo’n artikel er dan uitzien? We geven hier drie invullingen van de meest toegepaste artikelsoorten op onze websites:

  • Achtergrondartikelen
  • Blogs
  • Praktijkcases

Achtergrondartikelen

Diepgravend artikel dat de doelgroep helpt een probleem op te lossen, of dat een thema of trend uitgebreid uiteen zet.

Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is je boodschap, wat is het probleem en hoe los je dit op?

Tekst:

  • 1.000 – 2.500 woorden;
  • Schrijf voor de doelgroep
  • Hou altijd in het achterhoofd: wat kan de lezer hier concreet mee?
  • Geef tips (bijv. ‘Acht gouden tips over…’ of ‘Rijk worden in zes stappen’)
  • Gebruik korte zinnen en voorkom daardoor wollig taalgebruik
  • Opsommingen, kaders, lijstjes geven vaak goed overzicht
  • Verdeel de gehele tekst in korte blokken van ongeveer 50-100 woorden
  • Maak veel tussenkopjes die de bijbehorende tekst eronder samenvatten

Blogs

Een blog is een prikkelend artikel dat aanzet tot discussie, een statement maakt.

Intro: ongeveer 50 woorden; probeer pittig te openen door gelijk uw stelling te deponeren

Tekst:

  • Blogs moeten niet te lang zijn, ongeveer 400/600 woorden en zijn to-the-point
  • In blogs is weinig ruimte voor nuance, de boodschap mag gerust dik worden aangezet
  • Vermijd algemeenheden maar kom met voorbeelden, cijfers en anekdotes
  • Probeer de tekst op te delen in alinea’s met een witruimte ertussen. Dat leest online veel fijner. Ook geen te lange zinnen gebruiken, wel tussenkoppen
  • Behandel altijd slechts 1 onderwerp
  • Schrijf met de doelgroep van de website in je achterhoofd
  • Vraag aan het eind om interactie

Praktijkcases

Een praktijk- of klantcase is een artikel over de aanpak van een implementatie, werkwijze of project bij uw klant. Laat vooral die klant het verhaal vertellen. Doel: de lezer laten zien hoe dit project, implementatie is aangepakt, herkenning creëren; zo werkt het, dit levert het op.

Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is de boodschap? Welk probleem was er en wat was de oplossing? Wat is het opmerkelijkste voordeel voor de (nieuwe) gebruiker...

Tekst:

  • Het artikel bevat omstreeks 1.000 woorden
  • Hoe is het project stap voor stap aangepakt?! Per stap een omschrijving
  • Wat zijn concrete resultaten? Cijfers!
  • Wat zijn de belangrijkste leerpunten, zowel positief als negatief; tips
  • Liefst inclusief quotes van de betrokkenen; sterk is om uw klant het verhaal te laten vertellen
  • Tegen welke problemen/uitdagingen liepen betrokkenen aan?

Lees ook: Acht tips voor een goede kop

Algemene aanlevervoorwaarden voor teksten:

  • Tekst aanleveren in Word, niet als pdf
  • Auteursgegevens vermelden: naam, functie en bedrijfsnaam + een liggende afbeelding van de auteur (minimaal 1 MB) meesturen
  • Extra beeld (minimaal 1MB) is welkom, graag als losse bestanden meesturen, liefst in jpg (niet in het Word-bestand plakken)

Werkwijze aanleverproces sponsored content:

  • Sponsored content kunt u hier aanleveren
  • Als wij vragen of opmerkingen hebben over uw aangeleverde content dan nemen wij contact met u op.

Werkwijze aanleverproces contentmarketing content:

  • Mail eerste opzet naar de betreffende redacteur of Marjan Lijftogt,
  • Contentcoördinator Content Marketing, marjanlijftogt@vakmedianet.nl
  • (Contentcoördinator beoordeelt content altijd in samenspraak met redactie)
  • Terugkoppeling met de auteur/klant volgt
  • Na goedkeuring van klant én redactie - plaatsing op de website(s) volgens de afspraken die gemaakt zijn met uw accountmanager

Voor gratis advies, praktische of inhoudelijke vragen over beide contentsoorten kunt u altijd contact opnemen met Marjan Lijftogt, e-mail marjanlijftogt@vakmedianet.nl, tel. 088-5840678

Meer tips en adviezen over contentmarketing en content maken vindt u op ons contenblog.

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HR Base Installatie Journaal Logistiek Management Support   Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over Het Nieuwe Werken PT Industrieel Management PW. RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Snackkoerier Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen