PW.
Download voor meer informatie en tarieven de mediakit.
Meer weten? Download de complete mediakit!
Download voor meer informatie en tarieven de mediakit.
Meer weten? Download de complete mediakit!
PWnet.nl wordt dagelijks gevuld met het laatste nieuws, achtergronden, tips, adviezen en
praktijkcases. PWnet.nl is actueel, compleet en relevant voor de dagelijkse praktijk. Wij ontvangen
per maand circa 50.000 bezoekers die gezamenlijk voor 90.000 paginaweergaves zorgen.
Met 25.500 lezers is het magazine PW. marktleider in de HR-markt. Iedere maand biedt PW. het laatste HR-nieuws, praktijkcases, advies, rechtspraak en achtergrond.
Met verschillende titels in ons HR-portfolio kunt u uw doelgroep bereiken op de manier die het beste past bij uw product of service. Naast PWnet.nl bieden we ook een communityplatform, HRbase. Hier kunnen experts en vakgenoten kennis delen en ervaringen uitwisselen. Voor de belangrijke thema’s Duurzame Inzetbaarheid en Het Nieuwe Werken zijn ook losse themawebsites en -nieuwsbrieven beschikbaar
PW. bereikt HR-professionals in Nederland in vrijwel iedere branche en in zowel adviserende, uitvoerende als sturende rollen. HR-managers, -directeuren en - adviseurs zijn de meest voorkomende functieprofielen. Het grootste gedeelte van onze doelgroep heeft dan ook een adviserende, of (mede)beslissende rol bij de aanschaf van producten en diensten. Een waardevolle doelgroep om te bereiken. | ![]() |
![]() |
Geslacht |
Editie | Thema | Verschijnt | Sluiting Adv |
1-2 | Instroom | 5 feb | 18 jan |
3 | Employee Experience | 5 maart | 15 feb |
4 | Duurzame inzetbaarheid | 2 apr | 15 mar |
5 | HR en Technologie | 7 mei | 18 apr |
6 | Ziekteverzuim | 4 jun | 16 mei |
7-8 | Talentontwikkeling | 2 jul | 14 jun |
9 | Organisatietransformatie | 10 sep | 23 aug |
10 | Opleiding & Ontwikkeling | 8 okt | 20 sep |
11 | Pensioen en Verzekeringen | 5 nov | 18 okt |
12 | HR Trends & Innovatie | 3 dec | 15 nov |
BannersOnline bannering is een krachtig instrument om awareness te genereren. Naast de reguliere banners bestaan er mogelijkheden voor opvallende banners die door hun vorm of formaat voor extra impact zorgen. Banners kunnen geplaatst worden op zowel onze websites als in onze emailnieuwsbrieven. |
![]() |
Zorg dat uw doelgroep vaker in aanraking komt met uw boodschap. Met Audience Extension is het mogelijk om bezoekers die berichten hebben gelezen over specifieke onderwerpen op de website opnieuw te bereiken via display advertenties buiten het Vakmedianet netwerk.
Wilt u uw websitebezoekers opnieuw bereiken buiten uw eigen
platform(en)? Met retargeting kan dat. U kunt bezoekers die bepaalde
pagina’s op uw website hebben bezocht, beeld of tekstadvertenties tonen
binnen én buiten het Vakmedianet netwerk.
Een advertorial staat op onze website of in onze emailnieuwsbrief tussen onze redactionele content of als bannerpositie. Er is plek voor een kleine afbeelding en een link naar uw eigen landingspagina.
Kies voor sponsored content wanneer u volledige vrijheid verlangt. U kunt u uw expertise tonen over een specifiek thema, een project /case naar keuze onder de aandacht brengen of uitweiden over uw producten of diensten . De redactie laat aan u over welke boodschap u onder de aandacht wilt brengen. Bedrijfs- en productnamen mogen in het artikel worden genoemd. Lever uw content zelf aan of laat het ons het schrijven. Uw content staat tussen onze redactionele content met de aanduiding ‘sponsored content’. We kunnen een verwijzing aanbrengen naar uw website en u bent als afzender duidelijk herkenbaar.
Uw podium, met redactioneel gezag. De redactie behandelt native content als gelijk met de eigen redactionele content. Dat betekent dat de redactie achter de kwaliteit en de inhoud van de content moet staan en bedrijfs- en productnamen worden vermeden. Dit leidt tot focus op de inhoud en gezag voor de bron van de kennis, u dus. Onderaan het artikel vermelden wij altijd: ‘Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met’.
Wij kunnen video’s voor u ontwikkelen of kant- en klare video’s plaatsen. Denk aan een korte bedrijfspresentatie of een interview over een door u te bepalen onderwerp of vraagstuk. Video is het ideale instrument om als innovatieve organisatie of ‘thought leader’ bij uw doelgroep zichtbaar te zijn.
Deel uw kennis en positioneer uw bedrijf alles ‘thought leader’ met een webinar. U kiest het onderwerp en tijdstip, wij zorgen voor uw publiek. Ga live de interactie aan met uw doelgroep. Achteraf leveren wij de gegevens van de kijkers uit die een opt-in hebben gegeven.
In onze digitale magazines kunt u uw advertentie of content plaatsen. Vanuit de advertentie kunt u direct doorlinken naar uw website of landingspagina. Daarnaast is er de mogelijkheid om een eigen digimagazine op maat te laten maken voor uw organisatie.
Een whitepaper is een document dat beschrijft hoe een technologie, product of dienst een specifiek probleem oplost. Een whitepaper wordt ingezet om potentiële geïnteresseerden van informatie te voorzien en hen met de oplossingen van uw organisatie bekend te maken.
Als u partner wordt van onze websites mag u maandelijks een sponsored content artikel aanleveren. Dit artikel redigeren wij en plaatsen wij. Al deze content bundelen wij op een speciaal ingerichte pagina. Daarnaast mag u 3 whitepapers aanleveren en ontvangt u maximaal 75 downloads per whitepaper.
Met een themadossier claimt u thought leadership op het gekozen thema. Wij plaatsen een jaar lang uw aangeleverde en door ons geredigeerde content op deze pagina (maximaal één per maand). U krijgt een banner bovenaan deze pagina, twee themanieuwsbrieven, een eigen pagina met bedrijfsinformatie en een video.
Wilt uw weten wie uw content leest? En in contact komen met deze potentiële klanten? Kies dan voor een leadgeneration campagne.
Voor een leadgeneration campagne zetten wij een whitepaper (of webinar) in. Een whitepaper is een document dat beschrijft hoe een technologie, product of dienst een specifiek probleem oplost. Een whitepaper wordt ingezet om potentiële geïnteresseerden van informatie te voorzien en hen met de oplossingen van uw organisatie bekend te maken. De whitepaper kunt u kant- en klaar aanleveren en zullen wij redigeren. De whitepaper kunnen wij ook voor u schrijven.
Wij sturen lezers van onze redactionele content die aansluit op uw boodschap gericht mailingen om uw whitepaper onder de aandacht te brengen. U ontvangt vervolgens de contactgegevens van downloaders die voldoen aan de vooraf afgesproken criteria (zoals functie, bedrijfsgrootte, branche).
Een redactionele themanieuwsbrief over een vooraf afgesproken thema waar u een aandeel in heeft. Het openingsbericht van de nieuwsbrief is voor u en schrijft onze redactie samen met u. Onze redactie vult de nieuwsbrief verder aan met redactionele content. De advertorial positie in de nieuwsbrief vult u in met uw boodschap, links naar eigen website zijn mogelijk. U kunt kiezen of u de nieuwsbrief wilt verzenden naar een deel van ons nieuwsbriefbestand of op leesgedrag naar een deel van ons commerciële bestand.
Een sponsored themanieuwsbrief is een nieuwsbrief over een vooraf afgesproken thema. Uw logo staat duidelijk in de nieuwsbrief vermeld. U mag vier advertorialposities in deze nieuwsbrief vullen met een verwijzing naar uw eigen website. Indien u een sponsored content artikel geplaatst heeft bij ons mag hier ook naar verwezen worden. Onze redactie vult de nieuwsbrief aan met redactionele content. U kunt kiezen of u de nieuwsbrief wilt verzenden naar een deel van ons nieuwsbriefbestand of op leesgedrag naar een deel van ons commerciële bestand.
Een targetmail is een mail opgemaakt geheel in uw eigen huisstijl. Wij versturen deze mailing naar de door u aangegeven doelgroep. De doelgroep kunnen wij specificeren op onder andere functie, branche en bedrijfsgrootte. Een partnermail gaat naar iedereen die aangeven heeft benaderd te willen worden door derden. Na afloop van de mailing ontvangt u van ons een uitgebreide rapportage.
PW. organiseert jaarlijks verschillende congressen en evenementen. Een aantal van deze evenementen biedt interessante sponsor- en/of partnermogelijkheden. Elk congres of evenen kent zijn eigen, specifieke mogelijkheden, waaronder:
|
Onze congressen
Datum | Congres / Event | Sponsortarief |
8 oktober | Talent & Performance Management | |
8 november | Het event Duurzame Inzetbaarheid | Vanaf € 2.000,- |
Heeft u specifieke vragen voor uw doelgroep of wilt u de bekendheid van uw merknaam meten? Wij kunnen een onderzoek op maat voor u ontwikkelen. Samen met de redactie stelt u de vragenlijst op waarna wij de survey uitzetten onder uw doelgroep. Na afloop van het onderzoek krijgt u een uitgebreid onderzoeksrapport.
Het plan is gemaakt, de campagne is afgestemd, nu de content nog; maar waar moeten we over schrijven? De kracht van contentmarketing is dat u denkt vanuit de lezer, denk als een onafhankelijke redacteur: welk vraagstuk van de lezer kunt u oplossen, met welke info kan de lezer zijn werk beter uitvoeren?
Lees hier meer over het maken van content
1/1 | 210 x 285 (+ 3 mm extra rondom voor afloop) |
2/1 | 420 x 285 (+ 3 mm extra rondom voor afloop als twee aparte pagina's uploaden) |
1/2 liggend | 185 x 125 |
1/2 staand | 90 x 260 |
1/4 liggend | 185 x 60 mm |
1/4 staand | 90 x 125 mm |
Bekijk hier alle formaten van banners en nieuwsbriefadvertenties >
Naast de onbetaalde, onafhankelijke content van onze eigen redacteuren plaatsen wij online ook twee soorten betaalde content:
Meest toegepaste artikelsoorten
Hoe moet zo’n artikel er dan uitzien? We geven hier drie invullingen van de meest toegepaste artikelsoorten op onze websites:
Achtergrondartikelen
Diepgravend artikel dat de doelgroep helpt een probleem op te lossen, of dat een thema of trend uitgebreid uiteen zet.
Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is je boodschap, wat is het probleem en hoe los je dit op?
Tekst:
Blogs
Een blog is een prikkelend artikel dat aanzet tot discussie, een statement maakt.
Intro: ongeveer 50 woorden; probeer pittig te openen door gelijk uw stelling te deponeren
Tekst:
Praktijkcases
Een praktijk- of klantcase is een artikel over de aanpak van een implementatie, werkwijze of project bij uw klant. Laat vooral die klant het verhaal vertellen. Doel: de lezer laten zien hoe dit project, implementatie is aangepakt, herkenning creëren; zo werkt het, dit levert het op.
Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is de boodschap? Welk probleem was er en wat was de oplossing? Wat is het opmerkelijkste voordeel voor de (nieuwe) gebruiker...
Tekst:
Lees ook: Acht tips voor een goede kop
Werkwijze aanleverproces sponsored content:
19 jul 2019 1555
8 jul 2019 2133
14 apr 2019 2628