PW. magazine voor HR-professionals

PW. biedt een volledig kennisnetwerk voor HR-professionals, gericht op actuele HR-thema’s en wetgeving. PW. is deskundig, opinievormend, praktisch en concreet.

Meer weten? Download de complete mediakit!

Op deze pagina vindt u:

Redactionele formule

PW. is hét adres voor P&O- en HR-professionals. Onze website wordt dagelijks gevuld met het laatste nieuws, achtergronden, tips, adviezen en praktijkcases. PWnet.nl is actueel, compleet en relevant voor de dagelijkse praktijk. Wij ontvangen per maand circa 44.000 bezoekers die gezamenlijk voor 82.000 paginaweergaves zorgen.

Met 25.500 lezers is het magazine PW. marktleider in de HR-markt. Iedere maand biedt PW. het laatste HR-nieuws, praktijkcases, advies, rechtspraak en achtergrond. Met de verschillende titels in ons HR-portfolio kunt u uw doelgroep bereiken op de manier die het beste past bij uw product of service.

Bereik

Bereik

Vakblad PW.
Aantal abonnees: 8.500
Aantal lezers: 25.500

Website www.pwnet.nl
Unieke bezoekers per maand: 44.000
Bezoeken per maand: 56.000
Pageviews per maand: 82.000

E-mailnieuwsbrieven
Abonnees PW. nieuws (2x per week): 17.000
Abonnees PW. opleidingen (1x per maand): 3.200

Social media PW.
Twitter volgers: 3.400
LinkedIn members: 2.900

PW. Whitepaper Library www.pwnet.nl/whitepapers
Aantal geregistreede members: 3.500+
Pageviews per maand: 6.000

Website www.HRbase.nl
Aantal leden: 20.000+
Unieke bezoekers per maand: 40.000
Pageviews per maand: 60.000

Social media HR Base
Twitter volgers: 4.800

HRBase e-mailnieuwsbrief
Abonnees (2x per week): 9.000

Het Nieuwe Werken e-mailnieuwsbrief
Abonnees( 1x per 2 weken): 15.000

Over Duurzame Inzetbaarheid e-mailnieuwsbrief
Abonnees (1x per 2 weken): 11.250

(kenmerken van onze doelgroep vindt u in de mediakit)

Advertentiemogelijkheden - Print

Advertentiemogelijkheden - PrintAdvertentiemogelijkheden - Print

Een uiting in een printuitgave is uitermate geschikt voor branding.

Product- en personeelsadvertenties
Een beeldadvertentie gericht op branding of recruitment. Dit is een duidelijke en creatieve manier om uw boodschap te delen met de duizenden HR-professionals die PW. lezen.

Advertorials
Tekstadvertentie met logo die qua opmaak sterk lijkt op een redactioneel artikel. Dankzij deze opmaak worden uw commerciële uitingen goed gelezen en gewaardeerd door de lezers van PW..

Inserts, outserts en bijlagen 
Zeer opvallende manier van adverteren om uw boodschap over te brengen in de HR-doelgroep. U bepaalt zelf de opmaak en het formaat van uw uiting. Ideaal voor de branding van uw merk of een (nieuw) product.

Expert artikel
Een expertartikel is de manier om uw bedrijf te profileren als kennispartner/expert in vakblad PW.. Een expertartikel beslaat 2/1 pagina A4 full colour en wordt in samenwerking met onze redactie geproduceerd. Het onderwerp wordt vanuit uw visie gezamenlijk bepaald, de expertise wordt geleverd door u en de redactie zorgt ervoor dat de inhoud door de lezers als waardevolle content wordt ervaren. De voordelen van een expertartikel zijn het informatieve karakter, u profileert uw organisatie als expert, en uw organisatie komt als enige aan het woord. Juist doordat de redactie waakt over de lezerswaarde, komt uw kennis uiteindelijk altijd het best tot zijn recht bij de lezers. (bekijk hier een voorbeeld Expert artikel)

Onze redactie wil graag over u schrijven
Heeft u een interessant project of nieuw product? Denk dan eens aan een project- of profielpagina. Deze nieuwe mogelijkheid biedt u de kans om meer vanuit de inhoud te communiceren. Onze redactie schrijft het artikel, op basis van een telefonisch interview. Laat kwaliteit van uw project of dienst zijn werk doen.


Formaten advertenties

Bladspiegel: 210 x 285 mm

Een 1/1 of advertentie moet worden aangeleverd op het formaat van de bladspiegel + 3 mm afloop.

Zetspiegel:

breedte x hoogte staand liggend Tarief
2/1 pagina n.v.t. 400 x 275 mm € 5.520
1/1 pagina 200 x 275 mm n.v.t. € 2.900
1/2 pagina 85 x 275 mm 185 x 125 mm € 1.750
1/4 pagina 85 x 125 mm 185 x 60 mm

€ 995


Tarieven advertorials

Formaat Tarief  
Advertorial print 1/1 € 3.450,00 aangeleverd door relatie
Advertorial print 1/1 € 3.950,00 gemaakt i.s.m. redactie PW.
Advertorial print 2/1 € 5.950,00 gemaakt i.s.m. redactie PW.
Experartikel 2/1 € 6.950,00 gemaakt i.s.m. redactie PW.

Tarieven inserts

Plus proposities (type/formaat/dikte) Tarief
Bijlage - A5 - 1 pagina dubbelzijdig € 1.699
Bijlage - A4 - 1 pagina dubbelzijdig € 2.999
Bijlage - A4 - 2 pagina's dubbelzijdig € 3.999
Bijlage - A4 - 5 pagina's dubbelzijdig € 4.750
Bijlage - A4 - 10 pagina's dubbelzijdig € 5.500
Bijlage - A4 - 20 pagina's dubbelzijdig € 6.250
Lineaal € 2.000
Banderol € 3.500
Opplakker € 1.000
Vals hart, outsert of meehechter Op aanvraag

Planning 2018

Editie Sluiting Verschijnen Thema
1/2 19 januari 6 februari Instroom en onboarding
3 16 februari 6 maart HR en technologie / eHRM
4 16 maart 3 april Duurzame inzetbaarheid
5 12 april 1 mei Employee experience
6 22 mei 8 juni HR trends en innovatie
7/8 15 juni 3 juli Talentontwikkeling
9 24 aug 11 september Het Nieuwe Werken
10 12 september 9 oktober Opleiden
11 19 okt 6 november Pensioenen en verzekeringen
12 16 nov 4 december Arbeidsmobiliteit

Advertentiemogelijkheden - Online

Advertentiemogelijkheden - OnlineAdvertentiemogelijkheden - Online

Uitingen via online kanalen zijn uitermate geschikt voor branding, conversie naar uw website en het onder de aandacht brengen van een product/dienst.

U bereikt HR-professionals via de websites en e-mailnieuwsbrieven van:

 


Banners

Een beeldadvertentie gericht op branding of recruitment. Dit is een duidelijke en creatieve manier om uw boodschap te delen met de duizenden HR-professionals die u online bereikt via PW.

Soort banner Afmetingen Tarief
Wallpaper 138 x 1180 (L &R) op aanvraag
Billboard 970 x 250 € 120,- CMP
Header 950 x 150 € 120,- CMP
Leaderboard XL 950 x 150-300 € 120,- CMP
Leaderboard 728 x 90 € 75,- CPM
Half page 336 x 600 €120,- CPM
Rectangle 336 x 280 € 90,- CPM
Blockbuster 550 x 150 € 80,- CPM
Full banner 468 x 60 € 55,- CPM
Floorad   in overleg
Layer   in overleg

Sponsored content

Artikel
Tekstadvertentie met logo die qua opmaak sterk lijkt op een redactioneel artikel. Dankzij deze opmaak worden uw commerciële uitingen goed gelezen en gewaardeerd door de bezoekers en abonnees van onze websites en e-mailnieuwsbrieven. Deze content wordt in principe 1 op 1 geplaatst. Een artikel staat tussen het normale nieuws op de website maar blijft onbeperkt op de website staan.

Tarief € 1.500,-

Bekijk hier de voorbeeld advertorial

Contentblok
Een contentblok verwijst naar een artikel, document of url die u zelf aanlevert. Dit is en oogt meer een commerciëlere uiting dan een artikel. Een perfecte manier om direct uw product te promoten. Een contentblok staat een week op de homepage inde Sponsored Content sectie. Er staan maximaal 6 artikelen tegelijkertijd in deze sectie.

Het verschil tussen contentmarketing en een contentblok is dat contentmarketing onbeperkt op de site staat en extra wordt gepromoot via onze social media en e-mailnieuwsbrief (meer dan 17.000 abonnees). Een contentblok wordt een week geplaatst, maar is uitermate geschikt voor een korte, snelle actie op basis van de commerciëlere insteek.

Tarief (per week) € 500,-

Contentmarketing

Blog / Praktijkcase / Achtergrondartikel
Een gastblog, case of achtergrondartikel is een interessante mogelijkheid om HR-experts op een inhoudelijke manier kennis te laten maken met uw product of dienst. Onze bezoekers zijn zeer geïnteresseerd in deze typen artikelen: ze worden gemiddeld 2,5 tot 3 minuten gelezen. Van hieruit kunt u de bezoeker verwijzen naar een door u gewenste plek voor meer informatie. Deze content is minder commercieel ingestoken en moet aan dezelfde eisen voldoen als redactionele content.

Uw contentmarketing komt een maand lang prominent op de homepage. Daarnaast wordt het stuk voor onbeperkte tijd op een subpagina over dit specifieke onderwerp geplaatst. We verspreiden de content uitgebreid via al onze social media kanalen en de e-mailnieuwsbrief (meer dan 17.000 abonnees). In de e-mailnieuwsbrief krijgt uw content een plek binnen de sectie ‘Uitgelicht’, waardoor deze extra opvalt.

Tarief € 2.500,-

Bekijk hier een voorbeeld.

PW. Webinars

PW. biedt hoogwaardige webinars voor en door HR-experts. U kunt op verschillende manieren partner worden van deze webinars. Als partner wordt uw brand onderdeel van onze marketingcommunicatiecampagne. Hierdoor is uw logo zichtbaar is op al onze media-uitingen rondom de PW.webinars.

Tarief op aanvraag

Bekijk hier alle mogelijkheden en zie wat dit bereik voor u oplevert >

Logolink
De traffic driver naar uw advertorial pagina. De logolink staat op elke redactionele pagina en is dus ook ideaal voor branding.

Tarief € 750,- ( per maand)

Advertentiemogelijkheden - Nieuwsbrief, Themamail, Targetmail

Advertentiemogelijkheden - Nieuwsbrief, Themamail, Targetmail

Nieuwsbrief

U kunt in de HR-nieuwsbrieven adverteren middels banners en advertorials.

Specificaties  
Titel 26 leestekens (incl. spaties)
Knop 17 leestekens (incl. spaties)
Tekst 5 regels, 40 leestekens per regel (incl. spaties)
Pay-off regel (optioneel) 40 leestekens (incl. spaties)
Afbeelding 300 x 300 px
Tarieven Nieuwsbrief advertenties
Advertorial 1e positie € 995,-
Advertorial 1e positie € 750,-
Full banner € 795,-

Bekijk een voorbeeld e-mailnieuwsbrief PW. >

Bekijk een voorbeeld e-mailnieuwsbrief HRbase >

Themamailing
Een themamail is een interessante optie als u specifiek op één thema wil adverteren. In de themanieuwsbrief staan samen met uw advertorial alleen maar artikelen die met uw thema te maken hebben. De themanieuwsbrief wordt verstuurd naar alle nieuwsbrief abonnees.

Tarief € 3.900,-

Bekijk een voorbeeld Thema nieuwsbrief >

Target mail
Via de target mail is conversie gegarandeerd. U maakt uw e-mail zelf op naar uw wensen. We geven u graag tips om uw mail zo succesvol mogelijk te maken.

Wanneer u een bepaalde niche binnen de HR-doelgroep wilt bereiken, is de targetmail met filter ideaal voor u. Wij kunnen de adressen filteren op:

  • functie
  • wel/niet leidinggevende positie
  • branche
  • bedrijfsgrootte

Tarieven
Hieronder ziet u een aantal richtlijnen. Wij maken voor u graag een offerte op maat. Informeer naar de mogelijkheden.

Targetmail zonder filter  
2.000 HR-professionals € 1.675
3.000 HR-professionals € 2.450
4.000 HR-professionals € 3.225
5.000 HR-professionals € 4.000
10.000 HR-professionals € 7.500
15.000 HR-professionals € 10.500
20.000 HR-professionals € 13.000
   
Target mail met extra filter  
1.000 - 2.000 HR-professionals € 2.675,-
2.000 - 3.000 HR-professionals € 3.950,-
3.000 - 4.000 HR-professionals € 5.225,-
4.000 - 5.000 HR-professionals € 6.500,-

Targetmail opmaken

HTML opmaakkosten: € 350

Advertentiemogelijkheden - Leadgeneration voor HR

Advertentiemogelijkheden - Leadgeneration voor HR

Gegarandeerde HR-leads
Lead gegarandeerde campagnes zijn gebaseerd op uw marketingdoelstellingen en -budget. U weet van tevoren wat het resultaat van uw campagne zal zijn. Een hoeveelheid leads van hoge kwaliteit.

Hoe het werkt
Uw content wordt in de vorm van één of meer whitepaper(s) op onze vier HR-gerichte websites (met ruim 150.000 pageviews per maand) geplaatst. In de zogeheten Whitepaper Library. De vier sites zijn:

Bezoekers van deze websites en/of abonnees van onze zes HR e-mailnieuwsbrieven en/of ontvangers van onze whitepaper alerts lezen de samenvatting van uw whitepaper. De professionals die geïnteresseerd zijn en uw hele whitepaper willen lezen, downloaden uw whitepaper. Wij registreren hen en u ontvangt van ons hun contactgegevens, maar ook hun functie, de branche waarin ze werkzaam zijn, informatie over hun beslissingsbevoegdheid, hun interessegebieden etc. Wij valideren deze leads voor u. Dat wil zeggen dat valse gegevens, studenten, concurrenten etc. eruit gefilterd worden. Kortom, u ontvangt leads waarmee u aan het begin staat van een nieuwe (potentiële) klantrelatie.

Wij attenderen onze doelgroep op uw whitepaper(s) via vier HR-gerichte e-mailnieuwsbrieven, social media kanalen en zogeheten Whitepaper alerts. We gebruiken het bereik van onze verschillende uitgaven hiervoor. Zo garanderen wij uw leads.

Voorbeelden filters:

  • Voorbeeld 1 filter: HR Beslissers
  • Voorbeeld 2 filters: HR Beslissers bij bedrijven met meer dan 10 medewerkers
  • Voorbeeld 3 filters: HR Beslissers bij bedrijven met meer dan 10 medewerkers, in ICT-branche

Voorbeeld whitepapers:

In 9 stappen naar de juiste software
RvdB
Aboma

Tarief Op aanvraag

Whitepaper creatie
Heeft u voor uw campagne geen whitepaper klaarliggen? Geen probleem! De PW. redactie stelt in samenspraak met u een op maat gesneden whitepaper samen.

Tarief € 2.500

Advertentiemogelijkheden - Info Alert

Advertentiemogelijkheden - Info Alert

Deel uw waardevolle kennis en werf leads!

InfoAlert is een e-mailing met informatieve content, zoals whitepapers, video's of casestudy's (maximaal 3 items om de focus te waarborgen) en staat in het teken van een actueel, redactioneel thema.

7 REDENEN OM TE KIEZEN VOOR INFOALERT

  • U profiteert van de redactionele A-reputatie van onze merken
  • Uw kennisdocument in de context van onze redactionele thema’s
  • U biedt potentiële klanten waardevolle informatie en wekt daarmee vertrouwen
  • U positioneert u als kennispartner
  • Kwalitatieve leads die u direct met uw eigen campagne kunt opvolgen
  • Extra thought leadership: uw document blijft in de whitepaper library staan.
  • Een lage investering

Benieuwd naar de mogelijkheden?
Maak snel een afspraak met één van uw accountmanagers

Tarief vanaf € 2.500,-

Whitepaper creatie
Heeft u voor uw campagne geen whitepaper klaarliggen? Geen probleem! De PW. redactie stelt in samenspraak met u een op maat gesneden whitepaper samen.

Tarief € 2.500,-

Advertentiemogelijkheden - Congressen & Evenementen

PW. organiseert jaarlijks verschillende congressen en evenementen. Een aantal van deze evenementen biedt interessante sponsor- en/of partnermogelijkheden. Elk congres of evenen kent zijn eigen, specifieke mogelijkheden, waaronder:

Datum Congres / Event Sponsortarief
17 april Futureproof Recruitment Vanaf € 2.500,-
17 april De Nieuwe Privacywetgeving Op aanvraag
24 april HR Strategisch Jaarcongres Vanaf € 3.500,-
29 mei FlexEvent Vanaf € 5.450,-
31 mei Congres over Duurzame Inzetbaarheid Vanaf € 2.500,-
21 juni Digital HR Vanaf € 2.500,-
26 juni HR Festival Vanaf € 2.250,-
9 oktober Dag voor Talent- en Performancemanagement Vanaf € 2.500,-
oktober 2018 HR Congres en HR Award Vanaf € 2.500,-
8 november Het event Duurzame Inzetbaarheid Vanaf € 2.000,-
11 december HR Trending Topics Vanaf € 2.500,-
13 december Congres over Het Nieuwe Werken Vanaf € 2.500,-

Bekijk onze congressen >

Advertentiemogelijkheden - Vacatures

Advertentiemogelijkheden - Vacatures

Vervul uw openstaande HR-vacature met PWnet.nl/vacatures/

  • Bereik ruim 80.000 HR-professionals
  • Profiteer van het hoog gekwalificeerd bereik van marktleider PW.
  • Bereik actief én latent werkzoekenden
  • Ruim 1.500 bezoekers per maand
  • uw vacature één maand op pwnet.nl/vacatures geplaatst
  • uw vacature wordt één maal meegenomen in de nieuwsbrief naar 18.000 HR-professionals

Uiteraard zijn er mogelijkheden om een select aantal vacatures extra onder de aandacht te brengen.

Tarief (per maand) € 500,-

Vraag ons naar de mogelijkheden.

Profiel lezers vakblad - persoonlijke kenmerken

Profiel lezers vakblad - persoonlijke kenmerkenProfiel lezers vakblad - persoonlijke kenmerken

Profiel lezers vakblad - opleiding en werkervaring

Profiel lezers vakblad - opleiding en werkervaringProfiel lezers vakblad - opleiding en werkervaring

Profiel lezers vakblad - functie en bedrijfsgrootte

Profiel lezers vakblad - functie en bedrijfsgrootteProfiel lezers vakblad - functie en bedrijfsgrootte

Profiel lezers vakblad - budget en beslissingsbevoegdheid

Profiel lezers vakblad - budget en beslissingsbevoegdheidProfiel lezers vakblad - budget en beslissingsbevoegdheid

Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration

Van thought leadership tot gekwalificeerde leads

Het oriëntatieproces bij aankopen van de HR-professional vindt steeds meer online plaats. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.

>> Lees meer over contentmarketing

>> Lees meer over leadgeneration

Wat wilt u bereiken met contentmarketing?

Snel meetbaar resultaat boeken. >> Basisoplossingen voor leadgeneration
Structureel kwalitatieve leads genereren. >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. >> Oplossingen voor contentmarketing
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. >> Oplossingen voor brand awareness
Gericht thought leadership opbouwen. >> Oplossingen voor thought leadership
Traffic genereren naar mijn eigen content. >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek

Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads

Aanleverspecificaties voor betaalde online content

Het plan is gemaakt, de campagne is afgestemd, nu de content nog; maar waar moeten we over schrijven? De kracht van contentmarketing is dat u denkt vanuit de lezer, denk als een onafhankelijke redacteur: welk vraagstuk van de lezer kunt u oplossen, met welke info kan de lezer zijn werk beter uitvoeren?

Lees hier meer over het maken van content

Twee soorten betaalde content

Naast de onbetaalde, onafhankelijke content van onze eigen redacteuren plaatsen wij online ook twee soorten betaalde content:

Sponsored content:

  • Vergelijkbaar met de advertorial in magazines
  • Content wordt in principe 1 op 1 geplaatst (let op: vermijd commerciële teksten, de lezer prikt er echt doorheen)
  • Er vindt altijd een contentcheck plaats; hier kan ‘n aanpassingsadvies uit voortkomen
  • Content wordt voorzien van een duidelijk balkje met de tekst: sponsored content
  • Onderaan ieder artikel komt: Dit artikel is gesponsord door ‘naam bedrijf’
  • Als auteur melden we bedrijfsnaam (zie onderaan: Eerste publicatie door)
  • De content wordt voor de afgesproken periode op de homepage geplaatst, daarna blijft het wel op de website staan maar verdwijnt het van de homepage
  • Voorbeeld 

Contentmarketing content:

  • Content moet voldoen aan dezelfde voorwaarden als redactionele content
  • Uitgangspunt: onafhankelijk, absoluut geen commerciële uitstraling; geen product- of bedrijfspromotie - u schrijft als gastblogger, u wilt uw expertise tonen
  • Wanneer deze content niet voldoet aan de voorwaarden plaatsten we het (uiteraard in overleg) alsnog als ‘sponsored content’
  • Afzender is duidelijk: Auteur + bedrijfsnaam in intro aangekondigd
  • Onderaan ieder artikel komt: Dit artikel is mede ontwikkeld door ‘naam bedrijf’
  • Als auteur melden we auteursnaam + bedrijf (zie onderaan: Eerste publicatie door)
  • De content draait mee zoals alle content van de redactie (ook in nieuwsbrieven)
  • Voorbeeld

Meest toegepaste artikelsoorten

Hoe moet zo’n artikel er dan uitzien? We geven hier drie invullingen van de meest toegepaste artikelsoorten op onze websites:

  • Achtergrondartikelen
  • Blogs
  • Praktijkcases

Achtergrondartikelen

Diepgravend artikel dat de doelgroep helpt een probleem op te lossen, of dat een thema of trend uitgebreid uiteen zet.

Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is je boodschap, wat is het probleem en hoe los je dit op?

Tekst:

  • 1.000 – 2.500 woorden;
  • Schrijf voor de doelgroep
  • Hou altijd in het achterhoofd: wat kan de lezer hier concreet mee?
  • Geef tips (bijv. ‘Acht gouden tips over…’ of ‘Rijk worden in zes stappen’)
  • Gebruik korte zinnen en voorkom daardoor wollig taalgebruik
  • Opsommingen, kaders, lijstjes geven vaak goed overzicht
  • Verdeel de gehele tekst in korte blokken van ongeveer 50-100 woorden
  • Maak veel tussenkopjes die de bijbehorende tekst eronder samenvatten

Blogs

Een blog is een prikkelend artikel dat aanzet tot discussie, een statement maakt.

Intro: ongeveer 50 woorden; probeer pittig te openen door gelijk uw stelling te deponeren

Tekst:

  • Blogs moeten niet te lang zijn, ongeveer 400/600 woorden en zijn to-the-point
  • In blogs is weinig ruimte voor nuance, de boodschap mag gerust dik worden aangezet
  • Vermijd algemeenheden maar kom met voorbeelden, cijfers en anekdotes
  • Probeer de tekst op te delen in alinea’s met een witruimte ertussen. Dat leest online veel fijner. Ook geen te lange zinnen gebruiken, wel tussenkoppen
  • Behandel altijd slechts 1 onderwerp
  • Schrijf met de doelgroep van de website in je achterhoofd
  • Vraag aan het eind om interactie

Praktijkcases

Een praktijk- of klantcase is een artikel over de aanpak van een implementatie, werkwijze of project bij uw klant. Laat vooral die klant het verhaal vertellen. Doel: de lezer laten zien hoe dit project, implementatie is aangepakt, herkenning creëren; zo werkt het, dit levert het op.

Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is de boodschap? Welk probleem was er en wat was de oplossing? Wat is het opmerkelijkste voordeel voor de (nieuwe) gebruiker...

Tekst:

  • Het artikel bevat omstreeks 1.000 woorden
  • Hoe is het project stap voor stap aangepakt?! Per stap een omschrijving
  • Wat zijn concrete resultaten? Cijfers!
  • Wat zijn de belangrijkste leerpunten, zowel positief als negatief; tips
  • Liefst inclusief quotes van de betrokkenen; sterk is om uw klant het verhaal te laten vertellen
  • Tegen welke problemen/uitdagingen liepen betrokkenen aan?

Lees ook: Acht tips voor een goede kop

Algemene aanlevervoorwaarden voor teksten:

  • Tekst aanleveren in Word, niet als pdf
  • Auteursgegevens vermelden: naam, functie en bedrijfsnaam + een liggende afbeelding van de auteur (minimaal 1 MB) meesturen
  • Extra beeld (minimaal 1MB) is welkom, graag als losse bestanden meesturen, liefst in jpg (niet in het Word-bestand plakken)

Werkwijze aanleverproces sponsored content:

  • Sponsored content kunt u hier aanleveren
  • Als wij vragen of opmerkingen hebben over uw aangeleverde content dan nemen wij contact met u op.

Werkwijze aanleverproces contentmarketing content:

  • Mail eerste opzet naar de betreffende redacteur of Marjan Lijftogt,
  • Contentcoördinator Content Marketing, marjanlijftogt@vakmedianet.nl
  • (Contentcoördinator beoordeelt content altijd in samenspraak met redactie)
  • Terugkoppeling met de auteur/klant volgt
  • Na goedkeuring van klant én redactie - plaatsing op de website(s) volgens de afspraken die gemaakt zijn met uw accountmanager

Voor gratis advies, praktische of inhoudelijke vragen over beide contentsoorten kunt u altijd contact opnemen met Marjan Lijftogt, e-mail marjanlijftogt@vakmedianet.nl, tel. 088-5840678

Meer tips en adviezen over contentmarketing en content maken vindt u op ons contenblog.

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HR Base Installatie Journaal Logistiek Management Support   Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid Over Het Nieuwe Werken PT Industrieel Management PW. magazine voor HR-professionals RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Sigma Snackkoerier Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen