PW. magazine voor HR-professionals
PW. biedt een volledig kennisnetwerk voor HR-professionals, gericht op actuele HR-thema’s en wetgeving. PW. is deskundig, opinievormend, praktisch en concreet.
Meer weten? Download de complete mediakit!
PW. biedt een volledig kennisnetwerk voor HR-professionals, gericht op actuele HR-thema’s en wetgeving. PW. is deskundig, opinievormend, praktisch en concreet.
Meer weten? Download de complete mediakit!
PW. is hét adres voor P&O- en HR-professionals. Onze website wordt dagelijks gevuld met het laatste nieuws, achtergronden, tips, adviezen en praktijkcases. PWnet.nl is actueel, compleet en relevant voor de dagelijkse praktijk. Wij ontvangen per maand circa 44.000 bezoekers die gezamenlijk voor 82.000 paginaweergaves zorgen.
Met 25.500 lezers is het magazine PW. marktleider in de HR-markt. Iedere maand biedt PW. het laatste HR-nieuws, praktijkcases, advies, rechtspraak en achtergrond. Met de verschillende titels in ons HR-portfolio kunt u uw doelgroep bereiken op de manier die het beste past bij uw product of service.
Vakblad PW.
Aantal abonnees: 8.500
Aantal lezers: 25.500
Website www.pwnet.nl
Unieke bezoekers per maand: 44.000
Bezoeken per maand: 56.000
Pageviews per maand: 82.000
E-mailnieuwsbrieven
Abonnees PW. nieuws (2x per week): 17.000
Abonnees PW. opleidingen (1x per maand): 3.200
Social media PW.
Twitter volgers: 3.400
LinkedIn members: 2.900
PW. Whitepaper Library www.pwnet.nl/whitepapers |
Website www.HRbase.nl Aantal leden: 20.000+ Unieke bezoekers per maand: 40.000 Pageviews per maand: 60.000 |
Social media HR Base |
HRBase e-mailnieuwsbrief |
Het Nieuwe Werken e-mailnieuwsbrief |
Over Duurzame Inzetbaarheid e-mailnieuwsbrief |
(kenmerken van onze doelgroep vindt u in de mediakit)
Een uiting in een printuitgave is uitermate geschikt voor branding.
Product- en personeelsadvertenties
Een beeldadvertentie gericht op branding of recruitment. Dit is een duidelijke en creatieve manier om uw boodschap te delen met de duizenden HR-professionals die PW. lezen.
Advertorials
Tekstadvertentie met logo die qua opmaak sterk lijkt op een redactioneel artikel. Dankzij deze opmaak worden uw commerciële uitingen goed gelezen en gewaardeerd door de lezers van PW..
Inserts, outserts en bijlagen
Zeer opvallende manier van adverteren om uw boodschap over te brengen in de HR-doelgroep. U bepaalt zelf de opmaak en het formaat van uw uiting. Ideaal voor de branding van uw merk of een (nieuw) product.
Expert artikel
Een expertartikel is de manier om uw bedrijf te profileren als kennispartner/expert in vakblad PW.. Een expertartikel beslaat 2/1 pagina A4 full colour en wordt in samenwerking met onze redactie geproduceerd. Het onderwerp wordt vanuit uw visie gezamenlijk bepaald, de expertise wordt geleverd door u en de redactie zorgt ervoor dat de inhoud door de lezers als waardevolle content wordt ervaren. De voordelen van een expertartikel zijn het informatieve karakter, u profileert uw organisatie als expert, en uw organisatie komt als enige aan het woord. Juist doordat de redactie waakt over de lezerswaarde, komt uw kennis uiteindelijk altijd het best tot zijn recht bij de lezers. (bekijk hier een voorbeeld Expert artikel)
Onze redactie wil graag over u schrijven
Heeft u een interessant project of nieuw product? Denk dan eens aan een project- of profielpagina. Deze nieuwe mogelijkheid biedt u de kans om meer vanuit de inhoud te communiceren. Onze redactie schrijft het artikel, op basis van een telefonisch interview. Laat kwaliteit van uw project of dienst zijn werk doen.
Formaten advertenties
Bladspiegel: 210 x 285 mm
Een 1/1 of advertentie moet worden aangeleverd op het formaat van de bladspiegel + 3 mm afloop.
Zetspiegel:
breedte x hoogte | staand | liggend | Tarief |
2/1 pagina | n.v.t. | 400 x 275 mm | € 5.520 |
1/1 pagina | 200 x 275 mm | n.v.t. | € 2.900 |
1/2 pagina | 85 x 275 mm | 185 x 125 mm | € 1.750 |
1/4 pagina | 85 x 125 mm | 185 x 60 mm |
€ 995 |
Tarieven advertorials
Formaat | Tarief | |
Advertorial print 1/1 | € 3.450,00 | aangeleverd door relatie |
Advertorial print 1/1 | € 3.950,00 | gemaakt i.s.m. redactie PW. |
Advertorial print 2/1 | € 5.950,00 | gemaakt i.s.m. redactie PW. |
Experartikel 2/1 | € 6.950,00 | gemaakt i.s.m. redactie PW. |
Tarieven inserts
Plus proposities (type/formaat/dikte) | Tarief |
Bijlage - A5 - 1 pagina dubbelzijdig | € 1.699 |
Bijlage - A4 - 1 pagina dubbelzijdig | € 2.999 |
Bijlage - A4 - 2 pagina's dubbelzijdig | € 3.999 |
Bijlage - A4 - 5 pagina's dubbelzijdig | € 4.750 |
Bijlage - A4 - 10 pagina's dubbelzijdig | € 5.500 |
Bijlage - A4 - 20 pagina's dubbelzijdig | € 6.250 |
Lineaal | € 2.000 |
Banderol | € 3.500 |
Opplakker | € 1.000 |
Vals hart, outsert of meehechter | Op aanvraag |
Planning 2018
Editie | Sluiting | Verschijnen | Thema |
1/2 | 19 januari | 6 februari | Instroom en onboarding |
3 | 16 februari | 6 maart | HR en technologie / eHRM |
4 | 16 maart | 3 april | Duurzame inzetbaarheid |
5 | 12 april | 1 mei | Employee experience |
6 | 22 mei | 8 juni | HR trends en innovatie |
7/8 | 15 juni | 3 juli | Talentontwikkeling |
9 | 24 aug | 11 september | Het Nieuwe Werken |
10 | 12 september | 9 oktober | Opleiden |
11 | 19 okt | 6 november | Pensioenen en verzekeringen |
12 | 16 nov | 4 december | Arbeidsmobiliteit |
Uitingen via online kanalen zijn uitermate geschikt voor branding, conversie naar uw website en het onder de aandacht brengen van een product/dienst.
U bereikt HR-professionals via de websites en e-mailnieuwsbrieven van:
Een beeldadvertentie gericht op branding of recruitment. Dit is een duidelijke en creatieve manier om uw boodschap te delen met de duizenden HR-professionals die u online bereikt via PW.
Soort banner | Afmetingen | Tarief |
Wallpaper | 138 x 1180 (L &R) | op aanvraag |
Billboard | 970 x 250 | € 120,- CMP |
Header | 950 x 150 | € 120,- CMP |
Leaderboard XL | 950 x 150-300 | € 120,- CMP |
Leaderboard | 728 x 90 | € 75,- CPM |
Half page | 336 x 600 | €120,- CPM |
Rectangle | 336 x 280 | € 90,- CPM |
Blockbuster | 550 x 150 | € 80,- CPM |
Full banner | 468 x 60 | € 55,- CPM |
Floorad | in overleg | |
Layer | in overleg |
Artikel
Tekstadvertentie met logo die qua opmaak sterk lijkt op een redactioneel artikel. Dankzij deze opmaak worden uw commerciële uitingen goed gelezen en gewaardeerd door de bezoekers en abonnees van onze websites en e-mailnieuwsbrieven. Deze content wordt in principe 1 op 1 geplaatst. Een artikel staat tussen het normale nieuws op de website maar blijft onbeperkt op de website staan.
Tarief | € 1.500,- |
Bekijk hier de voorbeeld advertorial
Contentblok
Een contentblok verwijst naar een artikel, document of url die u zelf aanlevert. Dit is en oogt meer een commerciëlere uiting dan een artikel. Een perfecte manier om direct uw product te promoten. Een contentblok staat een week op de homepage inde Sponsored Content sectie. Er staan maximaal 6 artikelen tegelijkertijd in deze sectie.
Het verschil tussen contentmarketing en een contentblok is dat contentmarketing onbeperkt op de site staat en extra wordt gepromoot via onze social media en e-mailnieuwsbrief (meer dan 17.000 abonnees). Een contentblok wordt een week geplaatst, maar is uitermate geschikt voor een korte, snelle actie op basis van de commerciëlere insteek.
Tarief (per week) | € 500,- |
Blog / Praktijkcase / Achtergrondartikel
Een gastblog, case of achtergrondartikel is een interessante mogelijkheid om HR-experts op een inhoudelijke manier kennis te laten maken met uw product of dienst. Onze bezoekers zijn zeer geïnteresseerd in deze typen artikelen: ze worden gemiddeld 2,5 tot 3 minuten gelezen. Van hieruit kunt u de bezoeker verwijzen naar een door u gewenste plek voor meer informatie. Deze content is minder commercieel ingestoken en moet aan dezelfde eisen voldoen als redactionele content.
Uw contentmarketing komt een maand lang prominent op de homepage. Daarnaast wordt het stuk voor onbeperkte tijd op een subpagina over dit specifieke onderwerp geplaatst. We verspreiden de content uitgebreid via al onze social media kanalen en de e-mailnieuwsbrief (meer dan 17.000 abonnees). In de e-mailnieuwsbrief krijgt uw content een plek binnen de sectie ‘Uitgelicht’, waardoor deze extra opvalt.
Tarief | € 2.500,- |
Bekijk hier een voorbeeld.
PW. Webinars
PW. biedt hoogwaardige webinars voor en door HR-experts. U kunt op verschillende manieren partner worden van deze webinars. Als partner wordt uw brand onderdeel van onze marketingcommunicatiecampagne. Hierdoor is uw logo zichtbaar is op al onze media-uitingen rondom de PW.webinars.
Tarief op aanvraag
Bekijk hier alle mogelijkheden en zie wat dit bereik voor u oplevert >
Logolink
De traffic driver naar uw advertorial pagina. De logolink staat op elke redactionele pagina en is dus ook ideaal voor branding.
Tarief | € 750,- ( per jaar) |
Nieuwsbrief
U kunt in de HR-nieuwsbrieven adverteren middels banners en advertorials.
Specificaties | |
Titel | 26 leestekens (incl. spaties) |
Knop | 17 leestekens (incl. spaties) |
Tekst | 5 regels, 40 leestekens per regel (incl. spaties) |
Pay-off regel (optioneel) | 40 leestekens (incl. spaties) |
Afbeelding | 300 x 300 px |
Tarieven Nieuwsbrief advertenties | |
Advertorial 1e positie | € 995,- |
Advertorial 1e positie | € 750,- |
Full banner | € 795,- |
Bekijk een voorbeeld e-mailnieuwsbrief PW. >
Bekijk een voorbeeld e-mailnieuwsbrief HRbase >
Themamailing
Een themamail is een interessante optie als u specifiek op één thema wil adverteren. In de themanieuwsbrief staan samen met uw advertorial alleen maar artikelen die met uw thema te maken hebben. De themanieuwsbrief wordt verstuurd naar alle nieuwsbrief abonnees.
Tarief | € 3.900,- |
Bekijk een voorbeeld Thema nieuwsbrief >
Target mail
Via de target mail is conversie gegarandeerd. U maakt uw e-mail zelf op naar uw wensen. We geven u graag tips om uw mail zo succesvol mogelijk te maken.
Wanneer u een bepaalde niche binnen de HR-doelgroep wilt bereiken, is de targetmail met filter ideaal voor u. Wij kunnen de adressen filteren op:
Tarieven
Hieronder ziet u een aantal richtlijnen. Wij maken voor u graag een offerte op maat. Informeer naar de mogelijkheden.
Targetmail zonder filter | |
2.000 HR-professionals | € 1.675 |
3.000 HR-professionals | € 2.450 |
4.000 HR-professionals | € 3.225 |
5.000 HR-professionals | € 4.000 |
10.000 HR-professionals | € 7.500 |
15.000 HR-professionals | € 10.500 |
20.000 HR-professionals | € 13.000 |
Target mail met extra filter | |
1.000 - 2.000 HR-professionals | € 2.675,- |
2.000 - 3.000 HR-professionals | € 3.950,- |
3.000 - 4.000 HR-professionals | € 5.225,- |
4.000 - 5.000 HR-professionals | € 6.500,- |
Targetmail opmaken
HTML opmaakkosten: € 350
Gegarandeerde HR-leads
Lead gegarandeerde campagnes zijn gebaseerd op uw marketingdoelstellingen en -budget. U weet van tevoren wat het resultaat van uw campagne zal zijn. Een hoeveelheid leads van hoge kwaliteit.
Hoe het werkt
Uw content wordt in de vorm van één of meer whitepaper(s) op onze vier HR-gerichte websites (met ruim 150.000 pageviews per maand) geplaatst. In de zogeheten Whitepaper Library. De vier sites zijn:
Bezoekers van deze websites en/of abonnees van onze zes HR e-mailnieuwsbrieven en/of ontvangers van onze whitepaper alerts lezen de samenvatting van uw whitepaper. De professionals die geïnteresseerd zijn en uw hele whitepaper willen lezen, downloaden uw whitepaper. Wij registreren hen en u ontvangt van ons hun contactgegevens, maar ook hun functie, de branche waarin ze werkzaam zijn, informatie over hun beslissingsbevoegdheid, hun interessegebieden etc. Wij valideren deze leads voor u. Dat wil zeggen dat valse gegevens, studenten, concurrenten etc. eruit gefilterd worden. Kortom, u ontvangt leads waarmee u aan het begin staat van een nieuwe (potentiële) klantrelatie.
Wij attenderen onze doelgroep op uw whitepaper(s) via vier HR-gerichte e-mailnieuwsbrieven, social media kanalen en zogeheten Whitepaper alerts. We gebruiken het bereik van onze verschillende uitgaven hiervoor. Zo garanderen wij uw leads.
Voorbeelden filters:
Voorbeeld whitepapers:
In 9 stappen naar de juiste software
RvdB
Aboma
Tarief | Op aanvraag |
Whitepaper creatie
Heeft u voor uw campagne geen whitepaper klaarliggen? Geen probleem! De PW. redactie stelt in samenspraak met u een op maat gesneden whitepaper samen.
Tarief | € 2.500 |
InfoAlert is een e-mailing met informatieve content, zoals whitepapers, video's of casestudy's (maximaal 3 items om de focus te waarborgen) en staat in het teken van een actueel, redactioneel thema.
7 REDENEN OM TE KIEZEN VOOR INFOALERT
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Maak snel een afspraak met één van uw accountmanagers
Tarief | vanaf € 2.500,- |
Whitepaper creatie
Heeft u voor uw campagne geen whitepaper klaarliggen? Geen probleem! De PW. redactie stelt in samenspraak met u een op maat gesneden whitepaper samen.
Tarief | € 2.500,- |
PW. organiseert jaarlijks verschillende congressen en evenementen. Een aantal van deze evenementen biedt interessante sponsor- en/of partnermogelijkheden. Elk congres of evenen kent zijn eigen, specifieke mogelijkheden, waaronder:
|
Onze congressen
Datum | Congres / Event | Sponsortarief |
17 april | Futureproof Recruitment | Vanaf € 2.500,- |
17 april | De Nieuwe Privacywetgeving | Op aanvraag |
24 april | HR Strategisch Jaarcongres | Vanaf € 3.500,- |
29 mei | FlexEvent | Vanaf € 5.450,- |
31 mei | Congres over Duurzame Inzetbaarheid | Vanaf € 2.500,- |
21 juni | Digital HR | Vanaf € 2.500,- |
26 juni | HR Festival | Vanaf € 2.250,- |
9 oktober | Dag voor Talent- en Performancemanagement | Vanaf € 2.500,- |
oktober 2018 | HR Congres en HR Award | Vanaf € 2.500,- |
8 november | Het event Duurzame Inzetbaarheid | Vanaf € 2.000,- |
11 december | HR Trending Topics | Vanaf € 2.500,- |
13 december | Congres over Het Nieuwe Werken | Vanaf € 2.500,- |
Vervul uw openstaande HR-vacature met PWnet.nl/vacatures/
Uiteraard zijn er mogelijkheden om een select aantal vacatures extra onder de aandacht te brengen.
Tarief (per maand) | € 500,- |
Het oriëntatieproces bij aankopen van de HR-professional vindt steeds meer online plaats. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.
>> Lees meer over contentmarketing
>> Lees meer over leadgeneration
Wat wilt u bereiken met contentmarketing?
Snel meetbaar resultaat boeken. | >> Basisoplossingen voor leadgeneration |
Structureel kwalitatieve leads genereren. | >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration |
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. | >> Oplossingen voor contentmarketing |
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. | >> Oplossingen voor brand awareness |
Gericht thought leadership opbouwen. | >> Oplossingen voor thought leadership |
Traffic genereren naar mijn eigen content. | >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic |
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. | >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek |
Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:
Het plan is gemaakt, de campagne is afgestemd, nu de content nog; maar waar moeten we over schrijven? De kracht van contentmarketing is dat u denkt vanuit de lezer, denk als een onafhankelijke redacteur: welk vraagstuk van de lezer kunt u oplossen, met welke info kan de lezer zijn werk beter uitvoeren?
Lees hier meer over het maken van content
Naast de onbetaalde, onafhankelijke content van onze eigen redacteuren plaatsen wij online ook twee soorten betaalde content:
Meest toegepaste artikelsoorten
Hoe moet zo’n artikel er dan uitzien? We geven hier drie invullingen van de meest toegepaste artikelsoorten op onze websites:
Achtergrondartikelen
Diepgravend artikel dat de doelgroep helpt een probleem op te lossen, of dat een thema of trend uitgebreid uiteen zet.
Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is je boodschap, wat is het probleem en hoe los je dit op?
Tekst:
Blogs
Een blog is een prikkelend artikel dat aanzet tot discussie, een statement maakt.
Intro: ongeveer 50 woorden; probeer pittig te openen door gelijk uw stelling te deponeren
Tekst:
Praktijkcases
Een praktijk- of klantcase is een artikel over de aanpak van een implementatie, werkwijze of project bij uw klant. Laat vooral die klant het verhaal vertellen. Doel: de lezer laten zien hoe dit project, implementatie is aangepakt, herkenning creëren; zo werkt het, dit levert het op.
Intro: samenvatting van artikel in ongeveer 50 woorden, met: wat is de boodschap? Welk probleem was er en wat was de oplossing? Wat is het opmerkelijkste voordeel voor de (nieuwe) gebruiker...
Tekst:
Lees ook: Acht tips voor een goede kop
Werkwijze aanleverproces sponsored content:
Werkwijze aanleverproces contentmarketing content:
Voor gratis advies, praktische of inhoudelijke vragen over beide contentsoorten kunt u altijd contact opnemen met Marjan Lijftogt, e-mail marjanlijftogt@vakmedianet.nl, tel. 088-5840678
Meer tips en adviezen over contentmarketing en content maken vindt u op ons contenblog.
4 apr 2018 350
3 apr 2018 331
22 mrt 2018 574