Service Management

Service Management is al 40 jaar dé bron van vakinformatie voor facility managers, schoonmaakmanagers en schoonmaakprofessionals. De onderzoeken (Top 50 schoonmaakbedrijven Marktoverzicht in omzet / Nationaal toiletonderzoek en het MVO-onderzoek) zijn toonaangevend in de branche en worden breed opgepakt in de media.

Sinds 2015 organiseert Service Management de Golden Service Awards. De bedoeling van de Golden Service Awards is een bijdrage te leveren aan de kwaliteit in de schoonmaaksector. Het is dé stimulans in het kwaliteitsbewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers. Hoogtepunt is de Schoonmaker van het Jaar verkiezing eind december.

Kortom; met Service Management kiest u voor een kwalitatief platform dat de schoonmaakbranche omarmt.

8 andere redenen om voor Service Management te kiezen:

  • U kiest voor het grootste cross-mediale schoonmaakplatform van Nederland. Zowel in print als in nieuwsbriefabonnees; de grootste van Nederland
  • Het vakblad verschijnt maar liefst 8x per jaar. Hierdoor hebben we een hoge binding met de lezer waardoor uw advertentie intensieve aandacht krijgt
  • U kiest voor een vakblad met een stevige abonnementenbasis. Dit levert u een kwalitatief bereik op. Immers, abonnees zijn actief betrokken lezers
  • 75 procent van de 301 respondenten geeft aan aan van alle schoonmaakmedia een voorkeur te hebben voor Service Management
  • Up to date. Onze redactie plaatst dagelijks nieuwe berichten. Daarnaast brengen we unieke blogs, checklists, interviews en onderzoeken uit
  • Service Management voert waardevolle onderzoeken voor de sector (Marktoverzicht in omzet, Groothandelsonderzoek, Nationale toiletonderzoek, MVO-onderzoek) uit. Dit maakt Service Management tot een autoriteit en hier profiteert uw campagne van
  • U kiest voor een vernieuwend platform. Zo kunt u leads genereren via whitepapers of kiest u voor een thought leadership campagne
  • Onze redactie is benaderbaar voor uw content.

Meer weten? Download de complete mediakit!

Redactionele formule

Redactionele formule

Service Management is al 40 jaar dé bron van vakinformatie voor schoonmaakmanagers en -professionals. Dankzij o.a. de succesvolle redactionele formule en de hoge betrokkenheid van de abonnees is Service Management een autoriteit in de schoonmaakbranche. Het blad bevat reportages, onderzoeken (o.a. MVO en toiletonderzoek) verslagen van (inter-)nationale vakbeurzen.

De redactie voorziet de schoonmaak-branche ook van het laatste nieuws binnen het vakgebied; in de e-mailnieuwsbrief (elke maandag) en op de veelbezochte website www.servicemanagement.nl

Lezen en waarderen

Het imago van Service Management wordt door de meeste lezers als (zeer) goed beoordeeld. De inhoudelijke waardering is gemiddeld een 7,5, de algehele waardering zelfs een 7,6. De leesduur per editie bedraagt 34 minuten. Gemiddeld wordt elke editie van Service Management gelezen door 4,2 schoonmaak professionals.

Service Management is het grootste schoonmaak-vakblad met betaalde abonnees. Daarnaast wordt het vakblad deels gratis verspreid richting schoonmaak-professionals.
Het vakblad wordt door de schoonmaak professionals goed gewaardeerd. 75% van de lezers prefereert Service Management ten opzichte van Cleantotaal & Professionele Schoonmaak

Website

66% van de respondenten geeft aan ook regelmatig servicemanagement.nl te bezoeken. Het liefst (86%) wordt nieuws uit de schoonmaakbranche wordt veel gelezen. Tussen de 27% en 42% geeft aan het tevens het liefst nieuws over ondernemen, sanitair, middelen, machines & materialen te lezen.

Het gemiddelde rapportcijfer voor de site is een 7.5. Ook geeft bijna 80% van de experts de voorkeur aan deze site. Bijna 80% van de respondenten leest de wekelijkse e-mailnieuwsbrief.

Voorkeursmedia

Op de vraag 'Via welke manier ontvangt u het liefst vakinformatie? - max. 3 antwoorden mogelijk' geeft 64% de voorkeur aan online informatie, 54% de voorkeur aan vakbladen in print en 28% geeft aan dat ze zich het liefst laten informeren vanuit de leveranciers .

Beslissingsbevoegdheid

Praktisch alle lezers (92%) zijn onderdeel van het beslissingsproces. Maar liefst 30% van de respondenten heeft een budget van meer dan minimaal € 100.000,- ter beschikking. Waarvan 13% een budget van minimaal € 1.000.000,-
Vooral schoonmaakartikelen, - middelen schoonmaakmachines, sanitaire producten en reinigingsdiensten zijn de belangrijkste aankopen.

Technische gegevens Service Management magazine

Advertentieformaten (breedte x hoogte)

Bladspiegel 210 x 297 mm
Zetspiegel 185 x 265 mm

 

Formaten Staand Liggend
2/1 pagina spread** 420 x 297 mm -
1/1 pagina* 210 x 297 mm -
1/2 pagina 90 x 265 mm 185 x 130 mm
1/4 pagina 90 x 130 mm 185 x 65 mm

* 1/1 pagina aanleveren op formaat bladspiegel + 3 mm afloop rondom.
**Spreads aanleveren als twee losse pagina's.

Aanleveren van uw uitingen

Voor het aanleveren van al uw uitingen kunt u terecht bij onze binnendienst:
​binnendienst@vakmedianet.nl

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
AM AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HRbase Installatie Journaal Logistiek Management Support   Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid PT Industrieel Management PW. RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Snackkoerier Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen