VMT

VMT biedt vakinformatie voor foodprofessionals in de voedings-, genotmiddelen- en drankenindustrie in Nederland en België. ​

Meer weten? Download de complete mediakit!

Redactionele formule

VMT biedt vakinformatie voor foodprofessionals in de voedings-, genotmiddelen- en drankenindustrie in Nederland en België. ​

De unieke combinatie van het vakblad, de website, de nieuwsbrieven, de bijeenkomsten, het leveranciersregister, de boeken en SEM-oplossingen maken VMT tot een autoriteit en volwaardig gesprekspartner voor professionals in de voedingsmiddelenindustrie.

De inhoud van VMT weerspiegelt de voedingsmiddelenindustrie en de mogelijkheden die voeding biedt. VMT informeert haar lezers over alles wat met de voedingsmiddelenindustrie te maken heeft. Al ruim 125 jaar is VMT een betrouwbare bron voor directie en management op het gebied van quality assurance, productie, marketing en sales, inkoop, R&D en productontwikkeling. Hiervan heeft 70% een (mede)beslissende of adviserende stem in het aankoopproces.

Bereik

Vakblad

Frequentie 12x per jaar
Verschijningsdag Vrijdag
Oplage print 1.500 exemplaren
Meeleesfactor 6
Bereik 8.600 mensen

Website

Gemiddeld aantal per maand:
Pageviews 71.200
Unieke bezoekers 25.500

Nieuwsbrief

Frequentie 2x per week
Verschijningsdag maandag en donderdag
Oplage 8.000
Gemiddelde open ratio 31%
Gemiddelde doorklik ratio 33%

Events

Totaal aantal bezoekers per jaar: 1.100
Gemiddelde waardering VMT events: 7,8

Planning

Redactionele planning VMT 2019:

Nr Verschijndatum Afsluitdatum Thema
1 25-01-2019 08-01-2019 Ingrediënt & Product: suiker en zoutreductie
2 22-02-2019 05-02-2019 Voedselveiligheid: Fraude, Food Defense en Integriteit
3 22-03-2019 05-03-2019 Technologie & Techniek: Recyclebaar verpakken
4 19-04-2019 02-04-2019 Duurzaamheid & MVO: Circulaire productie
5 17-05-2019 30-04-2019 Voedselveiligheid: Bedrijfscultuur
6 14-06-2019 23-05-2019 Wetgeving: FOP-labeling + vooruitblik FLE
7 05-07-2019 18-06-2019 Opleiding & Arbeidsmarkt: Young QA en QA next
8 30-08-2019 13-08-2019 Voedselveiligheid: Standaarden en audits
9 20-09-2019 03-09-2019 Technologie & Techniek: Duurzaam koelen en verhitten
10 18-10-2019 01-10-2019 Duurzaamheid & MVO: Waterbesparing en hergebruik afvalwater
11 15-11-2019 29-10-2019 Voedselveiligheid: Analyse
12 13-12-2019 26-11-2019 Trends in de toekomst & Trending in 2020

 

Bent u benieuwd naar data omtrent de Themanieuwsbrieven? Download onze mediakit via het formulier bovenaan deze pagina.

Print communicatie mogelijkheden

Vakblad VMT

Formaten (B x H in mm)
1/1 pagina 210 x 297 mm (+ 3 mm extra rondom voor afloop
2/1 pagina 420 x 297 (+3 mm extra rondom voor afloop)
1/2 pagina liggend 185 x 131 mm
1/2 pagina staand 90 x 267 mm
1/4 pagina liggend 185 x 63 mm
1/4 pagina staand 90 x 131 mm

Bij aflopend + 3 mm rondom aanhouden

Online communicatie mogelijkheden

Online bannering op VMT.nl

Algemeen

  • Zorg voor een vloeiende animatie. Het continu laten knipperen/bewegen van een specifiek onderdeel van de advertentie is niet toegestaan.
  • Er dient een duidelijk onderscheid te zijn tussen de advertentie en de pagina waarop deze getoond wordt, middels een rand of een onderscheidende kleur.

Leaderbord + Leaderbord mobile

  • Formaat: 728 x 90 en 320 x 100 px
  • Bestandsgrootte: max. 100 kb
  • Bestandsformaten: gif (animated en non-animated), jpg of png (resolutie max 72 dpi


Rectangle + Rectangle mobile

  • Formaat: 336 x 280 en 300 x 250 px
  • Bestandsgrootte: max. 100 Kb
  • Bestandsformaten: gif (animated en non-animated), jpg of png (resolutie max 72 dpi)

Full banner

  • Formaat: 468 x 60 pixels
  • Bestandsgrootte: max. 100 Kb
  • Bestandsformaten: gif (animated en non-animated), jpg of png (resolutie max 72 dpi)

Videoboodschap

Een YouTube URL van de door u
geplaatste video op YouTube. Wij
embedden dan uw video op onze
website.

  • Titel: max. 45 tekens (incl. spaties)
  • Introtekst: max. 75 tekens (incl. spaties)
  • Verder bericht: max. 500 tekens (incl. spaties)
  • Tekst: in Word leveren
  • Bestandsgrootte: max. 1 Mb
  • Bestandsformaten afb: jpg, png of non-animated gif;

Whitepaper

  • Boven Titel: wordt standaard ‘Whitepaper’ getoond
  • Titel: max. 55 tekens (incl. spaties)
  • Introtekst: max. 200 tekens (incl. spaties)
  • Tekst: in Word leveren
  • Bestandsformaten afb: jpg, png of non- animated gif
  • White paper: in pdf aanleveren

Advertorial

  • Kop tekst: max. 45 tekens (incl. spaties en leestekens)
  • Body tekst: max. 300 tekens (incl. spaties en leestekens)
  • Pay off: maximaal 30 tekens (incl. spaties)
  • URL: waar advertorial naar moet linken
  • Afbeelding: 80 x 80 pixels: jpg, gif of png bestand (los aanleveren)

Advertorial mobile

  • Kop: max 30 tekens tekst, inclusief spaties en leestekens
  • Body: max 280 tekens tekst, inclusief spaties en leestekens
  • Payoff: max 30 tekens tekst, inclusief spaties en leestekens
  • Afbeelding 260x100 pixels
  • URL

Homepage 2e kolom onder "Kennis uit de markt"

  • Titel: max. 55 tekens (incl. spaties)
  • Introtekst: max. 200 tekens (incl. spaties)
  • Verder bericht: max. 500 tekens (incl. spaties)
  • Tekst: in Word leveren
  • Bestandsgrootte afb: max. 1 Mb
  • Bestandsformaten afb: jpg, png of non-animated gif

Logolink

Een logolink is vermelding op een vaste positie op de website en is op elke pagina zichtbaar. Hierbij wordt een logo gecombineerd met 2 regels tekst van elk maximaal 40 tekens per regel (incl. spaties).

  • Regel 1: max 40 tekens tekst, inclusief spaties en leestekens
  • Regel 2: max 40 tekens tekst, inclusief spaties en leestekens
  • Logo 60x30 pixels
  • URL

 


 

Nieuwsbrief VMT

Advertorial

  • Kop: maximaal 30 tekens (incl. spaties)
  • Tekst: maximaal 280 tekens (incl. spaties, leestekens en de getoonde linktekst van maximaal 24 tekens)​
  • Als platte tekst in één aaneengesloten alinea
  • Logo/afbeelding: 300 pixels breed x 200 pixels hoog (op mobiel worden afbeeldingen in dit formaat getoond, voor desktop en tablet geldt dat de afbeelding wordt geschaald naar het formaat 200 x 133 pixels)
  • Type: .gif of .jpeg (not animated)​

Fullbanner

  • ​Formaat: 468 pixels breed x 60 pixels hoog
  • Bestand: .gif of .jpeg
  • Grootte: maximaal 100 kb

Blockbuster

  • Formaat: 550 pixels breed x 150 pixels hoog
  • Bestand: .gif of .jpeg
  • Grootte: maximaal 100 kb

 

Bereik uw doelstellingen met contentmarketing & leadgeneration

Van thought leadership tot gekwalificeerde leads

Het oriëntatieproces bij aankopen van bakkers vindt steeds meer online plaats. Meer dan 60% van de kopers overweegt op basis van deze online oriëntatie slechts één of twee aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat u nog voorkomt in de overweging van deze potentiële klanten? Hoe weet u welke partijen er op dit moment in de markt zijn voor uw product of dienst? En hoe komt u vervolgens met ze in contact? Contentmarketing is hiervoor de ideale strategie. Wij denken graag met u mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads.

>> Lees meer over contentmarketing

>> Lees meer over leadgeneration

Wat wilt u bereiken met contentmarketing?

Snel meetbaar resultaat boeken. >> Basisoplossingen voor leadgeneration
Structureel kwalitatieve leads genereren. >> Geavanceerde oplossingen voor leadgeneration
Snel en efficiënt goede content ontwikkelen. >> Oplossingen voor contentmarketing
Top-of-mind worden en blijven bij beslissers. >> Oplossingen voor brand awareness
Gericht thought leadership opbouwen. >> Oplossingen voor thought leadership
Traffic genereren naar mijn eigen content. >> Oplossingen voor kwalitatieve traffic
Kennis ontwikkelen over beslissers in mijn markt. >> Oplossingen voor doelgroeponderzoek

Praktijkcase: hoe softwareleverancier Visma resultaat boekt met contentmarketing

Hoe bereik ik mijn doelgroep in het veranderende medialandschap? Dat is de vraag die Marketing Manager Rob Van Loenen van Visma Software zichzelf anderhalf jaar geleden stelde. Download nu de praktijkcase en lees hoe Rob de oplossing vond in content marketing, met als resultaat:

  • Positionering als kennispartner
  • Brand awareness
  • Engagement
  • 40% meer Marketing Qualified Leads

Events

Food Law Event - 20 juni 2019

Het Food Law Event van VMT is dé jaarlijkse bijeenkomst waar u op het gebied van levensmiddelenwetgeving in de levensmiddelenketen kennis kunt uitwisselen en netwerken. Van nieuwe wetgeving tot de jurisprudentie over bestaande regelgeving.

Food Technology Event - 31 oktober 2019

Klimaatneutraal produceren staat volop in de belangstelling sinds het Klimaatakkoord. Maar wat betekenen de grote beloften voor het productieproces in de fabriek? Wat betekent het voor energieintensieve processen zoals drogen, koelen en verhitten? Moeten we de gaskraan dichtdraaien? Op het Food Technology Event gaan we daarover met elkaar in discussie.

Food Safety Event - 28 november 2019

Het Food Safety Event van VMT is dé jaarlijkse bijeenkomst waar u op het gebied van voedselveiligheid kennis kunt uitwisselen en netwerken. Van microbiologische risico’s, contaminanten tot crisismanagement en recalls.

Food Future Event - 7 april 2020

De foodsector staat voor enorme uitdagingen. Het voedselsysteem moet duurzaam en circulair worden. Er moet meer ruimte komen voor plantaardige voeding, minder voedselverspilling, meer verser, minder bewerkt eten en duurzamere productie. Hoe gaat de voedingsindustrie hierop in spelen? Wat wordt er van leveranciers, producenten en retailers verwacht? Wat gaan zij er uiteindelijk mee doen? Dit soort vraagstukken komen tijdens het programma aan bod.

Laatste nieuws

Bekijk het nieuwsarchief
am: AMT Arbo Bakkerswereld Bike Europe Bouwkwaliteit in de praktijk BouwMachines BrandVeilig.com cm: Cobouw Cobouw Bouwberichten de Architect Distrifood Executive Finance Facto Foodmagazine Gawalo HRbase Installatie Journaal Logistiek Management Support   Misset Catering Misset Horeca NBD-Online Over Duurzame Inzetbaarheid PT Industrieel Management PW. RCC Koude & Luchtbehandeling Security Management Service Management Snackkoerier Vastgoedmarkt Vleesmagazine Warmtepompen